2022-07-29, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, men jag håller med Loveangelie. Jag tycker inte att det blir något riktigt svar på det, och att de närvarande poliserna verkar störa i/under undersökningen. Och att poliserna verkar avfärda det psykpersonalen säger.

Psykläkaren förhörs ju senare och hen verkar mycket arg över polisens frågor, som att polisen är rätt oproffesionell och mer egna känsloinriktade
.

Citat:
Jag beklagar verkligen din sorg. Jag vet hur det känns, jag har förlorat min vuxna dotter, och min lillebror.
Jag kände ingen av dem, jag är bara intresserad av varför sådant här händer, varför just där, då och han.

Citat:
Tror du att det var ett "genomtänkt" mord, eller tror du mer på olycka, typ fylleolycka? Eller kunde L bli så arg (en stundens hetta), att hon där och då ville döda honom?

För mig känns det mer som "out of the blue", liksom.

Reta inte upp dig på trollen, de anmäler ALLT, och sedan blir liksom DU avstängd, det är deras mål. Jag svarar dem inte längre, för ingenting går in där.

Jag tycker ju mer och mer att det verkar vara en mycket tragisk olycka, fylleolycka.

Och att Lydia är ärlig i sina förhör fast hon egentligen inte kommer ihåg. Det blir tyvärr fel för att hon så enormt gärna vill hjälpa polisen med att berätta vad som hände, men kommer inte ihåg pga fylla. Så som jag tror.

Vet du om de brukade ha sina vapen framme när de drack, eller så? Brukade de låta vapen vara framme i huset, exempelsvis när de festade?

Citat:
[b]

Och vi vet att Emil den kvällen var sotis för att Lydia ville åka in till Sthlms City på lördagen för att festa med någon gammal klasskompis (tjej) som fyllde år (kanske 30 eller 35 år) som hade bestämt någon Pub eller restaurang, troligen bokat bord en längre tid innan (det skulle vara flera gäster), så det gick liksom inte att alla dom skulle komma till Bålsta, så som Emil ville.

Men kan det ha gjort Lydia så himla arg (ihop med en stor mängd alkohol)?

Jag tror ju fortfarande på en tragisk olycka.

Citat:
Ok, intressant. Det kan ju förklara de där orden "du har förstört allt". Om Emil hade kommit fram till att inte flytta, kanske. Lydia kanske hade letat hus/lägenheter som sjutton, och hittat något, och då "sviker" (om man kan säga så) han de planerna.

Min spekulation
.

Citat:
Det är INGEN som skyller något på BO här, det är vetenskapligt att vilja veta mer om vad som låg bakom, speciellt då detta saknas i den lilla mini fuppen!

Så, nu kan du hålla käften Mumsfjanten!!

Det är i mina ögon att skylla på BO, det fetade.
Du läser mellan raderna i sjuksjournalerna... och tror på att fupen är sanningen, för att Lydia påstår att någonting är eller var på ett visst sätt, trots att hon ändrar och förvränger sina utsagor i rätten? Käftar emot domaren och så vidare..
2022-07-29, 16:42
Medlem
Citat:
Det är INGEN som skyller något på BO här, det är vetenskapligt att vilja veta mer om vad som låg bakom, speciellt då detta saknas i den lilla mini fuppen!

" Victimology is the study of the relationship between the victim and the perpetrator. To understand this concept, first, we must understand what the terms victim and perpetrator mean. The victim is a person who has been harmed by a perpetrator. The perpetrator, also known as the offender, is an individual who has committed the crime against the victim. Law enforcement agencies use the study of victimology and the theories of victimology to determine why the victim was targeted by the offender.

History

According to the Federal Bureau of Investigation (FBI), between the 1970's and 1980's, just after the civil rights movement, there was increased awareness about victims. In 1972, the FBI formed the Behavioral Science Unit (BSU) to study the relationships between the offenders, the victims, and group dynamics in society."

https://study.com/academy/lesson/victimology-definition-theory-history.html

Det personen skriver:
Du läser mellan raderna i sjuksjournalerna... och tror på att fupen är sanningen, för att Lydia påstår att någonting är eller var på ett visst sätt, trots att hon ändrar och förvränger sina utsagor i rätten? Käftar emot domaren och så vidare..

