2022-07-31, 12:39
  #191881
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Putin gillar att pussa pojkar på magen, https://www.youtube.com/watch?v=lZxoZ_TEsy4

Haha, lite pedo varning på Putin alltså
Citera
2022-07-31, 12:42
  #191882
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Brett stöd bland svenska folket för ökade vapenleveranser till Ukraina.

Marcus Oscarsson som är politisk kommentator hos TV4 har just haft en omröstning i kommentarsfältet på sin Facebook. Frågan lyder: Vill du att Sverige ökar sitt vapenstöd till Ukraina?

Ställning just nu:
Ja: 1.4k
Nej: 96

https://www.facebook.com/100050381984563/posts/pfbid023v3bv2KDpYE5YmrWwBnysjnDsjPn5DUsuF7J9BcAytP YMmXvKATdNEd7GxpGQphZl/?d=n

Man skulle kunna tro att du inte är uppvuxen i en demokrati. Det räcker att en person med många följare uppmanar sina minions att gå in och rösta, så får du ett sådant resultat.
Citera
2022-07-31, 12:42
  #191883
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tolkar det som att i starten fungerade Ukrainas human-shield-taktik. Nu går kriget så segt för ryssen att de eskalerar och bombar urskiljningslöst. Nu är de civila bara en belastning, några av dem är informanter till ryska armén och sitter bara och väntar på att bli befriade (i Donetsk). Ett riktigt sorgligt krig.

Du är lättläst som en öppen bok och en av de sämsta kollaboratörerna i tråden.

Ryssland använder sig av sin militära doktrin som de alltid gjort, terrorbomba civila till underkastelse.

Tjejenien, i synnerhet 2:a tjejenienkriget.

Syrien

Ukraina

Arkitekten bakom rysslands tre senaste terrorkrig är seriemördaren och massmördaren Vladimir Putin, så skyll inte massmördandet på några befäl.
Citera
2022-07-31, 12:42
  #191884
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tänk att vara "Blot-Sven" eller "psychicsailor". Tänk att sitta och se den här ondskan och sen alla troll som förnekar allt eller skyller det på ryssen. Och sen bestämmer man sig för att vara "neutral". För sanningen ligger väl nånstans mittemellan? Fy fan. Om Ukrainadårarna är öppna brottslingar och onda dårar varenda en av dem så är de åtminstone öppet onda. De står för sin blodtörst. Ni däremot, för er kan man bara känna förakt. Jävla fegisar. Vi har en helt öppen kamp mellan gott och ont, och ni väljer att inte ta sida.

Väldigt tufft av dig att välja faciststaten o förespråka att döda civila och krigsfångar....

Ja det är en kamp mellan ont o gott och terrorist staten RyZZland står för ondskan.


Senaste exemplet på ondska är hur RyZZland strör ut förbjudna minor i ockuperat område o försöker skylla på Ukraina.

* Ukraine, which has signed and ratified the Ottawa Anti-Personnel Land Mine ban treaty, who would need to have deployed its (apparently secret and undeclared) stockpile of Soviet-made Anti-Personnel mines it claims to have destroyed long ago, on an enemy-held city where deploying them would serve no military value (especially not in the tiny quantities visible on the video), needing to use expensive and scarce rockets to deliver them, and accomplishing nothing except discrediting itself in the eyes of the international community for breaking the treaty they signed, or...
* Russia, which neither signed nor ratified the landmine ban treaty, has much larger stockpiles of Soviet mines it never destroyed, in a city it controls (and thus has easy physical access to), with scant, easy-to-plant "evidence", and with a vested interest in discrediting Ukraine?

It's *totally* Ukraine, guys. /s
Citera
2022-07-31, 12:44
  #191885
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Brett stöd bland svenska folket för ökade vapenleveranser till Ukraina.

Marcus Oscarsson som är politisk kommentator hos TV4 har just haft en omröstning i kommentarsfältet på sin Facebook. Frågan lyder: Vill du att Sverige ökar sitt vapenstöd till Ukraina?

