Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Jag tänkte faktiskt skriva att jag gillar din jargong, men så la du till det där stycket med diverse, ja, fantasier.
Joråsåatte.
Det är välkänt att det råder en osund kultur i den ryska armén, och att soldatmaterialet inte håller högsta klass. Kontraktssoldaterna från avlägsna trakter, Tjetjenien mm. bör man inte lita på. Jag har även skrivit att soldaterna från DPR/LPR också kan dras med låg moral och bära på hat som söker utlopp.
Jag har gärna invändningar emot uppfattningen att Ryssland planerat ett regelrätt folkmord i Ukraina. Jag vet att Amnesty menar att så är fallet. Men, den ryska armén ska visa att den tar samtliga dokumenterade krigsförbrytelser på allvar och bestraffa dem internt, om det inte redan är för sent. Den ska vara tydlig med det — jag tror inte att det skulle sänka stridsmoralen, utan snarare tvärtom.
Jargong? Menar du att vi ska undvika det som faktiskt händer och sker, på plats i Ukraina? Det tycker inte jag.
Han som skar av kuk och slet ut pung och pungkulorna ur sin bakbundne, ukrainske soldatfånnge, kom från en region som ligger en region bort från Ukraina. Alltså inte bortre mongoliet. Vad bar han för hat mot Ukrainare?
Han som i telefonsamtal till sin flickvän lite skämtsamt beskrev hur man skapade en "ros" av avklippta fingrar och könsorgan från rysk krigsfånge kom väl från nåt område strax norr om Moskva? Vad bar han för hat mot Ukrainare?
Ryssarna som stängde in den stackars 15-åriga flickan, våldtog henne i omgångar för att sedan sprätta upp hennes underliv och skära av brösten för att dumpa henne i en container - bar de också på ett exceptionelt hat mot ukrainare i stort?
Du låter mer och mer som Dan Eliasson. "-Vad har de varit med om, vad är det för trauma de bär med sig....."
Men i övrigt har du naturligtvis rätt. Hade inte Piss-ryzzland varit så dysfunktionellt så hade de tagit tag i mordet på pensionären som råkade cykla på vägkanten när han helt oprovocerat sköts i huvudet, eller den där ryska stridsvagnsbesättningen som blåste ur bilen med pensionärsparet.
Men nu försvaras ju alla dessa illgärningar. Av ryzzland själva såväl som piss-ryzzarna i tråden.