2022-07-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hur mår ni andra? Att låtsas gilla allt man med tiden hatar och avskyr, bara för att PK-Sverige har bestämt att det ska vara så. Ni som har barn på dagis och i skola, där får man inte tycka annorlunda. Ni stackare måste gilla flyktingar, kvinnoidrott, hbtq, oavsett om nu spyr inombords .
Vad kommer det göra med er i framtiden? Någonstans måste ju känslorna få utlopp. Blir ni galna massmördare eller psykopater, då ni måste förtrycka era innersta känslor. Farliga saker min vän. Farliga saker...

Du är ju helt väck. Vad har flyktingar, hbtq och massmördare med damfotboll att göra? Tror inte jag stött på någon värre kvinnohatare än dig faktiskt
Citera
2022-07-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Du har valt att inte se det. Då kan du säga att du inte sett något. Du är bara tragisk i dit vansinniga förakt för en sport som faktiskt fler och fler fått upp ögonen för och gillar? Och dom som jämför damfotboll med herrfotboll är dom som hatar damfotboll för att få lövtunna argument för sitt förakt.

Jag håller med dig om att man inte kan jämföra dam och herrfotboll. Men de ska då inte heller spela med samma förutsättningar. Gör planen mindre för damer, gör målen mindre och ge dem en lite lättare boll. Detta tror jag att skulle få folk att uppskatta damfotboll mer.

Tempot skulle gå upp genom att göra planen lite mindre, man hade sluppit många mål som ser extremt dråpliga ut genom att göra målen mindre och med en lättare boll skulle damerna orka få den över mittplan och kunna slå ordentliga krossbollar.
Citera
2022-07-29, 22:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vi har aldrig haft fler valmöjligheter, att följa det vi faktiskt vill följa, än vad vi har idag. Med tillgången till internetpublikationer, sociala medier, samt diverse streamingtjänster så är det bara ren slapphet som hindrar folk från att göra sina egna personliga val.

Ja det var vad jag skrev, men givetvis förstår jag att människor i en demokrati reagerar när maktägande vill styra dem åt ett visst håll.

Citat:
Men visst har du en poäng i att folk "prackas på" vissa åsikter, beroende på vilka medier de följer dagligen. Det är t ex tydligt att en stor andel av de fotbollsintresserade män som tillhör högerpartierna verka hysa ett öppet förakt mot damfotbollen. Det är väl helt enkelt så man "ska tycka" i de kretsarna.

Jag tror inte att du ska kategorisera så som du gör, men det enkla svaret är ju att om en sak har en kraftig lutning åt ett visst håll så kommer givetvis den som har en annan livsåskådning att reagera. Konstigt vore det ju annars. Det är ju inte så att vänster är bättre än höger i den objektiva världen.
Citera
2022-07-29, 22:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Jag håller med dig om att man inte kan jämföra dam och herrfotboll. Men de ska då inte heller spela med samma förutsättningar. Gör planen mindre för damer, gör målen mindre och ge dem en lite lättare boll. Detta tror jag att skulle få folk att uppskatta damfotboll mer.

Tempot skulle gå upp genom att göra planen lite mindre, man hade sluppit många mål som ser extremt dråpliga ut genom att göra målen mindre och med en lättare boll skulle damerna orka få den över mittplan och kunna slå ordentliga krossbollar.

Nej, det skulle inte ge något ökat intresse alls. Jag har lite svårt att förstå den som tror att det är fotbollens skönhetsupplevelse som lockar publik. Det finns bara en sak som betyder något för en supporter och det är att det lag den håller på gör flest mål, oavsett hur det ser ut.
Citera
2022-07-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har lite svårt att förstå den som tror att det är fotbollens skönhetsupplevelse som lockar publik. Det finns bara en sak som betyder något för en supporter och det är att det lag den håller på gör flest mål, oavsett hur det ser ut.

Precis! Om man är ute efter en skönhetsupplevelse kan man lyssna på bra musik, ge sig ut i naturen eller vila ögonen på en vacker kvinna..

Allt handlar om att Sverige (i detta fall) gör fler mål än sin motståndare, hatar att förlora, älskar att vinna..
Citera
2022-07-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Då får du gärna visa en match i allsvenskan med bra fart. Vilken ska jag kolla på nästa gång så kan vi kolla på den båda två?

Vad är bra fart enligt dig, snackar vi Premier League når ingen Allsvensk match upp till det. Men valfri match i Allsvenskan innehåller mer fart och kvalite än Dam EM.

Se Hammarby- Värnamo imorgon.
Citera
2022-07-30, 21:19
Medlem
Fan, missade kvällens match. Vem vann?
Citera
2022-07-30, 21:22
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid

Tyskland på straffar.
Citera
2022-07-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid

Spelas ingen bronsmatch, så det var spelledigt ikväll..

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tyskland på straffar.

Hehe, som vanligt med andra ord
Citera
2022-07-31, 00:00
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Framförallt uppfann ju England fotbollen. Nästan märkligt att England i historien bara har ett mästerskapsguld som ju var VM 1966 .

Hade vunnit VM 86 om inte det inte varit för en domarskandal.
Citera
2022-07-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Hade vunnit VM 86 om inte det inte varit för en domarskandal.
Fast det där resonemanget haltar ju . Många tvivlar ju på om Geoffry Hursts 3-2 verkligen var inne . Så England hade ju faktiskt lika gärna kunnat stå på 0 mästerskapsguld om det inte godkänts
Citera
2022-07-31, 00:09
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast det där resonemanget haltar ju . Många tvivlar ju på om Geoffry Hursts 3-2 verkligen var inne . Så England hade ju faktiskt lika gärna kunnat stå på 0 mästerskapsguld om det inte godkänts

Jaja hade blivit guld 2010 om inte domarfittan varit nazist.

För övrigt var bollen inne 1966, sök på YT så får du se när modern teknik används.

Skit samma vad som hände då, blir guld imorgon och guld i december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in