Visar bara på att personen inte har förstånd nog till att förstå poängen med en ordentlig undersökning m.m, som EJ har gjorts i detta fall.
2022-07-29, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Det personen skriver:

Visar bara på att personen inte har förstånd nog till att förstå poängen med en ordentlig undersökning m.m, som EJ har gjorts i detta fall.
Vad är det som fattas i utredningen, tycker du? Vad hade du önskat mer?
2022-07-29, 17:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det personen skriver:

Nej precis.

Locket har lagts på otroligt klantigt, skulle jag vilja säga, från början till dags datum.

Någon uttryckte en längtan om att tråden skulle låsas och bli bortglömd. Nu låses aldrig trådar på Flashback, de går till Kriminalhistoria istället, och fortsätter att leva där, ibland.

Och mumsfjanten bidrar ju i allra högsta grad till att tråden fortfarande är mycket aktiv, och troligen aldrig kommer att försvinna in i glömskans ljuva dimma!
2022-07-29, 17:30
Avslutad
Citat:
Ja det är väl klart att det jag upplevt och varit med om är sant, vad tror du?
Att jag sen väljer att inte svara dig, ja det har inget annat att göra med mer än att jag ogillar din attityd och alla lögner du kommer med.
Ta bara en sådan sak som vad hon har arbetat med. När man har sagt vad hon arbetat med, så var det helt plötsligt inget jobb m.m. Därav mitt svar att vill man veta så kan man kontakta Skatteverket och få ut infon därigenom. Så blir det inte mitt ord, utan deras.
Är det någon person här inne som förvränger, så är det verkligen du. Du kommer allt för ofta med att man skulle ha sagt si eller så, fast man inte har gjort det. När man sen ber dig lägga upp det, ja då kommer du med nästa lögn istället för att svara och lägga upp det man frågat efter. Så snacka om att förvränga, och skapa dimridåer. Det är du riktigt bra på Muffebull.
Och eftersom du inte tycks ha något liv så ska jag försöka förklara varför man gick till puben.
Du vet, det händer att folk går till puben för att träffas, ta en öl och umgås lite. Du kanske inte gör det, men det finns gott om folk som gör detta. Och vi kan hantera alkohol.
Jag har tidigare nämnt att Lydia varit med ute med mina vänner, så det är inte så konstigt att de frågar hur det är, om man har hört av henne m.m. De flesta har dessutom läst denna tråd. Och att du då kommer upp som en stalker, är inte alls konstigt, detta utan att jag behöver säga något alls.
Och som info, jag och mina vänner har alltid trevligt på puben, vi behöver inte ”dränka några problem” eftersom vi inte har några
.
Lydia Barth ansåg inte heller att hon hade några problem, inte ens det faktum att hon var hemlös, skuldsatt och blev hänvisad till härbärge/vandrarhem, ansågs vara något problem, eller? Kan det helt enkelt vara så att hon insåg att Emil inte gick att manipulera mer, han var less på henne.
Hon var hemlös och utblottad. Det var inte endast pga hästfiaskot, utan hon hade massor av skulder som gått till inkasso, kronkalle. Ingen som fixade nytt boende som dög, hon kunde inte låna mer pengar, massor av snabba lån till bolag och privatpersoner.
2022-07-29, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nä jag vet ju inte, och det spelar säkert mindre roll.
Tänkte mest bara på att om det vore så, så kan jag ju förstå att hon slängde brandsläckaren på honom.
Och det finns säkert många olika anledningar till varför hon skulle ha sagt så i en film.
Som sagt, han var kontrollerande och kunde bli arg på 2 sekunder.

Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja och du fortsätter att trolla som vanligt.
Jag tror inte, jag vet att han hade pistoler och skottsäker skyddsväst.
Maffiametoder i grusbranschen är något som du säger, jag har aldrig sagt det. Orgie, ja jag har varit där ju, inte du!

Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Varför tror du att det inte var tillräckligt för rpu skulle säga att hon hade en allvarlig psykisk störning under skottillfället?
Med alla hennes diagnoser och psykiska ohälsa och självmedicinera med alkohol istället för den utskrivna medicinen hon har. Skulle inte det vara bättre att hon får vård istället då? I fängelset lär hon inte få någon större hjälp med det. Komma ut lika galen som nu och lika gränslös enligt er.
Det är nog det största som ligger bakom detta är hennes psykiska ohälsa och i kombination med hennes diagnoser och självmedicinera med alkohol. Men det har funnits redan innan. Och det är det som är märkligt att proppen går just nu. Om man nu ska lyssna på vad L säger I förhör. Där hon nämner att de pratar om E psykiska mående. Tar hon upp att han också kanske har en borderline personlighet som hon eller eips som det nu kallas för. Hur funkar det med 2 som har denna samma diagnos. Ni pratar om hur hon fungerar i ett förhållande. Om E fungerar liknande som henne. Är inte det mer eller mindre dömt till att sluta i katastrof för alla inblandade? Samtidigt så är det en jäkla press på att de inte ska vara tillsammans från runt alla omkring dom. E mående verkar ju vara värre än någon gång innan och samma för L. Det som åklagaren försöker få det till att anledningen till varför L har gjort detta går inte ihop. Ska en åklagare alltid gå för strängaste straff som möjligt? Eller ska den gå på vad som faktiskt finns bevisat. Absolut att hon blir dömd för mord. Men kanske strafflängden som den ser ut idag ska vara runt 12-14år i detta fall. Dock så är det en stor fråga om hon kommer att få en bra vård i fängelset och kan lära sig att leva med eips på ett bra sätt när hon väl kommer ut.

Citat:
Nej E har ju barn med 2 olika kvinnor, och han verkar ju även ha haft några vid sidan av, då och då, i alla fall.

Men precis som du säger så är/blir tråden hela tiden infekterad av en massa trams!

Hursomhelst, jag tror på en straffsänkning i hovrätten, jag tycker att L gjorde nästan allt "rätt" precis efter det tragiska, möjligen fel att lägga på 112 efter larmet och ringa K, men jag tror hon gjorde det för sina barns skull, att be/berätta för K att hon kommer vara instängd ett tag och om han kan ta hand om alla barnen. Det kanske kostade några extra år, men det är sådant man tar som en "bra" mamma. Sedan ringde hon väl 112 igen om jag inte missminner mig. Jag förstår faktiskt inte hur tingsrätten kan komma fram till att L inte kände någon ånger för det tycker jag att hon gjorde.

Och så vill jag se ett ordentligt motiv, varför gick alla proppar på en gång där på kvällen?
Det märks att du inte bemödat dig att läsa igenom förundersökningen och du har verkligen inte läst igenom domarna eller beslut.

Vad har du att säga om Lydias förehavanden idag, mer än 1 år efter mordet? Håller du fast vid dina påståenden om hennes ageranden? Att Hon, Lydia, är en bra mamma som tar några år extra för barnens skull🤯😵

Fetade några inlägg jag anser vara victim blaming
2022-07-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det märks att du inte bemödat dig att läsa igenom förundersökningen och du har verkligen inte läst igenom domarna eller beslut.

Vad har du att säga om Lydias förehavanden idag, mer än 1 år efter mordet? Håller du fast vid dina påståenden om hennes ageranden? Att Hon, Lydia, är en bra mamma som tar några år extra för barnens skull🤯😵

Du citerar tre olika skribenter och frågar sedan vad "du" har för åsikt!
Snacka om att snurra till hela tråden.
2022-07-29, 18:17
Avslutad
Citat:

" Victimology is the study of the relationship between the victim and the perpetrator. To understand this concept, first, we must understand what the terms victim and perpetrator mean. The victim is a person who has been harmed by a perpetrator. The perpetrator, also known as the offender, is an individual who has committed the crime against the victim. Law enforcement agencies use the study of victimology and the theories of victimology to determine why the victim was targeted by the offender.

