2022-07-31, 12:20
  #191869
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men det var ju tråkigt (video):

Google Translate:

Zelenskyy vill evakuera Donbass – "Men folk vill inte lämna"
Med tanke på de massiva ryska attackerna i öst har Ukrainas president Zelenskyy uppmanat människor att lämna Donetsk-regionen. Reportern Steffen Schwarzkopf säger att avsikten inte är att ge upp områdena till Ryssland, utan bara att föra människor i säkerhet.
https://www-welt-de.translate.goog/politik/ausland/video240212697/Ukraine-Krieg-Steffen-Schwarzkopf-zu-Selenskyjs-Appell-zur-Flucht.html?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv& _x_tr_pto=wapp

Original:

https://www.welt.de/politik/ausland/video240212697/Ukraine-Krieg-Steffen-Schwarzkopf-zu-Selenskyjs-Appell-zur-Flucht.html

Jag tolkar det som att i starten fungerade Ukrainas human-shield-taktik. Nu går kriget så segt för ryssen att de eskalerar och bombar urskiljningslöst. Nu är de civila bara en belastning, några av dem är informanter till ryska armén och sitter bara och väntar på att bli befriade (i Donetsk). Ett riktigt sorgligt krig.
Citera
2022-07-31, 12:20
  #191870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Gör det så jävla ont att veta att Rysslands industrier kollapsar en efter en att du hela tiden måste komma med icke underbyggda påståenden?
Om det är någon som kommer med icke underbyggda påståenden så är det ju du! För enlijgt dig så dog ju alla Rysslands industrier för ett tag sedan...Pinsamt!
Citera
2022-07-31, 12:21
  #191871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Dougan har bevisligen intervjuat Aislin.

Så vad svamlar du om?
Som jag skrev nyss, den intervjun utgör ett krigsbrott,utförd av just Dougan.
Citera
2022-07-31, 12:24
  #191872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Och Ryssland har inte förberett för denna offensiv som Ukraina varit snälla att utannonsera månader i förväg. Dream on!

Dom har förberett sig genom att lagra en massa ammunition i stora förråd som Ukraina nu mha Himars har sprängt i luften.
Citera
2022-07-31, 12:24
  #191873
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Svårt att se att den ukrainska armén inte kommer lida stora förluster när man blottar sig genom en offensiv. Det kommer bli blodigt för dom stackars ukrainska soldaterna när dom ska försöka uppfylla kokainisten och stjärtgossen Zelenskys önskningar.

Ni RyZZar är så osäkra på er sexualitet att ni blivit homofobiska hela högen haha

Många som driver med Putlers bögfobi. Den här är rätt kul!
https://youtu.be/b1d7Llx4rm8
Citera
2022-07-31, 12:26
  #191874
Medlem
raskenss avatar
Flottans dag i Sevastopol är inställd efter att Ukraina bombat högkvarteret

https://tass.com/defense/1486985

Ukraina når ända till Sevastopol på Krym.
Citera
2022-07-31, 12:26
  #191875
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Och Ryssland har inte förberett för denna offensiv som Ukraina varit snälla att utannonsera månader i förväg. Dream on!

Helt enlig plan typ. Ukraina vill att ryzzen ska flytta upp så mycket kanonmat till Kherson som möjligt för att sen sänka pontonbroarna ;-)

20000 orcher utan logistik är ukrainska målet
Citera
2022-07-31, 12:31
  #191876
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ibland undrar man om inte Ukraina har nån sorts intern tävling i hur många bestialiska krigsbrott man hinner genomföra innan man tvingas ge upp. Att skicka såna här butterfly minor över hela Donetsk är bara groteskt. Hade det inte varit Ukraina hade man häpnat över den öppna ondskan:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1553459440073973760

Men det är ju era egna minor, idiot!
Citera
2022-07-31, 12:34
  #191877
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ibland undrar man om inte Ukraina har nån sorts intern tävling i hur många bestialiska krigsbrott man hinner genomföra innan man tvingas ge upp. Att skicka såna här butterfly minor över hela Donetsk är bara groteskt. Hade det inte varit Ukraina hade man häpnat över den öppna ondskan:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1553459440073973760


Ytterligare ett taffligt försök av orcherna att misskreditera Ukraina.

Att orcherna strör ut PFM-1 i ockuperat område för att sen kavla ut en fabricerad story är ju väntat.
Citera
2022-07-31, 12:34
  #191878
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ibland undrar man om inte Ukraina har nån sorts intern tävling i hur många bestialiska krigsbrott man hinner genomföra innan man tvingas ge upp. Att skicka såna här butterfly minor över hela Donetsk är bara groteskt. Hade det inte varit Ukraina hade man häpnat över den öppna ondskan:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1553459440073973760

Ja det ska tydligen inte vara lätt att vara ryss idag ,🤕

Man utsätts för krigsbrott, sanktioner, bomber, glåpord.
Det är bara så.... jobbigt
Citera
2022-07-31, 12:36
  #191879
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ni RyZZar är så osäkra på er sexualitet att ni blivit homofobiska hela högen haha

Många som driver med Putlers bögfobi. Den här är rätt kul!
https://youtu.be/b1d7Llx4rm8

Putin gillar att pussa pojkar på magen, https://www.youtube.com/watch?v=lZxoZ_TEsy4
Citera
2022-07-31, 12:38
  #191880
Medlem
Jirens avatar
Brett stöd bland svenska folket för ökade vapenleveranser till Ukraina.

Marcus Oscarsson som är politisk kommentator hos TV4 har just haft en omröstning i kommentarsfältet på sin Facebook. Frågan lyder: Vill du att Sverige ökar sitt vapenstöd till Ukraina?

Ställning just nu:
Ja: 1.4k
Nej: 96

https://www.facebook.com/100050381984563/posts/pfbid023v3bv2KDpYE5YmrWwBnysjnDsjPn5DUsuF7J9BcAytP YMmXvKATdNEd7GxpGQphZl/?d=n
__________________
Senast redigerad av Jiren 2022-07-31 kl. 12:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in