2022-07-28, 08:14
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jasså? Tyckte att jag läste en del om det från en liten frys & Co förra säsongen. Hmm....🤫

BTW, kommer Liverpool att ta hem ”The Quadruple” denna säsong..?

Jag är inte frysen.

Nä det tror jag inte. Hoppas först och främst på en rolig säsong och en stor titel.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej det kommer dom inte.

Kommer Arsenal ta en top-4 plats denna säsong?

Ingen aning. Vore roligare om det var jämnare där uppe
Citera
2022-07-28, 10:45
Medlem
Alex P. Keatons avatar
"Om inte" argument är så tröttsamma. Klart det påverkar, det är givet, men i princip alla klubbar kan ha en egen version. Vare sig det gäller enstaka matcher eller sett över en hel säsong. Skador, feldomslut eller vad det än är. Surt, men shit happens.

Manchester City är givetvis favoriter till titeln, Liverpool borde utmana och minst fyra ytterligare klubbar borde slåss om topp 4. Tottenham ser onekligen intressanta ut och frågan är hur långt det räcker. Kan de utmana på riktigt eller blir det ett bakslag som det ofta blir. Arsenal och United fansen verkar väldigt positiva. Att United blir bättre spelmässigt är inte svårt att tro men det är poäng som räknas. Arsenal har värvat intressant och ska Saliba äntligen få visa vad han går för. Talang finns men frågetecken för jämnhet och Arteta. I nuläget är jag mest tveksam till Chelsea. Får de tillräckligt snabbt ihop ett fungerande mittlås och kan Sterling utnyttjas på bästa sätt., Är mest nyfiken på vad West Ham (de brukar överraska mig) och Leicester (utan Eropaspel och förhoppningsvis färre skador) kan åstadkomma. Inte ens Evertonfans verkar positiva så frågan är hur det ska gå för dem. DCL måste hitta formen. Jag har en soft spot för Bournemouth men det ser inte alltför bra ut rör stunden.

Jag är usel på att tippa och mycket kan hända innan transferfönstret stänger men vad sjutton, kan väl slänga ihop en tabell.

1. Manchester City
2. Liverpool
3. Tottenham
4. Arsenal
5. Chelsea
6. Manchester United
7. West ham
8. Leicester
9. Newcastle
10. Brighton
11. Aston Villa
12.Wolverhampton
13. Crystal Palace
14. Brentford
15. Nottingham
16. Leeds
17. Southampton
18. Everton
19. Fulham
20. Bournemouth
Citera
2022-07-28, 14:22
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Halsdukar är en viktig del av den brittiska klubbfotbollen. Supportrar har ofta med sig sina stora halsdukar under matcher och håller upp dem som fanor för att stötta sina lag. Klubben Manchester City vill nu göra mer än så, rapporterar The Verge.

Man City har nämligen tagit fram en ”smarthalsduk”, en halsduk med sensorer som normalt återfinns i aktivitetsarband och smartklockor. Den har utvecklats i samarbete med Cisco och är tänkt att mäta de fysiologiska reaktionerna under matcher.

Sensorerna kommer från Emotibit och består av: PPG (fotopletysmygram) som mäter blodvolymen i blodkärl i nacken, accelerometer, termometer och EDA som mäter elektrisk aktivitet i huden beroende på hur du svettas. Det senare ingick till exempel som en viktig nyhet i Fitbit Sense och kan användas som indikation på stressnivå.

Häftigt! Vore kul om premier league satsade på detta. Kul och få reda på vilken match under säsongen som var mest nervös/nervkittlande och mycket mer!
Citera
2022-07-28, 14:43
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Vilken match var den bästa förra säsongen? Jag säger nog Liverpool - City.

Salah med ett vackert mål, Foden och KDB som fixar oss en poäng. Rodri med säsongens räddning på linjen.

Och självklart Pep som ger Klopp världens hårdaste high five
Citera
2022-07-28, 16:22
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
BREAKING: Liverpool manager Jurgen Klopp confirms Alisson will miss Saturday's Community Shield against Manchester City but will be fit for their Premier League opener against Fulham.

