2022-07-31, 09:15
  #191785
Medlem
Ryssland är ett stort land med många glessbyggda områden, där kan alla ryssar som inte vill leva i Ukraina flytta men nej Ryssland ska vara ett av dessa länder som i vår tid vill föra erövringskrig mot ett självständigt land precis som turkarna drömmer om att göra mot Grekland och som delvis har lyckats med i Syrien. Jävla diktaturer som hittar på en massa lögner för att rättfärdiga sina nazi fantasier.
Citera
2022-07-31, 09:18
  #191786
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Piss-Ryzzarna tvingades ställa in firandet av Flottans dag på Krim.

Ukrainsk drönare och 5 skadade.

Högt symbolvärde!

https://www.reuters.com/world/europe/russian-official-says-ukraine-carried-out-drone-attack-black-sea-fleet-hq-2022-07-31/

Myndigheterna förnekar att de står bakom :

Ukraina nekter for å ha utført det angivelige angrepet og kaller det en russisk provokasjon.

– TASS’ kunngjøring om et tilsynelatende ukrainsk angrep på hovedkvarteret til Svartehavsflåten i Sevastopol er en direkte provokasjon. Frigjøringen av vår Krim fra okkupantene vil ikke skje på denne måten og mye mer effektivt. Alt har sin tid, sier talsmannen for den regionale militæradministrasjonen i Ukraina, Serhii Bratchuk på Telegram


https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wOwWO4/ukraina-nekter-for-droneangrep-direkte-provokasjon

Kan ju va en "lone wolf" utav något slag..
Citera
2022-07-31, 09:22
  #191787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Från många olika länder inklusive Ryssland….
Snart kanske bara från Ryssland och några få asiatiska länder…
I varje inlägg hittar du på och chansar.
Du har noll koll och blir bortgjord av varenda skribent. Tycker du inte att det känns pinsamt?

Gör det så jävla ont att veta att Rysslands industrier kollapsar en efter en att du hela tiden måste komma med icke underbyggda påståenden?
Citera
2022-07-31, 09:24
  #191788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Typiskt är att den hjärntvättade svensken är så arrogant som han är. Vi har schyssta toaletter, än så länge, men inget avancerat missilförsvar samtidigt som NATO saknar de avancerade missilerna just ryssarna har.

Sverige kan vidare inte rå på kriminaliteten här. Polisen funkar inte, rättssystemet är otillräckligt och ofta infiltrerat och osmakligt. VA-systemet är eftersatt och massinvandringen bara rullar på. Homifili och transfili.

Vindkraftverk som får smällas upp oavsett vad markägaren har att säga om den saken.

Hög inflation. Överskuldsatt befolkning.

Skitland. Tattarfolk. Klart svenska riksdagen och folket därför behöver ha sig sin yttre fiende.

Men vi är inte vilket gud förbjude som Ryssland med sin efterblivna infrastruktur och fascistiska styre och neandermentalitet och det överväger ju allt. Ingen patriotisk svensk önskar ju ens sin värsta fiende att bli rysk medborgare. Men visst, kanske vi har det för bra i vårt jämfört med österlandet Ryssland ändå rika välmående land, det medges.
Ukraina har ett lätt val. Gå åt väst och få ökat välstånd och frihet eller bli kuvade av ryssen och få en framtid i förtryck och relativ fattigdom.

Ukraina har nu gjort sitt val. Så ukrainare välkomna till västsfären och ett hägrande EU-medlemskap .

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-31, 09:24
  #191789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Myndigheterna förnekar att de står bakom :

Ukraina nekter for å ha utført det angivelige angrepet og kaller det en russisk provokasjon.

– TASS’ kunngjøring om et tilsynelatende ukrainsk angrep på hovedkvarteret til Svartehavsflåten i Sevastopol er en direkte provokasjon. Frigjøringen av vår Krim fra okkupantene vil ikke skje på denne måten og mye mer effektivt. Alt har sin tid, sier talsmannen for den regionale militæradministrasjonen i Ukraina, Serhii Bratchuk på Telegram


https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wOwWO4/ukraina-nekter-for-droneangrep-direkte-provokasjon

Kan ju va en "lone wolf" utav något slag..

Ukraina kan rättfärdiga ett angrepp mot Moskva öga mot öga, vadå provokation är vodkan dålig eller ? 😁😄
Citera
2022-07-31, 09:26
  #191790
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Väntar på svar för kanske finns det någon enstaka i tråden som inte är en meningslös idiot?

Eller är mina frågor för svåra att svara på?
Och kan man få ett svar som inte är goddag yxskaft samt en provokation?
ISWs dagliga rapporter är väl en bra start:
https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-july-30
De baserar sin analys bl.a. på geolokalisering av filmklipp som dyker upp på nätet. Jag har inte sett att de överdriver åt endera hållet.
Citera
2022-07-31, 09:26
  #191791
Medlem
Reimers avatar
Gårdagens skörd av orcher var fortfarande god, c:a 160 stycken vilket gör att totalen närmar sig c:a 41000 (40830), materielförlusterna håller också ställningarna 1 flygplan nedskjutet bland mycket annat bra.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=370023258643466&set=a.234922835486843
Citera
2022-07-31, 09:30
  #191792
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ukraina kan rättfärdiga ett angrepp mot Moskva öga mot öga, vadå provokation är vodkan dålig eller ? 😁😄

Tror Ukrainarna skulle ha slagit hårdare, än att skicka en liten dron..

