2022-07-29, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Men snälla när man är sövd efter -urakut- (ej -akut- , då sövs man inte) snitt så får man träffa bebis så fort man vaknar. Man får sin säng ditrullad. Man sitter inte på avskild plats och skriver på insta till pappan 😄

Men jo under pandemin så separerades mammor och barn på väldigt många sjukhus i Sverige. Som sagt, en närstående träffade inte sin dotter på 6 timmar, trots att hon låg vaken och hon fick inte heller komma ner på bb. Detta läste jag också om vid ganska många födslar som slutade i snitt i min gravidgrupp så det är inget jag dragit ur röven direkt.

Det har även skrivits en del om mammor som varit covid positiva i samband med förlossning och därmed inte fått träffa sina nyfödda. Men det kanske också är påhitt?
Citera
2022-07-29, 01:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag tycker inte det, att hen försvarar Lukas alltså, hens hypotes är väl ganska bister? Men mamman framställs inte i så god dager nej, men mil från barnamörderska. Klart hon inte ska lastas för flickans död hon lär resten av livet känna skuld om hon. var. borta den natten. Vad vet vi, kanske var hon på möhippa, 30-årsfest, i stan över natten och det var lättare att sova på hotell och gå direkt till jobbet? Det är inte konstigt. Däremot så beskriver grinchen hur mamman haft en bakgrund av otrohet och hur det kan ha skapat osäkerhet och vanföreställningar hos Lukas som därför dödat barnet. En teori jag verkligen hoppas är felaktig. Någon. beskrev ett betydligt troligare scenario ovan, han kvävde flickan av misstag i sömnen och skyllde på hunden vilket väcker misstankar hos ambulanspersonalen.

Red: Bara en sak till, varför släpptes inte mamman direkt om hon varit borta och flickans skador bedömdes uppstått de senaste 12 timmarna?
Barnet var inte nyfött utan 6 månader! Tvivlar på att man kan kväva ett sånt stor barn i sömnen, däremot nyfödda har man hört om.
Senast redigerad av rubin22 2022-07-29 kl. 01:43.
Citera
2022-07-29, 01:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Plus broderns vänner och flickvän kommenterar också, totalt patetiska hela högen! Men inte en käft av den släkten som kommenterat något i stil med "vila i frid" eller liknande på någon av bilderna på Junie, utan de käftar bara emot och gillar varandras kommentarer. Fucking spyr på mänskligheten
Usch vad obehagligt!
Citera
2022-07-29, 01:10
Medlem
För det första så är detta ett sjukt tragiskt fall, oavsett om barnet skadats av en olyckshändelse, genom oaktsamhet eller uppsåtligen, och mina tankar går till barnet och alla anhöriga. Fruktansvärt sorgligt!

Om nu uppgifterna om att barnet kvävts stämmer - vem skulle kunna ha orsakat det?

Bland teorierna som redan framförts skulle fadern eller hunden kunna vara ansvarig.
Hur är det med något av syskonen? Skulle någon av dem kunnat skada flickan av misstag, i samband med lek eller i svartsjuka?

Hur sannolikt är det att hunden skulle ha kunnat råka lägga sig på barnet och kväva det? Har nog aldrig hört talas om det tidigare.
Citera
2022-07-29, 01:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Plus broderns vänner och flickvän kommenterar också, totalt patetiska hela högen! Men inte en käft av den släkten som kommenterat något i stil med "vila i frid" eller liknande på någon av bilderna på Junie, utan de käftar bara emot och gillar varandras kommentarer. Fucking spyr på mänskligheten

Så synd att släktingarna inte märkte att något var fel, innan det var för sent. Man undrar ju hur mycket kontakt de hade. Generellt sett, så måste släktingar bli bättre på att höra av sig till nyblivna föräldrar, erbjuda avlastning, se och ingripa... Som jag skrev tidigare: det är extremt olyckligt att nyblivna föräldrar, som av olika skäl inte är redo för ansvaret, blir sittande ensamma med ett värlöst spädbarn i en lägenhet, där ingen har insyn... "Det krävs en by för att uppfostra ett barn", and all that...

Junie? Fint namn...
Citera
2022-07-29, 01:19
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Vad folk lägger upp och hur det ligger till egentligen kan vara skilda saker.. det kan vara så enkelt att han varit glad i början, velat visa en glad fasad utåt för det förväntas på sociala medier..

