2022-08-01, 09:06
Medlem
Bridgeblandads avatar
Styrelsen för Slitevind rekommenderar enhälligt aktieägarna i Slitevind att acceptera Orrön Energys offentliga uppköpserbjudande.

Kul att det verkar gå igenom!
Citera
2022-08-01, 21:15
Medlem
Hoppas att orrön köper upp soltech. Ett företag jag tror mkt på och som jag tror kan bli riktigt stora med Lundin familjens uppbackning.

De här företagen skulle jag vilja att orrön köper upp, och det är inte för att jag har intressen i samtliga företag för det har jag inte.

Powercell (har intressen i den)
Soltech (har intressen i den)
Advanced soltech (har inte intressen i den)
Eolus vind (har inte intressen i den)
Seatwirl (har inte intressen i den, och orrön har sagt man inte vill ha med havsbaserade prospekt att göra så den kommer inte bli av)
Metacon (har inte intressen i den)
Minesto (har inte intressen i den)

Tror att det skulle vara en bra "portfölj" för orrön att äga dessa företag. Man skulle kanske kunna konsolidera sina olika kunskapsområden så man kan göra multiprojekt då.

Tex att man bygger en byggnad i solceller helt och hållet då soltech har både fasad och tak, fönster och massa annat i solcellsmaterial. I samband med byggnaden bygger man även vindkraftverk och gör en vätgasdepå där man kan dels ladda upp fordon som tillhör verksamheten samt lagra energi från solcellerna och vindkraftverken.

Nu fattar jag att det inte funkar i alla projekt som kan komma i en pipeline framöver hehe men jag menar att med flera olika verksamhetsområden så kanske man kan få en annan helhet i sina uppdrag
Senast redigerad av Jour-nalisten 2022-08-01 kl. 21:20.
Citera
2022-08-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Hoppas att orrön köper upp soltech. Ett företag jag tror mkt på och som jag tror kan bli riktigt stora med Lundin familjens uppbackning.

De här företagen skulle jag vilja att orrön köper upp, och det är inte för att jag har intressen i samtliga företag för det har jag inte.

Powercell (har intressen i den)
Soltech (har intressen i den)
Advanced soltech (har inte intressen i den)
Eolus vind (har inte intressen i den)
Seatwirl (har inte intressen i den, och orrön har sagt man inte vill ha med havsbaserade prospekt att göra så den kommer inte bli av)
Metacon (har inte intressen i den)
Minesto (har inte intressen i den)

Tror att det skulle vara en bra "portfölj" för orrön att äga dessa företag. Man skulle kanske kunna konsolidera sina olika kunskapsområden så man kan göra multiprojekt då.

Tex att man bygger en byggnad i solceller helt och hållet då soltech har både fasad och tak, fönster och massa annat i solcellsmaterial. I samband med byggnaden bygger man även vindkraftverk och gör en vätgasdepå där man kan dels ladda upp fordon som tillhör verksamheten samt lagra energi från solcellerna och vindkraftverken.

Nu fattar jag att det inte funkar i alla projekt som kan komma i en pipeline framöver hehe men jag menar att med flera olika verksamhetsområden så kanske man kan få en annan helhet i sina uppdrag
Ja just det! Spännande i alla fall vad det nu blir till nästa förvärv.
Citera
2022-08-03, 11:09
Medlem
Bridgeblandads avatar
Orrön tuffar på 🚂

Det borde komma in fler analyser på bolaget snart.
Citera
2022-08-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeblandad
Orrön tuffar på 🚂

Det borde komma in fler analyser på bolaget snart.

117% upp på en månad. Finns det substans för det?
Citera
2022-08-04, 10:03
Medlem
Garanterat en kanon rapport som väntas imorgon! Som alla vet köper de med insiders som tusan innan rapport. Den ända logiska förklaringen till denna rusning. Jag har köpt på mig iallafall!
Citera
2022-08-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
117% upp på en månad. Finns det substans för det?

Elpriserna har varit högsta någonsin i flera månader nu? Och man exporterar dyrt till länder som varit beroende av Rysk gas? Säkert en rekord rapport som väntar
Citera
2022-08-04, 10:50
Medlem
De ligger även på 29kr vinst per aktie. Så jag blir inte förvånad om aktien ska upp till 20-30kr
Citera
2022-08-04, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
De ligger även på 29kr vinst per aktie. Så jag blir inte förvånad om aktien ska upp till 20-30kr
Nej...
De siffrorna är från innan styckningen av LUNE oljebolaget.

Orrön presenterar sina första siffror som avdelad elprod bolag imorgon.
https://www.orron.com/investors/financial-calendar/
Citera
2022-08-04, 11:15
Medlem
Citat:
Säkert en rekord rapport som väntar
Vad de än presenterar så blir det rekord då detta blir deras första rapport som Orrön Energy..

Själv tror jag allt för många har lurat sig själva av de historiska siffrorna från innan namnbytet och detta var ett oljebolag.

Rapporten lär bli en kalldusch.
(men jag tror på bolaget långsiktigt..)
Citera
2022-08-04, 11:25
Medlem
Citat:

https://www.realtid.se/telegram/pare...ng-med-koprad/

Pareto uppskattar nettotillgångsvärdet per aktie till 16,5kr styck.
Citera
2022-08-04, 11:50
Medlem
Satsar orrön i Africa också? (finns ju delar i Africa där sol och vindkraft verklkigen behövs, Vatten blir svårare)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in