Citat:
Ursprungligen postat av
ErrorNotFound404
Ja det var just det. Undersökningarna är alltså gjorda i Landet 404, där ingen längre vågar svara ärligt vad han eller hon tycker p.g.a. risken för våld och andra repressalier från Maidanrörelsen. Det finns återigen ingen undersökning som visar att en majoritet vill gå med i NATO, siffran brukar ligga på 30-40%.
Jo, det finns flera undersökningar som gett resultatet att en majoritet vill gå med i NATO. Att du ifrågasätter tillförlitligheten är en annan fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
ErrorNotFound404
"Tjata"? Jag säger bara att den och alla efterföljande opinionsundersökningar, oavsett om de gjordes av RyZZen, Tysken, eller Amerikanen, visade att ca 80% av befolkningen på Krim vill tillhöra RyZZen. Det finns ingen opinionsundersökning eller liknande som visar att de vill tillhöra Landet 4o4.
Det spelar ingen som helst roll. Det skulle inte förvåna mig om det finns en majoritet bland befolkningen på Åland att tillhöra Sverige istället för Finland, det ger inte Sverige rätten att ockupera ön.
Citat:
Ursprungligen postat av
ErrorNotFound404
Du är uppenbarligen okunnig om de etniska motsättningarna i Georgien och Moldavien. Konflikten mellan osseter och georgier går tillbaka hundratals år. Varför tar du upp Baltikum? Sovjetunionen lämnade 1991 och RyZZen har aldrig gjort anspråk på Baltikum sen dess, trots diskrimineringen av den rysktalande befolkningen där.
Nej, jag känner till dem. Rysslands aggression mot Georgien har dock föga med den konflikten att göra - målet var att förhindra vidare närmanden till NATO då Ryssland inte respekterar sina grannländeras självständighet (eller territoriella integritet).
Varför jag tar upp Baltikum? Därför att slöddret från OMON avslutade sin närvaro i Litauen med att mörda sju tulltjänstemän i landet. De har givetvis aldrig ställts inför rätta.