2022-07-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är till och med hennes fel att hon hade remmen runt halsen, det hade inte hänt om hon inte försökt ta sig loss när han höll fast henne. Störd jävel.

Mycket störd, men det tycks finnas fragment av uppriktighet som t.ex.

FL: Mmm. Du sa att du kunde inte förmå dig till o släppa när hon hade remmen runt halsen o du tittar henne i ögonen. Vad är de ser för nånting Cezary, i hennes ögon?

DH: De precis därför som jag blev så förskräckt.
DH: Jag tog lilla Beata.
DH: O jag kunde inte låta bli.
FL: Vad menar du?
DH: Jag kunde inte släppa taget.

Sen övergår han i ett hav av lögner.
Citera
2022-07-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Ni som läst de andra förhören förutom 112an med O. Framgår det var Beata dog? För i O:s förhör är det svårt att förstå om hon levde när de åkte till bokskogen eller om han menar "skogen" vid golfbanan. Och om hon levde när de åkte till bokskogen förstår jag inte hur de kunde hitta en blodig luva vid golfbanan.

Cezary säger att han parkerade en kort stund på golfbanans parkering. Framgår inte vilken, men måste väl vara Oxie då?
Citera
2022-07-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Cezary säger att han parkerade en kort stund på golfbanans parkering. Framgår inte vilken, men måste väl vara Oxie då?

Ja, men enligt O (den enda filen jag kan läsa typ) så var de i en skog när det va mörkt i 2h o sen va mamma borta. Undrar om det framgår att det var i Oxie golfklubb där det finns träd o buskar eller om han tog med båda levande till bokskogen och mördade henne där. Men det går inte ihop med den blodiga luvan på golfklubben. Eller om han kört O hem innan han flyttade Beata till bokskogen.
Edit: det måste va att han mördat henne på golfklubben, sen lämnat sonen hemma. Sen flyttat kroppen själv. Eftersom sonen va hemma igen efter 2h. Och att sonen tyckte det såg ut som en skog på golfbanan för där var träd. :/
Senast redigerad av Jaduvente 2022-07-28 kl. 22:43.
Citera
2022-07-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ja, men enligt O (den enda filen jag kan läsa typ) så var de i en skog när det va mörkt i 2h o sen va mamma borta. Undrar om det framgår att det var i Oxie golfklubb där det finns träd o buskar eller om han tog med båda levande till bokskogen och mördade henne där. Men det går inte ihop med den blodiga luvan på golfklubben. Eller om han kört O hem innan han flyttade Beata till bokskogen.

Han säger först att dom är vid Käglinge Cementgjuteri I Oxie. Men när han får se bilder säger han att det inte var där, dom trycker då på kartan och följer vägen mot golffälten. Han säger då att han, sonen och B brukar promenera där vid ett par pyttesmå dammar. Det är där det hänt säger han.
Citera
2022-07-28, 22:54
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Det värsta tycker jag är när han säger till FL att de kan ta mammas mobil från pappa, han har den. Så att de kan hitta var han har gömt mamma. (Via platsdelningen) han verkar tro att pappa bara gömt henne nånstans.
Har du fått rätt på filerna? Jag får fortfarande bara upp "ingen fil" på det andra. Någon teknisk annars som kan hjälpa här?

Citat:
Edit: det måste va att han mördat henne på golfklubben, sen lämnat sonen hemma. Sen flyttat kroppen själv. Eftersom sonen va hemma igen efter 2h. Och att sonen tyckte det såg ut som en skog på golfbanan för där var träd. :/

DreamTwisters länkar funkar för mig: (FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Jag tror det stod i Os vallning att han säger Bokskogen om varenda dunge. Man får ha hans unga ålder och språkbegränsningar i åtanke. Han förväxlar även golf och tennis, och hans tidsbedömning är inte mer validerad än att två timmar är mer än en och mindre än tre. Han gör det bra ändå stackarn.
Citera
2022-07-28, 23:02
Medlem
Citat:
Han säger först att dom är vid Käglinge Cementgjuteri I Oxie. Men när han får se bilder säger han att det inte var där, dom trycker då på kartan och följer vägen mot golffälten. Han säger då att han, sonen och B brukar promenera där vid ett par pyttesmå dammar. Det är där det hänt säger han.

Okej tack då förstår jag mer🙏🙏🙏
Då är det bara 1 stopp O har varit med på och inte själva förflyttningen som tur är. Hade gärna velat läsa de andra filerna.
Citera
2022-07-28, 23:02
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Mycket störd, men det tycks finnas fragment av uppriktighet som t.ex.

FL: Mmm. Du sa att du kunde inte förmå dig till o släppa när hon hade remmen runt halsen o du tittar henne i ögonen. Vad är de ser för nånting Cezary, i hennes ögon?

DH: De precis därför som jag blev så förskräckt.
DH: Jag tog lilla Beata.
DH: O jag kunde inte låta bli.
FL: Vad menar du?
DH: Jag kunde inte släppa taget.

