2022-07-30, 20:01
  #191521
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Skulle vara intressant att få lite status på det ryska olje- och gasberoendet i Tyskland.

Har man halverat gasleveranserna från piss-ryzzland än eller tar det någon månad tlll?

https://www.reuters.com/business/energy/germany-says-it-will-stop-buying-russian-coal-aug-1-oil-dec-31-2022-07-13/

Ryssarna levererar 20 %

Finns annars mycket i denna tråd : (FB) Spotpriset på elen nära 2kr/kwh idag, alltså nästa 4kr/kwh. Hur är det ens möjligt?
Citera
2022-07-30, 20:02
  #191522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Invändningarna och sakargumenten från rysstrollen och deras medlöpare lyser med sin
frånvaro och består mest av nedsättande omdömen och tillmälen.
Emellertid verkar det gå sämre och sämre för Ryssland.
Finns det någon genomtänkt bedömning av när kriget tar slut? Och hur det slutet ser ut,
med förnedring för Rysslands ledning?

Varför tror du att det går sämre och sämre för Ryssland?

Om man är någorlunda insatt i situationen så kommer Ukraina (och Europa) tvingas kapitulera inom kort.
Citera
2022-07-30, 20:04
  #191523
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tänkte faktiskt skriva att jag gillar din jargong, men så la du till det där stycket med diverse, ja, fantasier.

Joråsåatte.

Det är välkänt att det råder en osund kultur i den ryska armén, och att soldatmaterialet inte håller högsta klass. Kontraktssoldaterna från avlägsna trakter, Tjetjenien mm. bör man inte lita på. Jag har även skrivit att soldaterna från DPR/LPR också kan dras med låg moral och bära på hat som söker utlopp.

Jag har gärna invändningar emot uppfattningen att Ryssland planerat ett regelrätt folkmord i Ukraina. Jag vet att Amnesty menar att så är fallet. Men, den ryska armén ska visa att den tar samtliga dokumenterade krigsförbrytelser på allvar och bestraffa dem internt, om det inte redan är för sent. Den ska vara tydlig med det — jag tror inte att det skulle sänka stridsmoralen, utan snarare tvärtom.

Jargong? Menar du att vi ska undvika det som faktiskt händer och sker, på plats i Ukraina? Det tycker inte jag.

Han som skar av kuk och slet ut pung och pungkulorna ur sin bakbundne, ukrainske soldatfånnge, kom från en region som ligger en region bort från Ukraina. Alltså inte bortre mongoliet. Vad bar han för hat mot Ukrainare?

Han som i telefonsamtal till sin flickvän lite skämtsamt beskrev hur man skapade en "ros" av avklippta fingrar och könsorgan från rysk krigsfånge kom väl från nåt område strax norr om Moskva? Vad bar han för hat mot Ukrainare?

Ryssarna som stängde in den stackars 15-åriga flickan, våldtog henne i omgångar för att sedan sprätta upp hennes underliv och skära av brösten för att dumpa henne i en container - bar de också på ett exceptionelt hat mot ukrainare i stort?

Du låter mer och mer som Dan Eliasson. "-Vad har de varit med om, vad är det för trauma de bär med sig....."

Men i övrigt har du naturligtvis rätt. Hade inte Piss-ryzzland varit så dysfunktionellt så hade de tagit tag i mordet på pensionären som råkade cykla på vägkanten när han helt oprovocerat sköts i huvudet, eller den där ryska stridsvagnsbesättningen som blåste ur bilen med pensionärsparet.

Men nu försvaras ju alla dessa illgärningar. Av ryzzland själva såväl som piss-ryzzarna i tråden.
__________________
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-30 kl. 20:10.
Citera
2022-07-30, 20:05
  #191524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Det roliga med er nazister att ni inte fattar att det bor mer mongoler i London än Ryssland. Konflikten i Ukraina kan beskrivas som ett proxy krig mellan det afromongoliska imperiet i väst mot det kristna vita Ryssland. Det sista landet i Europa som är fritt från USA/kulturmarxismen stövel.
Afromongoliska imperiet, är det Västeuropa? Och USA/kulturmarxismen, är det vår västliga
kultur?
Även om benämningarna är ovanliga, så lever vi bra här.
Citera
2022-07-30, 20:05
  #191525
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det kan jag inte spekulera i men jag har god kunskap om de ryska förhållandena.

Med lite tur kommer alla de beslagtagna ryska medlen att användas för uppbyggnaden av Ukraina.
Det kommer inte att vara ryssar som bygger upp det Ryssland har förstört.

Vi får se. Glöm inte att Ryssland har kärnvapen och kan nog få en tillräckligt galen intern situation för att använda de. De kan när som helst även bomba Kiev om de nu skulle önska det. Tror man underskattar Ryssland rejält strategiskt
Citera
2022-07-30, 20:08
  #191526
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Jargong? Menar du att vi ska undvika det som faktiskt händer och sker, på plats i Ukraina? Det tycker inte jag.

Han som skar av kuk och slet ut pung och pungkulorna ur sin bakbundne, ukrainske soldatfånnge, kom från en region som ligger en region bort från Ukraina. Alltså inte bortre mongoliet. Vad bar han för hat mot Ukrainare?

Han som i telefonsamtal till sin flickvän lite skämtsamt beskrev hur man skapade en "ros" av avklippta fingrar och könsorgan från rysk krigsfånge kom väl från nåt område strax norr om Moskva? Vad bar han för hat mot Ukrainare?

Ryssarna som stängde in den stackars 15-åriga flickan, våldtog henne i omgångar för att sedan sprätta upp hennes underliv och skära av brösten för att dumpa henne i en container - bar de också på ett exceptionelt hat mot ukrainare i stort?

