Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
OK, tack! Det låter sannolikt.
Har du, eller någon annan, hört några ryska reaktioner på detta än? Tror inte de uppfattar det som direkt smickrande att klassas som en terroriststat... Deras mål har ju länge varit att få respekt betraktas som en viktig stormakt.
Efter det här debaclet i Ukraina, när de inför öppen ridå visat att de är helt inkompetenta, inte har något strategiskt, taktiskt eller operativt tänk, överhuvudtaget, när de inför hela världen visat att deras materiel i bästa fall förtjänar att stå och rosta bort på den ukrainska slätten, så tror inte jag att de längre har några ambitioner eller ens förväntningar på att något land i världen (förutom Syrien, Eritrea, Nordkorea) ser dem som en stormakt längre.
"Viktig" stormakt?
HAAAHAHAHAHHHAAAAAAAAaaahahhhaa......!!!!!