Sen övergår han i ett hav av lögner.

Jag har inte kommit så långt, är 25% igenom 110:ans 2000 sidor och har skummat Os förhör (112:an). Han ströp henne alltså med väskremmen precis som vi trodde? Men hon har ju ett skärsår av eggvast föremål på halsen, så djupt att en halskota är ristad. Skär han halsen av henne efter att han strypt henne?

Kvittot och förpackningen för fyra (!) hamburgare som han sed köpa under natten återfinns i lägenheten. Försöker fanskapet plantera bevis för att det ska se ut som att hon och barnen varit i lägenheten under kvällen?
Citera
2022-07-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
DreamTwisters länkar funkar för mig: (FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Jag tror det stod i Os vallning att han säger Bokskogen om varenda dunge. Man får ha hans unga ålder och språkbegränsningar i åtanke. Han förväxlar även golf och tennis, och hans tidsbedömning är inte mer validerad än att två timmar är mer än en och mindre än tre. Han gör det bra ändå stackarn.

Tack för infon, jag lyckades men önskar att jag inte gjort det nu typ. Kan inte läsa mer nu. Fyfan vad vidriga svin som skrivit till henne..i bilaga 115.
Ja han kämpar på i vääldigt många förhör. Måste varit hur trött som helst.
Senast redigerad av Jaduvente 2022-07-28 kl. 23:56.
Citera
2022-07-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag har inte kommit så långt, är 25% igenom 110:ans 2000 sidor och har skummat Os förhör (112:an). Han ströp henne alltså med väskremmen precis som vi trodde? Men hon har ju ett skärsår av eggvast föremål på halsen, så djupt att en halskota är ristad. Skär han halsen av henne efter att han strypt henne?

Kvittot och förpackningen för fyra (!) hamburgare som han sed köpa under natten återfinns i lägenheten. Försöker fanskapet plantera bevis för att det ska se ut som att hon och barnen varit i lägenheten under kvällen?

Jag körde kronologisk ordning och inte riktigt klar med 110 an. Ja, han ströp henne med väskremmen. Han hade givetvis en bedrövligt dålig bortförklaring som f30malmo var inne på. Har lämnar ett par olika redogörelser för själva händelseförloppet, men kort och gott säger han själv att han ströp henne men det var en olyckshändelse.

Jag har inte kommit så långt till att förhörsledaren konfronterat honom med skadan på halskotan. Polisen har säkert frågat honom 100 gånger vart allt blod kommer ifrån. Innan erkännandet skyllde han på att andra okända personer skadat henne. Efter erkännandet nämner han bara näsblod.

Hittills har jag inte fått uppfattningen att han försökt plantera bevis. En del av mig hoppades nästan på att han var den där strukturerade psykopaten, men han känns korkad och ostrukturerad. Så för tillfället hoppar jag över till sidan som trodde detta var ett oplanerat impulsmord.
Citera
2022-07-28, 23:38
Medlem
Citat:
Jag körde kronologisk ordning och inte riktigt klar med 110 an. Ja, han ströp henne med väskremmen. Han hade givetvis en bedrövligt dålig bortförklaring som f30malmo var inne på. Har lämnar ett par olika redogörelser för själva händelseförloppet, men kort och gott säger han själv att han ströp henne men det var en olyckshändelse.

Jag har inte kommit så långt till att förhörsledaren konfronterat honom med skadan på halskotan. Polisen har säkert frågat honom 100 gånger vart allt blod kommer ifrån. Innan erkännandet skyllde han på att andra okända personer skadat henne. Efter erkännandet nämner han bara näsblod.

Hittills har jag inte fått uppfattningen att han försökt plantera bevis. En del av mig hoppades nästan på att han var den där strukturerade psykopaten, men han känns korkad och ostrukturerad. Så för tillfället hoppar jag över till sidan som trodde detta var ett oplanerat impulsmord.

Läste att det va Beata som tagit med kniven för hon va rädd. Hon kanske tog upp den mär han försökte strypa henne o han tog den från henne istället.
Citera
2022-07-28, 23:43
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Tycker ni inte att det är konstigt att i väskan fanns det hennes bankkort och p-рiller, men saknades cigaretter och legitimation?

Cigaretterna återfanns på henne, indränkta i blodet från skärsåret i hennes hals. Legitimationen hade dumpats på annan plats än väskan. Det förefaller som en märkligt specifik fundering Barby hade beträffande vad som saknades i Bs väska, en dryg vecka innan dennes förmodade förhör med polisen.
Citera
2022-07-28, 23:56
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Läste att det va Beata som tagit med kniven för hon va rädd. Hon kanske tog upp den mär han försökte strypa henne o han tog den från henne istället.

Kniven hittade de ju under hennes kropp. Tänker som dig att hon försökte försvara sig med kniven och då tog han det ifrån henne och skar henne. Den kunde fastna i kläderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in