History

According to the Federal Bureau of Investigation (FBI), between the 1970's and 1980's, just after the civil rights movement, there was increased awareness about victims. In 1972, the FBI formed the Behavioral Science Unit (BSU) to study the relationships between the offenders, the victims, and group dynamics in society."

https://study.com/academy/lesson/victimology-definition-theory-history.html

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Janne193
Du citerar tre olika skribenter och frågar sedan vad "du" har för åsikt!
Snacka om att snurra till hela tråden.
För att belysa att det visst är white washing och victim blaming, genomgående i tråden.
2022-07-29, 18:22
Medlem
Citat:
För att belysa att det visst är white washing och victim blaming, genomgående i tråden.

Du må ha dina åsikter om saken.
Men att citera tre olika personer och sedan fråga vad "du" tycker är ju inte helt genomtänkt!
2022-07-29, 18:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Nu skiter väl i princip hela tråden i vad lilla du anser. För du förstår ju fortfarande INGENTING! Och du kan ju kasta fram 358 inlägg av mig och andra skribenter som INGEN orkar att läsa.....

" Victim facilitation, another controversial sub-topic, but a more accepted theory than victim proneness, finds its roots in the writings of criminologists such as Marvin Wolfgang. The choice to use victim facilitation as opposed to "victim proneness" or some other term is that victim facilitation is not blaming the victim, but rather the interactions of the victim that make them vulnerable to a crime.

The theory of victim facilitation calls for study of the external elements that make a victim more accessible or vulnerable to an attack.[24] In an article that summarizes the major movements in victimology internationally, Schneider expresses victim facilitation as a model that ultimately describes only the misinterpretation by the offender of victim behavior.[25] It is based upon the theory of a symbolic interaction and does not alleviate the offender of their exclusive responsibility.

https://en.wikipedia.org/wiki/Victimology
2022-07-29, 20:43
Medlem
Citat:
Lydia Barth ansåg inte heller att hon hade några problem, inte ens det faktum att hon var hemlös, skuldsatt och blev hänvisad till härbärge/vandrarhem, ansågs vara något problem, eller? Kan det helt enkelt vara så att hon insåg att Emil inte gick att manipulera mer, han var less på henne.
Hon var hemlös och utblottad. Det var inte endast pga hästfiaskot, utan hon hade massor av skulder som gått till inkasso, kronkalle. Ingen som fixade nytt boende som dög, hon kunde inte låna mer pengar, massor av snabba lån till bolag och privatpersoner.

Att du orkar hålla på med alla dessa lögner.
Lydia hade inget hästfiasko, hennes hästar var i mycket bra skick!
Fakta angående hennes skulder var att hon höll på att betala av på dessa. Hur många svenskar har inte skulder/lån som de betalar av på?
Hon kunde bo hos andra, så hon var inte strandsatt även om E bad henne lämna!
Så vad mer hände? Ja det är ju det man hade önskat att utredningen skulle visa, men den var på tok för tunn. De slutade utreda så fort de fick syn på filmen. Visst, man kunde se att Lydia sköt, men aldrig varför!
Och du kan fortfarande inte be om ursäkt för att du kallar en för en person som skulle tycka det var bra av Lydia när hon sköt Emil. Plocka nu fram där man har skrivit det.
Och det är fortfarande ingen i tråden som har skyllt på Emil.
Men du är tydligen så himla paranoid så att du tycks tro en massa som inte finns. Tror du behöver vila lite från Flashback.
2022-07-29, 20:45
Medlem
Citat:
Nej precis.

Locket har lagts på otroligt klantigt, skulle jag vilja säga, från början till dags datum.

Någon uttryckte en längtan om att tråden skulle låsas och bli bortglömd. Nu låses aldrig trådar på Flashback, de går till Kriminalhistoria istället, och fortsätter att leva där, ibland.

Och mumsfjanten bidrar ju i allra högsta grad till att tråden fortfarande är mycket aktiv, och troligen aldrig kommer att försvinna in i glömskans ljuva dimma!

Ja precis som jag skrev och sagt, vilket flera har gjort. Utredningen stoppade när de fann filmen, efter det gjordes inget utredning. Och det är i mitt tycke ett direkt tjänstefel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in