:Sky Sports

För övrigt hoppas jag Klopp tar denna ''titel'' seriöst och kör sin bästa elva. För om jag inte minns fel nu är denna ''titel'' och Europa league det enda han inte vunnit med Liverpool.
Senast redigerad av Vatos.Locos 2022-07-28 kl. 16:29.
Citera
2022-07-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vilken match var den bästa förra säsongen? Jag säger nog Liverpool - City.

Salah med ett vackert mål, Foden och KDB som fixar oss en poäng. Rodri med säsongens räddning på linjen.

Och självklart Pep som ger Klopp världens hårdaste high five
Brentford va Liverpool va en av de bättre i mina ögon
Citera
2022-07-28, 19:21
Medlem
RatchNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Haha hoppas det, men jag vet inte mer än att nunez var riktigt het förra året, betyder ju inte att det kommer ske iår

Hittills ser det inget vidare lovande ut
https://twitter.com/Elias_FCB19/status/1552373721205178377?s=20&t=kCxY2NsB2RYqPKku5grZCg
Liverpool förlorade mot Salzburg med 1-0 igår om någon nu har missat det.

Jag tror ni kan vara lugna. Nunez har ju bara börjat med sin astmamedicin så detta är säkert övergående.
Citera
2022-07-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatchNixon
https://twitter.com/Elias_FCB19/status/1552373721205178377?s=20&t=kCxY2NsB2RYqPKku5grZCg

Jag tror ni kan vara lugna. Nunez har ju bara börjat med sin astmamedicin så detta är säkert övergående.
Ser en ny Andy Carroll
Citera
2022-07-28, 20:57
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
För övrigt hoppas jag Klopp tar denna ''titel'' seriöst och kör sin bästa elva.
Tror du City kommer köra med sin bästa elva?

Tror inte Liverpool kommer köra totalt toppad elva men knappast något reservlag heller. Blir nog en blandad kompott. Att Kelleher står, oavsett orsak, har jag inga problem med. Han är inte bättre än Alisson men behöver speltid för att inte tröttna och vilja flytta. Inhemska cuper, precis som föregående säsong, och kanske någon mer enstaka match låter som en bra kompromiss.
Citera
2022-07-28, 22:05
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatchNixon

Ja jo, men rätt märkligt att ägna sig åt att klippa ihop en "maguire-video" baserat på 1-2 försäsongsmatcher. Inte tas det upp hans 4a mål i samma match.

Skulle han vara likadan som i klippet under säsong så absolut, då kan man ju med lite kött på benen börja peka finger och skratta, nu blir det ju bara larvigt.
Citera
2022-07-28, 22:25
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Tror du City kommer köra med sin bästa elva?

Tror inte Liverpool kommer köra totalt toppad elva men knappast något reservlag heller. Blir nog en blandad kompott. Att Kelleher står, oavsett orsak, har jag inga problem med. Han är inte bättre än Alisson men behöver speltid för att inte tröttna och vilja flytta. Inhemska cuper, precis som föregående säsong, och kanske någon mer enstaka match låter som en bra kompromiss.
Alisson & Kelleher skadade så Adrian får stå vilket han har gjort överraskande bra denna försäsong 👍🏻
Liverpool kommer med min killgissning bästa för dagen, har match dagen efter mot Strasbourg också att tänka på 🤪. I princip tilltänkta elvan fick 30 min igår med något undantag. Tror att enda frågetecken är valet Konate/Matip & Firmino/Nunez.
Citera
2022-07-28, 22:29
Medlem
Gamla favorit ligan jag inte ska följa mycket 22-23 men tippar premier league så.

Starkaste lagen augusti till maj:

1. Aston Villa
2. Manchester United
3. Arsenal
4. Fulham
5. Chelsea
6. Manchester City
7. Liverpool
8. Everton
9. Newcastle
10. Brentford
11. Nottingham
12. Tottenham
13. Wolverhampton
14. Southampton
15. Leicester
16. Crystal Palace
17. Leeds
18. Brighton
19. West Ham
20. Bournemouth
Senast redigerad av 93J 2022-07-28 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in