Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
Vi har aldrig haft fler valmöjligheter, att följa det vi faktiskt vill följa, än vad vi har idag. Med tillgången till internetpublikationer, sociala medier, samt diverse streamingtjänster så är det bara ren slapphet som hindrar folk från att göra sina egna personliga val.
Ja det var vad jag skrev, men givetvis förstår jag att människor i en demokrati reagerar när maktägande vill styra dem åt ett visst håll.
Citat:
Men visst har du en poäng i att folk "prackas på" vissa åsikter, beroende på vilka medier de följer dagligen. Det är t ex tydligt att en stor andel av de fotbollsintresserade män som tillhör högerpartierna verka hysa ett öppet förakt mot damfotbollen. Det är väl helt enkelt så man "ska tycka" i de kretsarna.
Jag tror inte att du ska kategorisera så som du gör, men det enkla svaret är ju att om en sak har en kraftig lutning åt ett visst håll så kommer givetvis den som har en annan livsåskådning att reagera. Konstigt vore det ju annars. Det är ju inte så att vänster är bättre än höger i den objektiva världen.