2022-07-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Här har du Lasselitens inlägg om att Lydia var drogad för att klara av det, eftersom hon inte ville, enligt din polare, Lasseliten2.
Det kanske är bättre att du frågar vad han menar?

VAR, var skulle jag ha skrivit att hon skulle vara tvingad? Att hon var drogad kunde vem som helst se på filmen. Och jag skrev "kanske hon tog en pilla".
Men du tycks få det till att hon blev drogad och hon blev tvingad... Eller ljuger du igen?
2022-07-27, 15:19
Medlem
Citat:
Lydia ljög tills polisen spelade upp videon av avrättningen, hon fortsatte ljuga även efteråt.
Att hon sen fortsätter ljuga i rätten blir pinsamt, uppkäftig och iskall. Den enda hon tycker synd om är sig själv.

Ja du tjatar om det ja. Men det finns de som känner henne, som vet hur hon är som har en annan åsikt.
Att hon inte ljuger i förhören, att hon försöker minnas/pussla ihop minnesbilder m.m.
Och jag anser inte det minsta att hon var "uppkäftig, dryg, kall m.m" i rätten. Hon svarade på frågorna, och blev givetvis irriterad på åklagaren när denne inte förstod. Väldigt enkelt!

Och du kan fortfarande inte plocka fram där jag skulle ha utpressat m.m... Pinsamt när folk kommer på dina lögner va..
2022-07-27, 15:27
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Här har du Lasselitens inlägg om att Lydia var drogad för att klara av det, eftersom hon inte ville, enligt din polare, Lasseliten2.
Det kanske är bättre att du frågar vad han menar?

Men det är för fan inte det man talar om. Det är det du påstår.
Svarar ej mer på inlägg som är så här paranoida, där du inte minns längre ngt. Är fan helt rubbat ju!
2022-07-27, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag ser att du fortfarande inte kan läsa, utan att man måste förklara för dig igen och igen.

Du har inte hänvisat till de olika myndigheterna som du påstår.
Jag har visat på vart/vilken myndighet man kan få ut vart hon arbetade, vilken lön hon hade och under vilken tid, med andra ord den vanliga deklarationen som är tillgänglig för alla som vill.

Jag har redogjort för vilka instanser som tillhandahåller offentliga handlingar, domstolar, skatteverket, socialtjänst och försäkringskassan.

Lexbase har samtliga domar i Sverige vilket är det som har varit relevant.
Du har nämnt belastningsregistret. Det visar enbart saker som du är skäligen misstänkt för, eller dömd för.

I belastningsregistret förekommer endast lagförda brott.

Det finns ett misstankeregister hos polisen, där det förekommer misstankar om brott.

Vad folk är misstänkta för är inte aktuellt då man ska väl dömas för brottet. Vilket gör att man hamnar i Lexbase. Förstår du eller ska vi ta det igen?

Du har visst fått det lite om bakfoten, Lasse.
Lexbase är inte en Svensk myndighet, där "man hamnar".
Lexbase AB, är ett vinstdrivande företag som till en början finansierades av riskkapitalbolag.
Det gallras från Lexbase, "alla" hamnar inte där.

Du bör nog läsa på mer om det du skrivit ut, för är det någon som går på andra och tredjehands info så är det ju du, väldigt dålig info dessutom.

Jag är noggrann när jag gräver i arkiven 😘

Och du, vart tog förklaringen vägen till vad det var som gjorde att Lydia var dålig eftersom hon inte tog hand om sin man, vad var det hon skulle göra då?

Lydia är inkompetent, kan inte:
ta hand om sina barn,
vårda sitt äktenskap och vara sin man trogen,
Inte sköta djur, arbete, hem eller ens sig själv.

Hoppas att mentalsjukhusen återinförs, där passar Lydia Barth, inlåst bland likasinnade, de osnygga.
Då skulle Lydia slippa nojja över boende när hon muckar.
Jag har låtit fetmarkera mina svar, så du ska se lite lättare😊
2022-07-28, 08:01
Medlem
Citat:
Jag har låtit fetmarkera mina svar, så du ska se lite lättare😊

Ja du säger att du gör det, men din info är likväl väldigt fel. Exemelvis så säger du att hon bodde hos Anders och att hon bodde vid 2 olika tillfällen i Farsta, vilket absolut inte stämmer. Du vet, jag vet detta eftersom jag hälsat på henne hela tiden fram till mars månad 2021 ungefär.
Och om du nu har hämtat ut uppgifter från de olika myndigheterna. Varför skriver du inte ut var hon har arbetat och burit lön? Väldigt enkelt gjort i så fall, eller hur?

