2022-07-30, 20:44
  #191557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Hur lite verklighetskontakt kan man ha? Varför skulle Europa kapitulera?

Det beror på hur högt pris man är villig att betala antar jag. Elpriserna kan leda till fullständig katastrof för Europas industri.
Mitt tips är att Italien och Tyskland kommer att kasta in handduken om några veckor och börja köpa gas och olja av Ryssland.
Om inte EU hänger på så kollapsar hela EU.
Citera
2022-07-30, 20:45
  #191558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du har inte förstått att misären i Ryssland är omfattande. Rysslands industri är död, även om vissa har produktion på resterna…

Gå nu bums o se om du kan hitta alla de hästar som du saknar i ditt stall

Den verkliga misären väntar väst, särskilt i Tyskland och Frankrike, som kommer att vara tio gånger värre än i Ryssland.

Vänta och se.
Citera
2022-07-30, 20:48
  #191559
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Russian Federation is transferring their engineering equipment from Crimea
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1553447579655995393

Är det där deras ingenjörsgrejer?

Jag såg ETT fordon tillverkat efter 1980!
Citera
2022-07-30, 20:49
  #191560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det beror på hur högt pris man är villig att betala antar jag. Elpriserna kan leda till fullständig katastrof för Europas industri.
Mitt tips är att Italien och Tyskland kommer att kasta in handduken om några veckor och börja köpa gas och olja av Ryssland.
Om inte EU hänger på så kollapsar hela EU.
Finns inga belägg för dina påståenden.
Du är ingen national ekonomi expert.
Citera
2022-07-30, 20:50
  #191561
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Den verkliga misären väntar väst, särskilt i Tyskland och Frankrike, som kommer att vara tio gånger värre än i Ryssland.

Vänta och se.

Hur fan ska det gå till?

Redan nu, idag, ersätter USA 50% av den ryska olja och gas som Tyskland tidigare köpte.

Och du tror att det går åt andra hållet, de närmaste månaderna?

Ibland räcker det med ett (1) inlägg på Flashback för att förstå hur hjärnskadad en person är!
Citera
2022-07-30, 20:51
  #191562
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu har de förstört järnvägsbron över Dnipr också. Ryssarna kommer få svårt att försörja alla trupper på västra sidan. De har flyttat 10000 man extra till den sidan. Undrar vad de planerar? En motoffensiv mot Ukrainska armén där? Eller skall de bara förvara sig med alla dessa trupper?
https://twitter.com/UAWarNews/status/1553359862221905920
Citera
2022-07-30, 20:54
  #191563
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Är det där deras ingenjörsgrejer? Jag såg ETT fordon tillverkat efter 1980!

Jag tror de kan vara nyare, men samma modeller. Efter Sovjet föll samman bygger de samma gamla grejor från den tiden.
Citera
2022-07-30, 20:55
  #191564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Den verkliga misären väntar väst, särskilt i Tyskland och Frankrike, som kommer att vara tio gånger värre än i Ryssland.

Vänta och se.
Verkligen inte, Ryssland håller på att kollapsa. Ingen import innebär att ekonomin är i fritt fall.
Citera
2022-07-30, 20:55
  #191565
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Ryssarna verkar förlora alt fler MSTA-Bs vilket är början till slutet.

Hur många stoppade de in initialt i kriget? De har väl inte mer än ett par hundra, totalt?
Citera
2022-07-30, 20:56
  #191566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Hur fan ska det gå till?

Redan nu, idag, ersätter USA 50% av den ryska olja och gas som Tyskland tidigare köpte.

Och du tror att det går åt andra hållet, de närmaste månaderna?

Ibland räcker det med ett (1) inlägg på Flashback för att förstå hur hjärnskadad en person är!
Ja det bevisade du nyss! Hur fn tror du USA på kort tid kan ersätta 50 procent av all den olja och gas som Tyskland köpt från Ryssland?
Citera
2022-07-30, 20:57
  #191567
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Den verkliga misären väntar väst, särskilt i Tyskland och Frankrike, som kommer att vara tio gånger och efterlikna andra världskriget.
Vänta och se.

Jo, jo, jo.., det blir som de sju svåra åren i gamla testamentet. Gräshoppor, dåliga skördar, räntor på 10 talet.., etc..

Jo, denna vinter kommer att bli knepigare.., men sedan har Putin spelat ut sitt sista kort. Till nästa vinter blir det lite lättare. Likaså är problemen att vänta på vårvintern. Hinner ske saker tills det.

Europa går nog helskinnat igenom detta oxå skall du se. På en positiv not så verkar det som kärnkraften kan börja komma tillbaka, och greta-apologeterna`s flum kommer att bli avslöjat !

(det är det enda jag tackar Putin för, dvs att kärnkraften kan börja göra en comeback)
Citera
2022-07-30, 21:00
  #191568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du har inte förstått att misären i Ryssland är omfattande. Rysslands industri är död, även om vissa har produktion på resterna…
Suck du har fortfarande inte förstått att olje och gasproduktion också är industrier…
Ditt tjat om rysk misär börjar bli rejält tjatig. Kina och USA m.fl. har också mycket misär….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in