+100 på den. Lita ALDRIG på det du ser på sociala medier. Ytfinish.
Citera
2022-07-29, 01:22
Medlem
BillBasss avatar
Några tankar om varför LE:s version mycket väl kan vara känd utanför förhörsrummets väggar:

Samtal med IP och/eller andra anhöriga:
-innan han larmar (ja, så konstigt kan folk agera)
-i väntan på ambulans
-innan han anhölls

Ang. det sistnämnda så framgår av häktningsframställan:
-Det misstänkta brottet tros ha begåtts mellan kl 17:30 24/7 och kl 7:00 25/7.
-LE anhålls i sin frånvaro kl 12:26 25/7 och anhållandet verkställdes kl 14 samma dag.

Hur påpassad var han av polisen mellan 7 och 14? Förhoppningsvis var han under ständig uppsikt, men hade kanske möjlighet att ringa samtal. Om han fick följa med till sjukhuset kan andra anhöriga har varit där. Jag vet inte vad som är praxis i ett sånt här fall.

Lägg därtill att IP släpptes på eftermiddagen 27/7 och har därmed haft ca 1 1/2 dygn på sig att föra vidare vad hon vet till omgivningen.
Citera
2022-07-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Usch vad obehagligt!

Otroligt obehagligt och obegripligt 💔
Citera
2022-07-29, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brindlebud
Otroligt obehagligt och obegripligt 💔

Att familj/släkt/vänner är här och diskuterar och/eller försvararar denna tragedi. Vad är det för sjuka människor? Hjärtat brister 😭 Vila i frid lilla hjärtat ❤️🕊❤️
Citera
2022-07-29, 01:50
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om han pratat med honom innan gripandet så kommer vi se det i FUP - eftersom det kommer att kontrolleras vilka samtal som ringts.
Jag tror inte det kommer finnas något samtal.

Finns det ett samtal - då ser det ju inte bra ut för Lukas om han ringer en kompis istället för ambulans.

Exakt! Vi kan bara sitta lugnt i båten tills FUP kommer. Men ja, blåljuger gör personen.
Citera
2022-07-29, 01:53
Medlem
WallabeJoys avatar
Med tanke på att LE anhölls först efter lunch har han höll rimligtvis befunnit sig på sjukhuset ihop med barnets mamma. Sedan anhölls båda föräldrarna.

Varför vissa är så arg här inne förstår jag inte, går man inte ha olika teorier här på FB? Hövligt mkt onödigt off topic också.

Mina tankar, personen som påstår sig veta har väl inte orimliga påståenden.
Med tanke på att föräldrarna var fria fram till mitt på dagen kan ju de pratat med alla möjliga anhöriga, vänner mm.
Är väl inte konstigt man ringer och berättar. Mamman har väl trott på pappans story eller misstänkte hon också direkt.

Huruvida detta är sant eller inte kommer tids nog men GG inlägg är det första med någorlunda substans.

Det har ju också stått i tidningar och media att polisen arbetade aktivt och höll många förhör med flera vittnen.
Har det funnits barn på plats är de hörda så fort som möjligt. Utredare vill alltid höra barn så snart som möjligt när minnet är färskt. I detta fall tänker jag att om de var hemma har det ju också kunnat vara ögonvittne. Eller ett annat scenario är att de skjutsas hem till sin pappa och berättar saker för honom som gör att polisen vill höra dem när han kontaktar för att berätta.

Fattar inte varför hans påstående är rena lögner. Kan likväl vara sant.

Lukas drog en version och utredarna försöker fastställa vad som stämmer och inte. Hur gör man det, teknisk bevisning, förhör och samlar en överblicksbild så fort som möjligt..
Citera
2022-07-29, 01:59
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

Hur sannolikt är det att hunden skulle ha kunnat råka lägga sig på barnet och kväva det? Har nog aldrig hört talas om det tidigare.

Mycket osannolikt. När hundar har ihjäl människobarn så är det mkt mer medvetet, alltså med tänderna. Knappast att en hund skulle lägga sig och dessutom stanna kvar på en sprattlande bebis. Jag gillar inte hundar, men så tröga är de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in