Var har jag sagt att Lexbase är en myndighet? Lexbase har visst allt i minst 5 år bakåt, ju grövre brott ju längre ligger det kvar. Alla hamnar där, det är just därför det är så populärt för företag att använda tjänsten innan de gör affärer eller anställer personer.

Du har redan visat att du inte är noggrann när du gör dina grävningar.

Lydia kunde visst ta hand om sina barn, men hade dom givetvis inte alltid, du vet det är sånt som kallas gemensam vårdnad. De äldre hade hon alltid.
Hon vårdade visst äktenskapen precis lika mycket som de äkta männen gjorde.
Hennes djur var 100% i perfekt skick kan jag nämna, så även här ljuger du om något du inte känner till.

Det är återigen du som hittar på en massa Mumsebulle.

Och återigen, vad har det tagit vägen, det du skulle plocka fram angående att jag skulle ha sysslat med utpressning m.m.
Fram med det nu Mumsebulle, för nu får det vara nog från din sida med lögner och annat påhitt!!
2022-07-28, 10:29
Avslutad
Citat:
Ja du säger att du gör det, men din info är likväl väldigt fel. Exemelvis så säger du att hon bodde hos Anders och att hon bodde vid 2 olika tillfällen i Farsta, vilket absolut inte stämmer. Du vet, jag vet detta eftersom jag hälsat på henne hela tiden fram till mars månad 2021 ungefär.
Och om du nu har hämtat ut uppgifter från de olika myndigheterna. Varför skriver du inte ut var hon har arbetat och burit lön? Väldigt enkelt gjort i så fall, eller hur?

Var har jag sagt att Lexbase är en myndighet? Lexbase har visst allt i minst 5 år bakåt, ju grövre brott ju längre ligger det kvar. Alla hamnar där, det är just därför det är så populärt för företag att använda tjänsten innan de gör affärer eller anställer personer.

Du har redan visat att du inte är noggrann när du gör dina grävningar.

Lydia kunde visst ta hand om sina barn, men hade dom givetvis inte alltid, du vet det är sånt som kallas gemensam vårdnad. De äldre hade hon alltid.
Hon vårdade visst äktenskapen precis lika mycket som de äkta männen gjorde.
Hennes djur var 100% i perfekt skick kan jag nämna, så även här ljuger du om något du inte känner till.

Det är återigen du som hittar på en massa Mumsebulle.

Och återigen, vad har det tagit vägen, det du skulle plocka fram angående att jag skulle ha sysslat med utpressning m.m.
Fram med det nu Mumsebulle, för nu får det vara nog från din sida med lögner och annat påhitt!!
Har du några bevis eller belägg att uppvisa för att styrka dina påståenden?

Hittills har du agerat som en trilskande tonåring.

Det är bra att du kan ta åt dig kunskap när den serveras på silverfat, som hur Lexbase fungerar, vilket jag upplyst dig om.

Du tycker att jag ska redovisa vad Lydia arbetat med? Det är en fråga som du påstår dig ha full koll på, men inte kommit med några uppgifter, för att du inte har någon lust.

Det du nämnt är att hon hade en hög sjukpenning och att hon tjänade pengar på Skånegården, via reklamintäkter och djurfoder.

Har du några bevis för gårdens inkomster och utgifter? Kropps Lejon Gård, har ingen redovisning överhuvudtaget.

Jag är förundrad över ditt och krabbans outtröttliga engagemang om att alla som inte håller med er ska hålla käft, så att ni kan söka "sanningen" om vad brottsoffret gjort för att förtjäna att avrättas.

Vilken tur att Lida har er att pennfajtas med🥰
2022-07-28, 13:32
Medlem
Citat:

Det är bra att du kan ta åt dig kunskap när den serveras på silverfat, som hur Lexbase fungerar, vilket jag upplyst dig om.

Du tycker att jag ska redovisa vad Lydia arbetat med? Det är en fråga som du påstår dig ha full koll på, men inte kommit med några uppgifter, för att du inte har någon lust.

