2022-07-28, 23:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBskaina
Nej, men en 6-månaders påverkas av om hen växer upp i en trygg miljö eller inte. Tror du familjen mådde bra)
Det vet jag inte. Såvitt jag vet har de inte gett intryck av att inte må bra.
Jag tror inte små barn påverkas av vilka de vuxna ligger med - eftersom de flesta inte drar in barn i den biten.
Jag tror att harmoni för barnen avgörs av hur föräldrarna pratar med och om varandra.
Citera
2022-07-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Läge för samhället att omhänderta de två äldre barnen. Det är ju uppenbart att mamman inte klarar av att ta hand om dem. "Mamma var på kalas"... Hon tycks föredra "kalas" och sova i andra sängar framför att vara hemma på nätterna och ta hand om sina barn. Vart fanns övrig släkt och familj i allt detta? Verkar ju helt sjukt att omgivningen bara låtit det fortgå. Borde ju skett någon form av orosanmälan från skola/förskola tidigare?

Nej. Pappan till de två äldre barnen är en synnerligen stabil person med starkt kontaktnät.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Du påstod dock att J*han har barn, vilket inte stämmer.

Är han inte pappa till sönerna? Då har jag förstått fel där isf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sologa
Det var ju det jag skrev, 2 andra barn (förutom den avlidna dottern Junie)

Ja men det andra korrigerade jag. Hur som 🙂
Citera
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inte uppenbart.
Hennes sambo var pappa och inget barn. Fullt vuxen och borde ha varit kapabel att ta ansvar.

Varifrån har du fått att hon var på fest?
Vem har sagt att de andra barnen var hemma?

Nej, det är inte försumligt att låta den andra föräldern ta hand om barn - och det är inte försumligt att låta en 23 åring ta hand om tre barn.

Vi kan ju alla konstatera att flickan inte längre lever. GringeGoof har lämnat en hyfsat trovärdig input på kalas-fronten, barnens vistelseort och sambons korta utsago. Och jo, det är försumligt att låta en 23-årig kille ta hand om tre små barn medans man själv är ute på party hela natten. Är det normalt förfarande i ditt liv kan jag bara beklaga.
Citera
2022-07-28, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
My bad. Hon somnade in igår kväll. Mamman och mammans syster var på plats.

Oerhört tragiskt.
Citera
2022-07-28, 23:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Aight. Följt tråden i ett par dygn och behöver ta bladet från munnen, eftersom jag vet en del om detta.

Mamman var inte hemma under natten då det hela hände. Det handlar alltså inte om att hon åkt till jobbet och sen kom polisen - hon var inte hemma under natten till måndagen.

Polisen har förhört pappan till de andra två barnen och riktat in sig på frågor som rör ett tält. Barnen har pratat om ett tält i (barn)förhör. Barnen har berättat om ett tält för pappan. Vilket förbryllat.

Barnen har i (barn)förhör sagt att "mamma var på kalas" kvällen före händelsen. Hon var alltså inte hemma under kvällen och natten. Hon har en lång historik av otrohet. Det var så den nu avlidna bebisen kom till. Mamman är knappast misstänkt för något alls längre. Hon har ingen del i detta.

Pappans berättelse går ut på att han vaknat på natten av att ett av de andra barnen varit törstigt. Han ska då ha gått upp för att hämta vatten. Under tiden ska familjens hund (som inte är död) ha lagt sig på bebisen och därmed kvävt henne.

Det är såklart otroligt av flera skäl. Dels är hundar relativt intelligenta djur och vanan vid barn bör ha gjort att hunden inte lagt sig på en bebis utan att reagera för bebisens självbevarande, automatiska skrik och rörelser. Dels hade bebisen kraftiga hjärnskador till följd av syrebrist - det uppstår inte på nån minut när man hämtar ett glas vatten.

Detta är vad jag vet. Och när jag säger vet, menar jag vet. Inte tror eller skvalpar ihop. Jag vet.

Här kommer vad jag tror. En hypotes: Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.

Sitter du och fabulerar fritt??

Det har inte gjorts några barnförhör än - det är alldeles för tidigt inpå för att det skall ha hunnit arrangeras sådant.

Du har inte fått veta vilken förklaring pappan gett - den delen har inte släppts än och du har definitivt inte pratat med honom.

Vad vinner du på att ljuga ihop sagor och lägga ut i tråden?
Citera
2022-07-28, 23:23
Medlem
Citat:
Nej. Pappan till de två äldre barnen är en synnerligen stabil person med starkt kontaktnät.
Så det är ifrån Johans förhör som du har fått informationen då?
Citera
2022-07-28, 23:24
Medlem
Citat:
Vi kan ju alla konstatera att flickan inte längre lever. GringeGoof har lämnat en hyfsat trovärdig input på kalas-fronten, barnens vistelseort och sambons korta utsago. Och jo, det är försumligt att låta en 23-årig kille ta hand om tre små barn medans man själv är ute på party hela natten. Är det normalt förfarande i ditt liv kan jag bara beklaga.

Det är inte ”en 23årig kille” som tagit hand om barnen. Det är barnens pappa/styvpappa. Det klarar man av att göra en natt om man inte har grava fel eller om man inte alltid blir lämnad att ta störst ansvar, har sömnbrist och får en psykknäpp av det.
Citera
2022-07-28, 23:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Så det är ifrån Johans förhör som du har fått informationen då?
Om Johan ens är förhörd (jag betvivlar det - om han inte var på plats) så är det förhöret inte ens utskrivet än.
Citera
2022-07-28, 23:25
Medlem
Citat:

Det är väl klart att en 23åring måste anses vara kapabel att ta hand om barn!! Vuxen sedan länge.
Citera
2022-07-28, 23:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
På vilket sätt har han varit trovärdig om kalaset?
Tvärtom - att hävda barnförhör som han dessutom skulle fått ta del av är ju bara blaj.

Att du vill diskvalificera 23 åriga män från att klara ansvar säger nog mest något om din egen oförmåga och dina begränsningar än normala människors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in