Sen så reser inte Pelosi till Taiwan. Då fick jag rätt i mitt påstående att en "inställd resa" är priset för att Xi träffar Biden.
Citera
2022-07-31, 09:30
  #191793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det tragikomiska är att folk sitter och hånskrattar åt ryssar som inte har toaletter, men själva har vi problem med elektriciteten trots att vi är mycket rikare. Allt för att några idioter ska sitta och säga "Slava Ukraini".

Om det nu blir stora problem i höst så kommer det naturligtvis inte att fungera. Det blir social oro. Men kanske finns det smarta lösningar, som inte är så miljövänliga. För global warming är inte viktigt längre, slava ukraine hela dagen lång.

Vi får se vad som händer i vinter. Mig veterligen så har Sverige inga problem just nu. Priserna är något högre för att vara sommar.

Som jag sa Sverige, som nation har stor netto export av el. 5dagar av netto import är inte mycket. Finland och andra länder har mycket större problem. Sverige dagliga import är mest från Norge men samtidigt exporterar Sverige till Danmark, Finland, Norge, Polen, Tyskland. Men ledningarna kan bara exportera/importera en viss mängd.

Risken är att EU splittras i frågan och det är precis vad Ryssland vill, Men det kan få motsatt effekt, att man skickar mer vapen och ännu mer sanktioner emot Ryssland. Hur människor kommer reagera är svårt att säga om

Jag kan säga vädret kommer spela stor roll och bara inte Norra delen av världen utan även södra. till ex Kommer Brasilien få torka, Då blir det svårare att få LNG. Just nu gör den svalare sommaren i Japan att det går få tag i LNG. Japaner gillar aircons.

De länder som kommer drabbas i Europa är Tyskland, Slovakien och Tjeckien och kanske Ungern. Jag skulle även lägga till Finland. Men sen har du varje fattigt land som importer LNG. Pakistan skriker redan. Sri Lanka är en Failed state. Ryssland kommer klara sig 2-3år ekonomiskt. Sen kommer problemen och för ryssland är oljepriset det viktigaste och inte gasen.

Sen har vi jokern - covid. Kommer det tillbaks i höst så bromsar ekonomin ned automatiskt.

Här är en podcast som förklarar gasproblemet och vad ryssarna försöker göra.

https://podcast.silverado.org/episodes/analysis-of-the-war-in-ukraine-july-28-2022
Citera
2022-07-31, 09:35
  #191794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Piss-Ryzzarna tvingades ställa in firandet av Flottans dag på Krim.

Ukrainsk drönare och 5 skadade.

Högt symbolvärde!

https://www.reuters.com/world/europe/russian-official-says-ukraine-carried-out-drone-attack-black-sea-fleet-hq-2022-07-31/

Edit: pucktvåa.

Helt rätt. Men man bör just nu sätta in kraften på att decimera dom ryska bögfascisterna där striderna pågår. Krim får vänta kanske ett halvt år till.
Citera
2022-07-31, 09:38
  #191795
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vi får se vad som händer i vinter. Mig veterligen så har Sverige inga problem just nu. Priserna är något högre för att vara sommar.

Som jag sa Sverige, som nation har stor netto export av el. 5dagar av netto import är inte mycket. Finland och andra länder har mycket större problem. Sverige dagliga import är mest från Norge men samtidigt exporterar Sverige till Danmark, Finland, Norge, Polen, Tyskland. Men ledningarna kan bara exportera/importera en viss mängd.

Risken är att EU splittras i frågan och det är precis vad Ryssland vill, Men det kan få motsatt effekt, att man skickar mer vapen och ännu mer sanktioner emot Ryssland. Hur människor kommer reagera är svårt att säga om

Jag kan säga vädret kommer spela stor roll och bara inte Norra delen av världen utan även södra. till ex Kommer Brasilien få torka, Då blir det svårare att få LNG. Just nu gör den svalare sommaren i Japan att det går få tag i LNG. Japaner gillar aircons.

De länder som kommer drabbas i Europa är Tyskland, Slovakien och Tjeckien och kanske Ungern. Jag skulle även lägga till Finland. Men sen har du varje fattigt land som importer LNG. Pakistan skriker redan. Sri Lanka är en Failed state. Ryssland kommer klara sig 2-3år ekonomiskt. Sen kommer problemen och för ryssland är oljepriset det viktigaste och inte gasen.

Sen har vi jokern - covid. Kommer det tillbaks i höst så bromsar ekonomin ned automatiskt.

Här är en podcast som förklarar gasproblemet och vad ryssarna försöker göra.

https://podcast.silverado.org/episodes/analysis-of-the-war-in-ukraine-july-28-2022

Det spelar inte så stor roll vad som händer i Skandinavien. Det viktiga är hur det går i kontinentaleuropa, det är de som är "vågmästarna", tror jag, samt i viss mån fattiga länder faktiskt. Väst vill inte ha något uppror från länderna i Syd. Jag tror också ryssarna klarar sig 2-3 år.
Citera
2022-07-31, 09:40
  #191796
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Det var på grund av alkoholisten Boris Jeltsin som styrdes av amerikanerna som det ryska hotet var ett minne blott.

Men Ryssland under Putin närmar sig Ryssland sitt gamla jag.
Japp. Ett fattigt tsarvälde som är en mardröm att leva i.
Men man har ju fattat att ni ryssnollor inte klarar av en fri värld eftersom ni är så begränsade.
Ni klarar bara ett liv där ni är trälar och blir tillsagda vad ni ska tycka, tänka och göra.

Men du förstår, vi i väst föredrar frihet, möjligheter, fritt informationsutbyte osv. Det är därför människor vill till väst och ingen till ryssland. Från ryssland flyr man om man kan.
Jag beklagar att du är rysk i huvudet men om du försöker kanske du kan bli något bättre? Det finns många självhjälpsböcker kamrat.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in