2022-07-31, 09:52
  #191797
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ny förkortning att lära sig - NASAMS:

USA köper in det norska flygförsvarssystemet NASAMS för att sedan ge det till Ukraina. Detta bekräftades på lördagen av det amerikanska försvarshögkvarteret Pentagon, skriver ukrainska Interfax.


https://en.interfax.com.ua/news/general/849539.html

När kommer ryssarna inse att leveranserna av vapen till Ukraina bara kommer att trappas upp...

Finally: NATO Most Lethal Air Defence Systems Arrive in Ukraine
https://www.youtube.com/watch?v=mAbYT5gusIU
Citera
2022-07-31, 09:56
  #191798
Medlem
donald12s avatar
Ett mått på hur det går för ryzzka facistarmen är vad de tvingas betala fattiga mongoler för att bli kanonmat.

Hur mycket måste de betala till hösten när mongolerna börjar fatta hur många som kommer hem utan armar o ben?



The volunteers' contracts tend to be from four months to a year. They promise much higher wages than the average in the Russian regions. For example, the battalions being formed in Perm and the Western Russian region of Kirov offer an income starting from 300,000 rubles monthly (about $5,000), while in Bashkortostan, near the border with Kazakhstan, the minimum is 280,000 rubles. Bashkir Volunteers from Bashkortostan are promised an additional 8,000 rubles a day for combat operations.

An announcement circulating on social media channels in Bashkortostan said: "Over the summer you can easily earn about a million rubles!"
Citera
2022-07-31, 10:00
  #191799
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
ryZZland har svårt att betala för tågtransporterna till Kaliningrad från o med september 😂


The diplomat told the state-run Rossiya 24 TV station that operators in Russia who use the services of Lithuanian Railways are obliged to pay for freight transport, while Vilnius only accepts payments through one bank, Šiaulių Bankas, which is suspending transactions with Russia from September.

Detta är riktigt underhållande. Lilla Litauen gör det igen. Litauen är ett föredöme i EU och viker sig inte för en skurkstat som hotar.
Citera
2022-07-31, 10:00
  #191800
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
När kommer ryssarna inse att leveranserna av vapen till Ukraina bara kommer att trappas upp...

Finally: NATO Most Lethal Air Defence Systems Arrive in Ukraine
https://www.youtube.com/watch?v=mAbYT5gusIU

Ja, nu rampar försvarsindustrin upp i väst o när de fått upp takten kommer det levereras mycket vapen till Ukraina.

Ett exempel är ukrainska ordrar på panzerhaubitz 2000 o Krab. Vi kommer få se fler större ordrar efter hand.

Avancerade drönare ser vi bara början på. Bayraktar o tillverkare i väst jobbar säkert med nya förfinade drönare som de vill testa i Ukraina. Den som lyckas med en riktigt effektiv drönare kommer sälja sjukt mycket
Citera
2022-07-31, 10:02
  #191801
Medlem
HomoDeuss avatar
Dyr rubel påskyndar rysk ekonomisk kollaps.

https://youtu.be/uAarFRuYhtI
Citera
2022-07-31, 10:08
  #191802
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Gårdagens skörd av orcher var fortfarande god, c:a 160 stycken vilket gör att totalen närmar sig c:a 41000 (40830), materielförlusterna håller också ställningarna 1 flygplan nedskjutet bland mycket annat bra.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=370023258643466&set=a.234922835486843

Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ett mått på hur det går för ryzzka facistarmen är vad de tvingas betala fattiga mongoler för att bli kanonmat.

Hur mycket måste de betala till hösten när mongolerna börjar fatta hur många som kommer hem utan armar o ben?



The volunteers' contracts tend to be from four months to a year. They promise much higher wages than the average in the Russian regions. For example, the battalions being formed in Perm and the Western Russian region of Kirov offer an income starting from 300,000 rubles monthly (about $5,000), while in Bashkortostan, near the border with Kazakhstan, the minimum is 280,000 rubles. Bashkir Volunteers from Bashkortostan are promised an additional 8,000 rubles a day for combat operations.

An announcement circulating on social media channels in Bashkortostan said: "Over the summer you can easily earn about a million rubles!"


Nu förstår jag inte.

Enligt ryzz-fittorna i tråden står över en miljon ryska soldater och bara väntar på att få sättas in i kriget.

Varför behöver då ryzzarna genomföra akuta rekryteringsinsatser?

Med sockrade erbjudanden?

