2022-07-30, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wutaishan
Kolla bild nummer 2 jag la upp, ser inte bra ut när jag kollar videos heller.
Hadde missat det. Har redigerat min text.
Citera
2022-07-30, 23:02
Avslutad
Citat:
Kolla bild nummer 2 jag la upp, ser inte bra ut när jag kollar videos heller.
Ser ingen bild taget från youtube. Ser bara 2 samma bild.
Citera
2022-07-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungleBONGOS
Har exakt samma specs som du förutom har i5 11400f. Inget fel för mig.
Prova avinstallera grafikkortet samt drivutiner & installera om. Kolla om det kan vara fel på skärmen dvs prova koppla till din tv.

Fungerade innan jag blåste ren datorn och uppdaterade till win11, har en AOC CU34G2x skärm. Får prova att installera om drivrutinerna.
Citera
2022-07-30, 23:04
Avslutad
Citat:
Fungerade innan jag blåste ren datorn och uppdaterade till win11, har en AOC CU34G2x skärm. Får prova att installera om drivrutinerna.
Använde du dammsugaren? Kan vara så att grafikkortet kan vara skadad pga du använde dammsugaren.
Citera
2022-07-30, 23:07
Medlem
Citat:
Använde du dammsugaren? Kan vara så att grafikkortet kan vara skadad.

Sorry för att jag skapar missförstånd, jag menar att jag tömde all information från SSDn i samband med att jag uppdaterade till win11. Jag har inte dammsugit inne i datorn, den har inte blivit öppnad.
Citera
2022-07-30, 23:12
Avslutad
Citat:
Sorry för att jag skapar missförstånd, jag menar att jag tömde all information från SSDn i samband med att jag uppdaterade till win11. Jag har inte dammsugit inne i datorn, den har inte blivit öppnad.
Säg hur det gick efter du installerat om drivutiner. Om det inte funkar? Prova gå till system & ta bort/avinstallera RTX 3060 så den blir 100% avinstallerad så datorn tror du har installerat graffikortet på nytt..
Citera
2022-07-30, 23:27
Medlem
Citat:
Säg hur det gick efter du installerat om drivutiner. Om det inte funkar? Prova gå till system & ta bort/avinstallera RTX 3060 så den blir 100% avinstallerad så datorn tror du har installerat graffikortet på nytt..

Tog bort både bildskärmskort och bildskärm men problemet kvarstår.
Citera
2022-07-30, 23:29
Avslutad
Citat:
Tog bort både bildskärmskort och bildskärm men problemet kvarstår.
Finns en möjlighet att ditt grafikkort är skadad. Har du garanti?
Prova ominstallera hela datorn, funkar det inte så är nog ditt grafikkort skadad på något sätt.
Eller prova byt Hdmi sladd.
Citera
2022-07-30, 23:31
Medlem
Citat:
Finns en möjlighet att ditt grafikkort är skadad. Har du garanti?
Prova ominstallera hela datorn, funkar det inte så är nog ditt grafikkort skadad på något sätt.
Eller prova byt Hdmi sladd.

Testade att byta till en HDMI sladd och problemet kvarstår, får ominstallera och se om det ordnar till sig.
Citera
2022-07-30, 23:44
Avslutad
Citat:
Testade att byta till en HDMI sladd och problemet kvarstår, får ominstallera och se om det ordnar till sig.
Säg sen hur det gick efter ominstallationen. Kvarstår problemet? Grafikkortet är skadad eller defekt. Eller så har det blivit fel med skärmen. Kollat på skämens inställningar?
Citera
2022-07-31, 00:11
Medlem
Citat:
Säg sen hur det gick efter ominstallationen. Kvarstår problemet? Grafikkortet är skadad eller defekt. Eller så har det blivit fel med skärmen. Kollat på skämens inställningar?

Backade till win10 bara för att vara säker på att win11 inte var problemet.
Felet kvarstår, ska gå igenom skärmen och se om jag kan hitta någon inställning, så jävla märkligt!
Citera
2022-07-31, 00:28
Avslutad
Citat:
Backade till win10 bara för att vara säker på att win11 inte var problemet.
Felet kvarstår, ska gå igenom skärmen och se om jag kan hitta någon inställning, så jävla märkligt!
Hoppas det löser sig. Nu ska jag sova har det så bra nu. Berätta sen hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in