Ställning just nu:
Ja: 1.4k
Nej: 96

https://www.facebook.com/100050381984563/posts/pfbid023v3bv2KDpYE5YmrWwBnysjnDsjPn5DUsuF7J9BcAytP YMmXvKATdNEd7GxpGQphZl/?d=n

De 96 som röstade nej är säkert ryzzk ambassadpersonal;-)
Citera
2022-07-31, 12:45
  #191886
Medlem
Sgt.Blands avatar
Attack av UAF nyss mot flygältet i Melitopol. Ser inte riktigt vad som träffats tyvärr.

https://twitter.com/ESZaporizhzhia/status/1553687076805165056
Citera
2022-07-31, 12:47
  #191887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
De 96 som röstade nej är säkert ryzzk ambassadpersonal;-)

Tittade snabbt igenom vilka personer det var som röstat nej.

Det var mycket "Livets hårda skola!" där.
Citera
2022-07-31, 12:48
  #191888
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man skulle kunna tro att du inte är uppvuxen i en demokrati. Det räcker att en person med många följare uppmanar sina minions att gå in och rösta, så får du ett sådant resultat.
Ja, men jag följer Oscarsson. Tittade på omröstningen redan de första minuterna, innan någon eventuellt skulle hunnit länka och styra dit en röstmobb. Ja-sidan drog ifrån direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
De 96 som röstade nej är säkert ryzzk ambassadpersonal;-)
Jag kollade några profiler från nej-sidan. Inga människor man vill stifta bekantskap med..
Citera
2022-07-31, 12:53
  #191889
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tänk att vara "Blot-Sven" eller "psychicsailor". Tänk att sitta och se den här ondskan och sen alla troll som förnekar allt eller skyller det på ryssen. Och sen bestämmer man sig för att vara "neutral". För sanningen ligger väl nånstans mittemellan? Fy fan. Om Ukrainadårarna är öppna brottslingar och onda dårar varenda en av dem så är de åtminstone öppet onda. De står för sin blodtörst. Ni däremot, för er kan man bara känna förakt. Jävla fegisar. Vi har en helt öppen kamp mellan gott och ont, och ni väljer att inte ta sida.
När man följer ett krig (en operation) likt denna och vill vara någorlunda hederlig med hur verkligheten är, så tittar man efter något som kallas för 'kongurens' vilket är samstämmighet men också efter 'tendens' i källor- detta pekar mot vad och hur dessa källor rent allmänt rapporterar om saker man senare kan kontrollera. Det handlar inte om, som många tror- att läsa från båda sidor och därefter komma till slutsatsen att allting går Rysslands väg. Verkligheten kan många gånger vara skitjobbig...
__________________
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-07-31 kl. 13:05.
Citera
2022-07-31, 12:59
  #191890
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tolkar det som att i starten fungerade Ukrainas human-shield-taktik. Nu går kriget så segt för ryssen att de eskalerar och bombar urskiljningslöst. Nu är de civila bara en belastning, några av dem är informanter till ryska armén och sitter bara och väntar på att bli befriade (i Donetsk). Ett riktigt sorgligt krig.
Nja:

A huge line of residents of Ukraine wishing to enter the territory of Zaporozhye, controlled by the Russian Federation

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/7959

Och jag tror det är äkta. Helt enkelt för att det är ordning och reda i de rysskontrollerade områdena. I Mariupol full återuppbyggnad med arbetstillfällen och livsmedel i affärerna.

I Kievkontrollerade områden börjar det bli knapert och brist på det mesta och man fruktar att en tredjedel av ukrainarna kommer att ha svårt att hitta mat för dagen. Lägg därtill tvångskommenderingar och tecken på begynnande hyperinflation.

Och människor är om sig och kring sig och väljer då det bättre alternativet även om det finns nackdelar för dem personligen.
Citera
2022-07-31, 13:00
  #191891
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Flottans dag i Sevastopol är inställd efter att Ukraina bombat högkvarteret

https://tass.com/defense/1486985

Ukraina når ända till Sevastopol på Krym.
Segern är nära nu!

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-31, 13:01
  #191892
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wcj8am/satellite_images_show_that_the_explosion_in/

Citat:
Satellite images show that the explosion in Yelenovka damaged only one building. It was here that Ukrainian prisoners of war were transferred a few days before the tragedy. This allows us to say that the explosion occurred inside the building. The Russians allegedly burned Ukrainian alive.

rySSnaZZarna sprängde krigsfångarna i luften medvetet. Undrar varför dom tror att någon kommer att tro på deras lögner??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in