Det du nämnt är att hon hade en hög sjukpenning och att hon tjänade pengar på Skånegården, via reklamintäkter och djurfoder.

Har du några bevis för gårdens inkomster och utgifter? Kropps Lejon Gård, har ingen redovisning överhuvudtaget.

Jag är förundrad över ditt och krabbans outtröttliga engagemang om att alla som inte håller med er ska hålla käft, så att ni kan söka "sanningen" om vad brottsoffret gjort för att förtjäna att avrättas.

Jag förstår att du gärna vill outa mig, men jag tänker inte göra det genom att lägga fram mer bevis än vad jag redan gjort.
För allt jag har berättat om vet jag är sant då jag på ett eller annat sätt har sett/upplevt det själv.
Du har inte upplyst mig om något jag inte redan visste. Och som sagt, när sa jag att Lexbase var en myndighet? När?
Varför skulle jag redovisa vart hon har arbetat och när, när personer som vill veta det kan själva höra med Skattemyndigheten. Du vet, där man lämnar in sin deklaration förstår du.
Du har ju tydligen inte ens kollat det, för då hade du vetat vart hon jobbat och när m.m.
Och eftersom du tydligen nu inte vet hur det går till så kan jag försöka utbilda dig lite i ämnet ekonomi.
Du vet, man drar ju av för kostnader man har haft under ett år från inkomsterna man har haft under året. Om du då för enkelhetens skull köpt havre för 100 kr, men du har sålt hö för 80 kr. Efter du har dragit av så har du då ett underskott på 20 kr, är du med?
För sen är det också som så att jag har aldrig sagt att det gick med vinst nere i Skåne, det är du som har antagit det i dina fantasier.
Men det var en enskild firma, och då hamnar det i den övriga deklarationen, mest så att du vet.

Nu får du fan skärpa dig Mumsebulle: För var i hela helvete har jag eller någon annan för den delen sagt att Emil förtjänade att avrättas? Du är ju riktigt sjuk i huvudet som skriver och påstår något sådant. Ren förbannad lögn från din sida, återigen!
Var ute på en pub här hemma i Strängnäs, och denna tråden kom upp. Kan ju lugnt säga att folk undrar vad du är för en typ, stalker som är totalt fixerad i Lydia och på sådant som inte alls berör brottet.
2022-07-28, 14:02
Medlem
Citat:
Jag bor inte i Strängnäs, men ska ha det i åtanke om jag blir sugen på en bira, att Strängnäs kan vara risky.
Tack för omtanken😇
Vill inte bli nerslagen om man skulle råka diskutera flashback på krogen och i synnerhet madrasser..

Du har hävdat att Lydia försörjde sig genom gården, bla reklam och djurfoder.
Det spelar ingen roll om det är en enskild firma, alla uppgifter finns hos skatteverket och Kropps Lejon Gård har ingen bokföring alls.
Du hänvisade till att hennes gård var lönsam, men drabbades som alla andra gårdar pga rådande omständigheter senaste åren, underförstått covid och Ryssland/Ukraina, vilket jag påpekade för dig är helt orelevant gällande Lydias fiasko, hon sålde gården innan pandemi och krig.

Jag bryr mig inte om dig, lite tragiskt att du går ut på krogen för att snacka skit om någon "Mumsbulle" på flashback🤣🤣🤣