Du låter mer och mer som Dan Eliasson. "-Vad har de varit med om, vad är det för trauma de bär med sig....."

Du nämner bara en sida av konflikten. Finns horribla människor som gjort horribla saker på den Ukrainska sidan också, glöm inte det.
Citera
2022-07-30, 20:08
  #191527
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Hahaha…”där korruption är och nepotism bekämpas”

Hört talas om Burisma? Ukrainas största energibolag där Joe Bidens som sitter i styrelsen. Samtidigt som Joe Biden i form av utrikesminister hotar Ukraina att kicka åklagaren som utredde korruption i Burisma.

Är fruktansvärt less på okunniga tyckare här på Flashback.

Hunter Biden fick väl lämna Burisma redan 2019 under stort buller och bång? Vem är det som är den "okunnige tyckaren" här egentligen?
Citera
2022-07-30, 20:12
  #191528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Krigsbrott igen av Ukraina som bombar humanitära transporter!

Ukraine strikes humanitarian convoy – official
Ukrainian combat drones have destroyed cars that were part of a humanitarian convoy in the Russian-held southern city of Energodar early Saturday morning, a local official has said.

“The cars had the markings of a humanitarian mission,” Yevgeny Balitsky, the top Russia-appointed official in Ukraine’s Zaporozhye Region, wrote on his Telegram account.
https://rt.com/russia/559901-ukraine-drone-attack-convoy/

Samtidigt stor förlust för ZZelensky. Hans privata arme och även nazister dödade i rysk attack senaste dagarna.

Elite battalion of Zelensky destroyed – Russia
Dozens of neo-Nazis have been eliminated over the last two days, including fighters from the Kraken formation, the military said
“More than 140 nationalists were killed on the spot. About 250 more militants received injuries of varying severity. All military equipment that was in the echelon was disabled,” Konashenkov stated.
https://rt.com/russia/559903-konashenkov-update-battallion-destroyed/

“The cars had the markings of a humanitarian mission,”

Ett "Z" eller "V" på lastbilskapellet gillas inte som humanitär transport!
Citera
2022-07-30, 20:13
  #191529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Varför tror du att det går sämre och sämre för Ryssland?

Om man är någorlunda insatt i situationen så kommer Ukraina (och Europa) tvingas kapitulera inom kort.
Verkligen? Hursomhelst måste väst intensifiera sina vapenleveranser. Kan Sverige bidra med
fler vapensändningar och i så fall vad?
Eller ska vi fylla på den europeiska vapenfonden med ytterligare en eller annan miljard?
Friheten ska alltid försvaras, både vår och andras.
Citera
2022-07-30, 20:14
  #191530
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du nämner bara en sida av konflikten. Finns horribla människor som gjort horribla saker på den Ukrainska sidan också, glöm inte det.

Med all rätt.

Blir man angripen av en sexualsadistisk mördare så får man försvara sig med alla till buds stående medel.

Både på mikro och makronivå.

Säg, helt hypotetiskt, att du helt oprovocerat skulle angripa mig, min tjej eller min dotter.

Då skulle ingen domstol i världen döma mig för att jag råkade köra en skruvmejsel genom ditt öga, när jag vänder mig om. Eller att jag råkade trampa sönder din bröstkorg, för att jag snavade.

Det kallas för nödvärn. Och naturligtvis var det bara fråga om en distraktion när jag krossade din munhåla och slog ut alla framtänderna.

Helt hypotetiskt, naturligtvis.
Citera
2022-07-30, 20:15
  #191531
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Krigsbrott igen av Ukraina som bombar humanitära transporter!

Ukraine strikes humanitarian convoy – official
Ukrainian combat drones have destroyed cars that were part of a humanitarian convoy in the Russian-held southern city of Energodar early Saturday morning, a local official has said.

“The cars had the markings of a humanitarian mission,” Yevgeny Balitsky, the top Russia-appointed official in Ukraine’s Zaporozhye Region, wrote on his Telegram account.
https://rt.com/russia/559901-ukraine-drone-attack-convoy/

Samtidigt stor förlust för ZZelensky. Hans privata arme och även nazister dödade i rysk attack senaste dagarna.

Elite battalion of Zelensky destroyed – Russia
Dozens of neo-Nazis have been eliminated over the last two days, including fighters from the Kraken formation, the military said
“More than 140 nationalists were killed on the spot. About 250 more militants received injuries of varying severity. All military equipment that was in the echelon was disabled,” Konashenkov stated.
https://rt.com/russia/559903-konashenkov-update-battallion-destroyed/
Är du ö.h.t medveten om att det ör Russia Today som du länkar till? Varför ägnar du så mycket tid till dina inlägg när trovärdigheten hos dina källor är lika med noll? Du kan ju lika gärna länka till Intel Slava Z när du ändå är igång.

Det har nog sagts ett par tusen gånge redan, men vi tar det igen:
Ryska källor har NOLL trovärdighet.
Ryssar är det lögnaktigaste folket som någonsin existerat på denna Jord.
Citera
2022-07-30, 20:15
  #191532
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Du sa något om fantasier?
Hur kunde jag veta att...?

Det du citerar är mitt sätt att visa att jag inte ställer mig bakom någon jävla låt-gå-attityd över huvud taget när det gäller perversa övergrepp. Ett rent statement. Kanske är jag empatilös trots det som anser att krig enligt krigets lagar är ett någorlunda "OK" sätt att lösa tvister. Att civila omkommer i t.ex. artilleribeskjutning och bombningar är dock nog hemskt för att krig ska undvikas i det längsta — krig är skit. Det är alltid folken som förlorar. Som det alltid varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in