2022-07-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Så det är ifrån Johans förhör som du har fått informationen då?
Han har dock inte några barn.
Citera
2022-07-28, 23:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Johan är väl pappa till de två äldsta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Okej, men vad heter pappan till de äldsta barnen då?
För det finns väl ingen annanstans som gringehoof kan ha fått sin info än ifrån pappan till de äldre barnen, såvida det inte är från någon av advokaterna/åklagaren eller poliserna men de skulle nog inte läcka ett sånt här känsligt fall såhär tidigt.
Citera
Medlem
Det är inte alls för tidigt med barnförhör. De brukar i regel hållas så snart som möjligt efter händelsen. Sedan vet jag ingenting om just det här fallet men det är högst rimligt att det redan har hållits inledande förhör.
Citera
2022-07-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja där ser vi att polis tillkallades till platsen redan kl.8.00. Alltså måste ambulanspersonalen larmat polisen på plats
Men vissa tröga/lata här inne orkar inte läsa länkar.

Tack för det. Det går inte att minnas precis allt man läst i en sådan här lång tråd.

Flashback är för jävla trist numera, när var och varannan slänger sig med skällsord och/ eller inleder/avslutar med "jävla idiot". Typ.
Det är ett diskussionsforum. Det går att diskutera utan att vara otrevlig.
Citera
2022-07-28, 23:32
Medlem
Citat:
Så det är ifrån Johans förhör som du har fått informationen då?

Nej.
Citera
2022-07-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Johan är väl pappa till de två äldsta?
Nej, var får du det ifrån?
Citera
2022-07-28, 23:33
Medlem
Citat:
Okej, men vad heter pappan till de äldsta barnen då?
För det finns väl ingen annanstans som gringehoof kan ha fått sin info än ifrån pappan till de äldre barnen, såvida det inte är från någon av advokaterna/åklagaren eller poliserna men de skulle nog inte läcka ett sånt här känsligt fall såhär tidigt.
Rätt svar finns tidigare i tråden som du kommenterar.
Citera
2022-07-28, 23:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handflatan
Det är inte alls för tidigt med barnförhör. De brukar i regel hållas så snart som möjligt efter händelsen. Sedan vet jag ingenting om just det här fallet men det är högst rimligt att det redan har hållits inledande förhör.
Det brukar hållas så snart som möjligt - ja. Men inte dagen efter - i synnerhet inte när det handlar om en händelse de inte är direkt inblandade i.
Citera
2022-07-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Är du dum i huvudet? Med facit i hand är det väl uppenbart att hon försummat sina barn med att sticka ut på party och inte ens pallra sig hem på natten på sin "mammavecka". Dumpa 3 barn på sin sambo som i stort sett själv är ett barn, vet inte om jag kan kalla det för något annat är försumlighet.

Dumpat barnen på sambo? Han är vuxen och förälder dessutom, inte en finnig, tonårig barnvakt. Skärp dig!
Citera
2022-07-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sitter du och fabulerar fritt??

Det har inte gjorts några barnförhör än - det är alldeles för tidigt inpå för att det skall ha hunnit arrangeras sådant.

Du har inte fått veta vilken förklaring pappan gett - den delen har inte släppts än och du har definitivt inte pratat med honom.

Vad vinner du på att ljuga ihop sagor och lägga ut i tråden?

Utifrån de frågor som ställts kan man dra vissa slutsatser. Finns noll fabulering och jag är inte ute efter något annat än att lugna ner och nyansera en aning.

Det hela är extremt tragiskt och inget annat. Jag har som sagt läst tråden i ett par dagar och läst en del hårresande påståenden. Min avsikt i första hand att desarmera just fritt fabulerande och i andra hand föra fram en rimlig hypotes.

Jag hoppas dock att det hela är en tragisk olycka, att pappans berättelse stämmer. Tvivlar dock, tyvärr.
Citera
2022-07-28, 23:37
Medlem
Jag å mamman ifråga har en gemensam vän! Min vän skrev att det är sjukt det som har hänt men jag umgicks bara med henne förr när hon bodde med de andre barnens pappa. Sen förlorade de kontakten!

Vill inte fråga mer men tyder på att de andra barnens pappa inte bor på samma adress.

Att mamman inte värdesätter sina vänner, och inte bibehåller gamla kontakter. Vilker ofta betyder att de inte sköter sej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in