Citat:
Ursprungligen postat av
intemittnamn
Jag beskrev motorcyklar i gemen för att förklara att uttrycket tung leder fel. Och visst är det ett barn jämför med myndighetsålder men som 15-åring är man vuxen i kroppen och kan inte köra barncyklar.
Snälla nån, alla kåttar har snäva serviceintervall, det har ingenting med tävling att göra. Alla med cross måste serva jämt. Att man använder den till enduro är alltså ett bevis på att det är en lätt hoj som man orkar kånka runt i skog och lera.
Och jag vet mycket väl hur Transportstyrelsen klassar hojar, det var därför jag skrev att uttrycket tung leder tanken fel, inte att det är fel, men det verkar du inte uppfatta. Kämpa på.
Du har redan bevisat att du inte vet ett skit om motorcyklar.
Att den har täta serviceintervall beror på att
den är hårt trimmad i förhållande till sin cylindervolym, REDAN FRÅN FABRIK, precis som andra motoriserade tävlingsredskap. Så jo den är att jämföra med en lätt raket och klart olämplig för en minderårig att framföra, det behövs både konsekvenstänk och lite egen kroppsvikt/muskler för att framföra den på ett någorlunda säkert sätt!
Hoppas för föräldrarnas skull att ynglingen tagit den utan lov, så att dom inte tillåtit honom att använda den.