Jag lovar Lasse, jag undviker ölhaken i Strängnäs 🙈🙉🙊👍

Okej Mumsbulle, för en gång skull: Plocka fram där jag har skrivit att den (gården) var lönsam! Kan du vara vänlig att plocka fram det nu, inga fler lögner från din sida nu tack!
Se på deklarationen, så ser du det!
Och kan du även be om ursäkt för det osmakliga du påstod i förra inlägget?
Sa jag att jag hade snackat skit om dig? Kan säga att det behövs inte, du marknadsför dig bra som det är.
Senast redigerad av Lasseliten2 2022-07-28 kl. 14:06.
2022-07-29, 08:25
Avslutad
Citat:
Jag förstår att du gärna vill outa mig, men jag tänker inte göra det genom att lägga fram mer bevis än vad jag redan gjort.
För allt jag har berättat om vet jag är sant då jag på ett eller annat sätt har sett/upplevt det själv.
Du har inte upplyst mig om något jag inte redan visste. Och som sagt, när sa jag att Lexbase var en myndighet? När?
Varför skulle jag redovisa vart hon har arbetat och när, när personer som vill veta det kan själva höra med Skattemyndigheten. Du vet, där man lämnar in sin deklaration förstår du.
Du har ju tydligen inte ens kollat det, för då hade du vetat vart hon jobbat och när m.m.
Och eftersom du tydligen nu inte vet hur det går till så kan jag försöka utbilda dig lite i ämnet ekonomi.
Du vet, man drar ju av för kostnader man har haft under ett år från inkomsterna man har haft under året. Om du då för enkelhetens skull köpt havre för 100 kr, men du har sålt hö för 80 kr. Efter du har dragit av så har du då ett underskott på 20 kr, är du med?
För sen är det också som så att jag har aldrig sagt att det gick med vinst nere i Skåne, det är du som har antagit det i dina fantasier.
Men det var en enskild firma, och då hamnar det i den övriga deklarationen, mest så att du vet.

Nu får du fan skärpa dig Mumsebulle: För var i hela helvete har jag eller någon annan för den delen sagt att Emil förtjänade att avrättas? Du är ju riktigt sjuk i huvudet som skriver och påstår något sådant. Ren förbannad lögn från din sida, återigen!
Var ute på en pub här hemma i Strängnäs, och denna tråden kom upp. Kan ju lugnt säga att folk undrar vad du är för en typ, stalker som är totalt fixerad i Lydia och på sådant som inte alls berör brottet.
Jag har fortfarande inte kunnat återfinna några "bevis" som du lagt fram.
Allt du berättat om, vet du är sant, för att DU på ett, eller annat sätt, har sett/upplevt det själv.
Det är just såna här uttalanden från dig som leder till följdfrågor, vilka du sen vägrar besvara, pga du inte vill, men DU VET att allt är sant, eftersom Du på ett eller annat sätt upplevt det själv.
Istället för att besvara följdfrågor, försöker Du desperat förvränga och förändra dina uttalanden. Inte allt för sällan drar du upp någonting orelaterat till följdfrågan, för att försöka flytta fokus från dina freudianska felsägninar.
Det blir högst uppenbart, för alla som inte sitter och dränker sina problem på en pub i Strängnäs och desperat försöker finna medhåll om att någon anonym flashbackare är en besatt stalker som på något konstigt sätt, fått reda på saker om Lydia Barth som helt enkelt måste tystas ner. Tänk om man fått äran att vara en spyfluga på väggen (de dras till skit) och bevittnat dig på en pub hemma i Strängnäs (din utsago) där samtalsämnet mörderskan Lydia Barth, kom på tal...really? Media tröttnade ganska omgående på att skriva om en så patetisk värdelös människa som Lydia Barth, där mördaren uppenbart skitit i att hon filmas när hon begår sin första avrättning. Det finns inga förmildrande omständigheter eller konstigheter.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-29 kl. 09:07.
2022-07-29, 13:27
Medlem
Citat:
Jag har fortfarande inte kunnat återfinna några "bevis" som du lagt fram.
Allt du berättat om, vet du är sant, för att DU på ett, eller annat sätt, har sett/upplevt det själv.
Det är just såna här uttalanden från dig som leder till följdfrågor, vilka du sen vägrar besvara, pga du inte vill, men DU VET att allt är sant, eftersom Du på ett eller annat sätt upplevt det själv.
Istället för att besvara följdfrågor, försöker Du desperat förvränga och förändra dina uttalanden. Inte allt för sällan drar du upp någonting orelaterat till följdfrågan, för att försöka flytta fokus från dina freudianska felsägninar.
Det blir högst uppenbart, för alla som inte sitter och dränker sina problem på en pub i Strängnäs och desperat försöker finna medhåll om att någon anonym flashbackare är en besatt stalker som på något konstigt sätt, fått reda på saker om Lydia Barth som helt enkelt måste tystas ner. Tänk om man fått äran att vara en spyfluga på väggen (de dras till skit) och bevittnat dig på en pub hemma i Strängnäs (din utsago) där samtalsämnet mörderskan Lydia Barth, kom på tal...really? Media tröttnade ganska omgående på att skriva om en så patetisk värdelös människa som Lydia Barth, där mördaren uppenbart skitit i att hon filmas när hon begår sin första avrättning. Det finns inga förmildrande omständigheter eller konstigheter.