Är det inte bättre att de sätter in välutbildade soldater i kriget, som vet och kan genomföra anfallskrig, än det här slöddret som ska få 8000 rubel som ersättning för att bli ihjälskjutna?
Citera
2022-07-31, 10:14
  #191803
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
har du fortfarande problem med din läsförståelse????

Rysk ambassad: Häng azovsoldaterna

Soldater från det ukrainska Azovregementet bör hängas, twittrar den ryska ambassaden i Storbritannien.

"Azovmilitärer förtjänar avrättning, men inte genom skjutning utan genom hängning, eftersom de inte är riktiga soldater. De förtjänar en förödmjukande död", skriver ambassaden i sin tweet.

Inlägget har försetts med en varningstext från Twitter, eftersom den enligt plattformen bryter mot reglerna om hatinlägg. Det har trots regelbrottet inte tagits bort med hänvisning till att det kan vara i allmänhetens intresse att ta del av den.

Det beryktade Azovregementet har hyllats för sina stridsinsatser, framför allt under Rysslands attacker mot stålverket Azovstal i Mariupol. Gruppen bildades 2014 i samband med krigsutbrottet och upptogs senare i Ukrainas reguljära styrkor.

Bland grundarna fanns ett antal högerextremister och nynazister och regementet har därför använts flitigt i rysk propaganda som bevis för att Ukraina styrs av nazister..
Källa svt se
Det är du som har brist på läsförståelse. Har du läst Tweeten?

Ryska ambassaden citerar en invånare i Mariupol. Framkommer ur sammanhanget även om man borde använt citattecken. Lite otydligt därför men ganska klart för den som inte läser det som fan läser Bibeln.

Och även om så varför inte hänga dem? Det hade man kunnat göra offentligt till massans jubel skulle jag tro.
Citera
2022-07-31, 10:15
  #191804
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Nu förstår jag inte.

Enligt ryzz-fittorna i tråden står över en miljon ryska soldater och bara väntar på att få sättas in i kriget.

Varför behöver då ryzzarna genomföra akuta rekryteringsinsatser?

Med sockrade erbjudanden?

Är det inte bättre att de sätter in välutbildade soldater i kriget, som vet och kan genomföra anfallskrig, än det här slöddret som ska få 8000 rubel som ersättning för att bli ihjälskjutna?

det finns inga, vilka ska de plocka in, alkoholister från Moskva? Ryssland har inga välutbildade soldater på lager, det skulle ha kostat enorma pengar under många år att träna upp dessa, dessa pengar har gått till korruption.
Citera
2022-07-31, 10:17
  #191805
Medlem
COV-NL63s avatar
Idag firas (FB) De ryska marinstridskrafternas dag med lite otur för Putler.
Citera
2022-07-31, 10:18
  #191806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det tragikomiska är att folk sitter och hånskrattar åt ryssar som inte har toaletter, men själva har vi problem med elektriciteten trots att vi är mycket rikare. Allt för att några idioter ska sitta och säga "Slava Ukraini".

Om det nu blir stora problem i höst så kommer det naturligtvis inte att fungera. Det blir social oro. Men kanske finns det smarta lösningar, som inte är så miljövänliga. För global warming är inte viktigt längre, slava ukraine hela dagen lång.

Fast det är en väldigt stor skillnad i att ha elproblem under några minuter än att ha utedass året runt.

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-31, 10:19
  #191807
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Hur ska världen agera nu. Ska man hantera ryssland som en Terrorist stat eller som en Failed state?

https://t.me/OP_UA/7178

Personligen tror jag att det är bättre att hantera det som en Terrorist stat och isolera landet helt.

Ryssland är enligt de faktiska omständigheterna en terroriststat och skurkstat. Nu är det upp till indiska och andra asiatiska bolag att välja om de vill ha amerikanska justice department efter sig. Ryssland får sikta in sig på att bedriva handel med andra skurkstater som Nordkorea, Iran, Syrien och Venezuela.
Citera
2022-07-31, 10:20
  #191808
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Dyr rubel påskyndar rysk ekonomisk kollaps.

https://youtu.be/uAarFRuYhtI

Riksbanken försöker ju normalt hålla växelkursen stabil kring ett läge som är optimerat för landets utveckling.

Stark rubel betyder ju högre utgifter för ryzzka staten samtidigt som inkomsten är fix i USD räknat.

Ja, växelkursen har mer blivit en PR grej för Putler och deras riksbank styr efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in