2022-07-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så en mamma som går på kalas är inte lämplig som förälder? Är du dum i huvudet?
Det finns inget som säger att mamman på något sätt vanvårdat, försummat eller skadat något av sina barn.
Om min mamma skapat mig genom otrohet, flyttat ihop med pappan, inte satsat på familjen och dessutom varit otrogen igen, regelbundet, så hade det skadat mig. Just saying. Det finns psykisk misshandel också.
Citera
2022-07-28, 23:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBskaina
Om min mamma skapat mig genom otrohet, flyttat ihop med pappan, inte satsat på familjen och dessutom varit otrogen igen, regelbundet, så hade det skadat mig. Just saying. Det finns psykisk misshandel också.
Jag vet inte om din mamma brukade ha med dig i sängen ... men normala 6 månaders har ingen uppfattning alls om vad som sker mellan vuxna i den.

Varför försöker du utmåla mamman som om du har koll på vem hon ligger med och när?
Var det dig hon ratade och inte ville ha (som ränt byn runt och gnällt länge nu) - eller vad är det frågan om?
Citera
2022-07-28, 23:07
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Så en mamma som går på kalas är inte lämplig som förälder? Är du dum i huvudet?
Det finns inget som säger att mamman på något sätt vanvårdat, försummat eller skadat något av sina barn.

Är du dum i huvudet? Med facit i hand är det väl uppenbart att hon försummat sina barn med att sticka ut på party och inte ens pallra sig hem på natten på sin "mammavecka". Dumpa 3 barn på sin sambo som i stort sett själv är ett barn, vet inte om jag kan kalla det för något annat är försumlighet.
Citera
2022-07-28, 23:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Polisen:

Misstanke om synnerligen grov misshandel

Polisen kallades vid åttatiden på måndagsmorgonen till en adress i Trosa kommun. Ärendet hade kommit in som ett olycksfall och vi åkte dit för att bilda oss en uppfattning om vad som hänt och se om det var något av polisiärt intresse.

En person, som var allvarligt skadad, hade då förts med ambulanshelikopter till sjukhus.

Polisens initiala undersökningsåtgärder gjorde att misstankar om brott uppstod och under sen eftermiddag anhölls två personer av åklagare. De är misstänkta för synnerligen grov misshandel. Utredningen bedrivs nu intensivt med olika förhör av personer som på olika sätt har kunskap om händelsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/juli/25/25-juli-1723-misshandel-grov-trosa/
Ja där ser vi att polis tillkallades till platsen redan kl.8.00. Alltså måste ambulanspersonalen larmat polisen på plats
Men vissa tröga/lata här inne orkar inte läsa länkar.
Citera
2022-07-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Var hon inte bara 2 veckors prematurfödd?
Räknas ens det som prematur då?

Allt klassas som prematur före vecka 37+0 vilket innebär tex att man inte får göra en igångsättning före denna dag tex. Sen så brukar barn kunna överleva långt innan dess men före v 33 brukar man få sprutor tex för att fostret snabbare ska kunna utveckla sina lungor osv.
Själv fått barn från v 33 och höll på att komma desto tidigare, hade sond i 3 månader. Men barn är så olika. Min närmsta vän som jag var med på förlossningen med födde oxå v 33, samma typ av dag och hade inte alls samma bra värden när hen föddes. Jag fick ha mitt barn i flera minuter innan hen togs bort men vännens barn fick akut tas därifrån just pga andning.
Ju mindre dom är desto svårare har dom även med att hålla värme och syresättning. Så det är eg dessa delar som gör att det klassas som prematur.
Citera
2022-07-28, 23:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Är du dum i huvudet? Med facit i hand är det väl uppenbart att hon försummat sina barn med att sticka ut på party och inte ens pallra sig hem på natten på sin "mammavecka". Dumpa 3 barn på sin sambo som i stort sett själv är ett barn, vet inte om jag kan kalla det för något annat är försumlighet.
Nej, det är inte uppenbart.
Hennes sambo var pappa och inget barn. Fullt vuxen och borde ha varit kapabel att ta ansvar.

Varifrån har du fått att hon var på fest?
Vem har sagt att de andra barnen var hemma?

Nej, det är inte försumligt att låta den andra föräldern ta hand om barn - och det är inte försumligt att låta en 23 åring ta hand om tre barn.
Citera
2022-07-28, 23:11
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Här kommer vad jag tror. En hypotes:[/b] Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.
Det är en väldigt dramatisk hypotes. Skulle snarare säga så här: bruden går ut. Pappan är antingen irriterad eller så skiter han i det, men han tar sig en grogg eller två i sin ensamhet. Han ligger i samma säng som barnet, rullar över henne, vaknar och inser att något är galet när han blir väckt, får enorma skuldkänslor och försöker skylla på hunden.
Citera
Medlem
Citat:
Det är ingen i tråden som har svar på den frågan.

Det kan finnas många orsaker, någon som kontrollerat om ansökan är mottagen om skilsmässa? Sen tar det minst 6 mån innan det går igenom samt att man måste skicka in efter betänketiden att det skall genomföras så görs det. Annars blir det bara vilande.

Sen kan det även handla om ekonomiska orsaker. Kan både vara till fördel och nackdel att vara skild/gift fortfarande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Nja .. mamman har tre barn. Mamman är fortfarande gift med exet, pappan till de två äldsta (söner) . Den äldsta sonen har en hjärnskada.
Hon har dessutom en flicka som tyvärr bor i himlen nu men det med sin nuvarande pojkvän sedan över ett år tillbaka.
Det var ju det jag skrev, 2 andra barn (förutom den avlidna dottern Junie)
Citera
2022-07-28, 23:12
Medlem
Citat:
Jag vet inte om din mamma brukade ha med dig i sängen ... men normala 6 månaders har ingen uppfattning alls om vad som sker mellan vuxna i den.

Varför försöker du utmåla mamman som om du har koll på vem hon ligger med och när?
Var det dig hon ratade och inte ville ha (som ränt byn runt och gnällt länge nu) - eller vad är det frågan om?
Nej, men en 6-månaders påverkas av om hen växer upp i en trygg miljö eller inte. Tror du familjen mådde bra)
Citera
2022-07-28, 23:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Det kan finnas många orsaker, någon som kontrollerat om ansökan är mottagen om skilsmässa? Sen tar det minst 6 mån innan det går igenom samt att man måste skicka in efter betänketiden att det skall genomföras så görs det. Annars blir det bara vilande.

Sen kan det även handla om ekonomiska orsaker. Kan både vara till fördel och nackdel att vara skild/gift fortfarande
Ja precis - och vad det rör sig om vet ju bara de, så alla spekulationer i tråden känns bara snaskiga.
Citera
2022-07-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Enligt Afronbladet dog barnet igår - onsdag.

My bad. Hon somnade in igår kväll. Mamman och mammans syster var på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in