Ja det är väl klart att det jag upplevt och varit med om är sant, vad tror du?
Att jag sen väljer att inte svara dig, ja det har inget annat att göra med mer än att jag ogillar din attityd och alla lögner du kommer med.
Ta bara en sådan sak som vad hon har arbetat med. När man har sagt vad hon arbetat med, så var det helt plötsligt inget jobb m.m. Därav mitt svar att vill man veta så kan man kontakta Skatteverket och få ut infon därigenom. Så blir det inte mitt ord, utan deras.
Är det någon person här inne som förvränger, så är det verkligen du. Du kommer allt för ofta med att man skulle ha sagt si eller så, fast man inte har gjort det. När man sen ber dig lägga upp det, ja då kommer du med nästa lögn istället för att svara och lägga upp det man frågat efter. Så snacka om att förvränga, och skapa dimridåer. Det är du riktigt bra på Muffebull.
Och eftersom du inte tycks ha något liv så ska jag försöka förklara varför man gick till puben.
Du vet, det händer att folk går till puben för att träffas, ta en öl och umgås lite. Du kanske inte gör det, men det finns gott om folk som gör detta. Och vi kan hantera alkohol.
Jag har tidigare nämnt att Lydia varit med ute med mina vänner, så det är inte så konstigt att de frågar hur det är, om man har hört av henne m.m. De flesta har dessutom läst denna tråd. Och att du då kommer upp som en stalker, är inte alls konstigt, detta utan att jag behöver säga något alls.
Och som info, jag och mina vänner har alltid trevligt på puben, vi behöver inte ”dränka några problem” eftersom vi inte har några.
2022-07-29, 13:42
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Du kan nog inte sjunka ner mer i ditt träsk, Muffeplutt.
Hur tror du anhöriga uppfattar det du skriver? Kanske ska du fundera lite över det då du tror dig tala för dom.

Att säga så som du gör, att vi söker efter ngt som kan rättfärdiga mördandet av denna kille får mig att spy på dig. Sök hjälp din patetiska parasit.

Så enligt dig så är Advokater, poliser, journalister m.fl som söker efter ett svar ute efter att hitta en ursäkt för ett mord.

Om du förlorat en anhörig. Ngn hade mördat den du älskar. Vad hade känts bäst för dig? Att den blev mördad för ingen anledning alls? Eller att du kanske förstod att det som hänt är en väldigt tragisk händelse där den skyldiga ska ta sitt straff, men att du nånstans i i din hjärna kanske var öppen för att det fanns inget motiv. Det var människor som mådde dåligt. Som sökt vård, som hade problem med spriten m.m ett par som stressades p.g.a många saker som du vägrar se.

Du förstår ju säkert att jag inte för fem sekunder tror att hon ville döda honom. Nej, såklart inte.

Utan det gick så här p.g.a psykiskt ohälsa i kombination med annat.

Du Kanske borde lägga krutet på att fråga varför så många instanser inte fungerar?

Pennfajtas? Lille Muffetutt, du vet inget 🙈🙊

Jag har fetat ditt svineri här ovan.
2022-07-29, 14:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Det är INGEN som skyller något på BO här, det är vetenskapligt att vilja veta mer om vad som låg bakom, speciellt då detta saknas i den lilla mini fuppen!

Så, nu kan du hålla käften Mumsfjanten!!

" Victimology is the study of the relationship between the victim and the perpetrator. To understand this concept, first, we must understand what the terms victim and perpetrator mean. The victim is a person who has been harmed by a perpetrator. The perpetrator, also known as the offender, is an individual who has committed the crime against the victim. Law enforcement agencies use the study of victimology and the theories of victimology to determine why the victim was targeted by the offender.

History

According to the Federal Bureau of Investigation (FBI), between the 1970's and 1980's, just after the civil rights movement, there was increased awareness about victims. In 1972, the FBI formed the Behavioral Science Unit (BSU) to study the relationships between the offenders, the victims, and group dynamics in society."

https://study.com/academy/lesson/victimology-definition-theory-history.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in