2022-07-26, 18:11
Medlem
Såg att soliditeten ligger på minus 10. Är det ett problem?
Citera
2022-07-26, 18:59
Medlem
Bridgeblandads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow

Här kan du läsa https://samuelssonsrapport.se/soliditet/

Med vänlig hälsning, Bb
Citera
2022-07-26, 19:50
Medlem
Citat:
Nyckeltalet stämmer nog inte riktigt ännu utan är snarare ett arv efter gas och olja utvinningen samt avknoppningen i samband med att Aker köpte den (så de ser lite märkliga ut). Det lär klarna lite bättre med tiden och efter nästkommande rapport tror jag.
Citera
2022-07-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeblandad
Här kan du läsa https://samuelssonsrapport.se/soliditet/

Med vänlig hälsning, Bb

Soliditet = långsiktig betalningförmåga!
Citera
2022-07-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nyckeltalet stämmer nog inte riktigt ännu utan är snarare ett arv efter gas och olja utvinningen samt avknoppningen i samband med att Aker köpte den (så de ser lite märkliga ut). Det lär klarna lite bättre med tiden och efter nästkommande rapport tror jag.

Wow! minus 5% idag. Är det nu som Orrön blir som pricer!?
Citera
2022-07-27, 17:55
Medlem
Ledsamt nog har Lukas H. Lundin nu avlidit på grund av sin hjärntumör vid 64 års ålder. Det var synd tycker jag för han var positiv och framförallt bra på affärer. I det PM som kom till oss aktieägare i Orrön Energy framkommer det även att bolaget är skuldfritt och dessutom högkvalitativa kassaflödes genererade tillgångar samt har tillgångar för fortsatta investeringar, vilket ju är bra. Jag skickar en länk nedan så ni kan läsa själva vid intresse.

https://www.avanza.se/placera/pressm...r-avlidit.html
Senast redigerad av Truefighter 2022-07-27 kl. 18:16.
Citera
2022-07-27, 20:06
Medlem
Bridgeblandads avatar
[quote=Truefighter|81044046]Ledsamt nog har Lukas H. Lundin nu avlidit på grund av sin hjärntumör vid 64 års ålder. Det var synd tycker jag för han var positiv och framförallt bra på affärer. I det PM som kom till oss aktieägare i Orrön Energy framkommer det även att bolaget är skuldfritt och dessutom högkvalitativa kassaflödes genererade tillgångar samt har tillgångar för fortsatta investeringar, vilket ju är bra. Jag skickar en länk nedan så ni kan läsa själva vid intresse.

Verkligen tråkigt!

Jag mötte honom många gånger på min löpning på Nämdö, han var i bra form till slutet, han hade förmodligen starka känslor för Orrön eftersom dem valde att döpa bolaget efter ön, och det är bara Lukas som har sitt ställe där, resten av Lundin finns på Nämdö.

Mina tankar går till familjen .
Citera
2022-07-28, 11:28
Medlem
[quote=Bridgeblandad|81045298]
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ledsamt nog har Lukas H. Lundin nu avlidit på grund av sin hjärntumör vid 64 års ålder. Det var synd tycker jag för han var positiv och framförallt bra på affärer. I det PM som kom till oss aktieägare i Orrön Energy framkommer det även att bolaget är skuldfritt och dessutom högkvalitativa kassaflödes genererade tillgångar samt har tillgångar för fortsatta investeringar, vilket ju är bra. Jag skickar en länk nedan så ni kan läsa själva vid intresse.

Verkligen tråkigt!

Jag mötte honom många gånger på min löpning på Nämdö, han var i bra form till slutet, han hade förmodligen starka känslor för Orrön eftersom dem valde att döpa bolaget efter ön, och det är bara Lukas som har sitt ställe där, resten av Lundin finns på Nämdö.

Mina tankar går till familjen .
Jag håller med. Världen är bra liten ibland! Hur som helst visar själva namnet på att familjen Lundin bryr sig mycket om Orrön om de döpt den med tanke på hans residens? Bolaget är alltså skuldfritt och står med kassa för nya investeringar. Det låter bra som sagt!
Allt bäst!
Citera
2022-07-29, 08:49
Medlem
Hur tror ni delårsrapporten den 5:e aug kommer se ut?
Citera
2022-07-29, 11:13
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att den blir bra. Skuldfria och med pengar för nya investeringar (som de kommunicerat ut) ger ett gott tecken vid handen.
Citera
2022-07-29, 19:14
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:

Tryckt i A4-format eller digitalt i PDF och HTML.
Citera
2022-07-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Tryckt i A4-format eller digitalt i PDF och HTML.
PDF blir bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in