Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Jag tänkte mer att det fanns förhandskunskaper, om att något mot OP låg i görningen, och då inte bland allmänheten i någon vidare bemärkelse, utan just inom vissa förgreningar hos polis/militär. Och jag tänker att folk rent generellt har svårt att behålla hemligheter, oavsett art och vikt. Genom åren borde detta nått fel öra vid minst något tillfälle - och sedan går djungeltelegrafen och informationen når rätt öra. Så verkar inte ha skett.

Annars känns din teori välformulerad och genomtänkt. Jag håller det förvisso mest troligt, att mordet begicks av en ensam GM, men din teori låter så klart intressant, tänkvärd och rätt trolig. Vi får väl hoppas att de som låg bakom mordet; fick det Sverige de önskade åren efter mordet, och där vi befinner oss idag.

I så fall kan vi nämna bokstavspoliser, säkerligen ett stort antal inom SSI/RPS/Säk samt utländska underrättelseorganisationer både CIA och KGB med flera. Problemet är att det förelåg ett konstant hot mot Olof Palme på grund av hans olika ställningstagande och engagemang tex som FN:s förhandlare i kriget mellan Irak och Iran och då naturligtvis kopplat till Bofors vapenaffärer.

Oavsett vad individer fått höra efteråt så är ribban hög för att det skall ha bevisvärde i en mordrättegång. Säkerligen finns det relevanta uppgifter i utredningen som medger slutsatser att en namngiven person var delaktig men bevisen saknas.

Tvärtemot vad vad du håller för troligt så tror jag att den drivande orsaken var vapenaffärer under Iran/Irak-kriget och att mellanhänder såg en stor affär och därmed stor vinst började glida ur deras händer och såg Olof Palme som den som stoppade affären.

Att de själva skulle vara attentatsmän är uteslutet. Sådana affärsmän är för gamla och lever det "goda livet" så de är anstiftare med stora finansiella resurser och kontakter på båda sidor i konflikten mellan Iran och Irak.
Citera
2022-07-28, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
I så fall kan vi nämna bokstavspoliser, säkerligen ett stort antal inom SSI/RPS/Säk samt utländska underrättelseorganisationer både CIA och KGB med flera. Problemet är att det förelåg ett konstant hot mot Olof Palme på grund av hans olika ställningstagande och engagemang tex som FN:s förhandlare i kriget mellan Irak och Iran och då naturligtvis kopplat till Bofors vapenaffärer.

Oavsett vad individer fått höra efteråt så är ribban hög för att det skall ha bevisvärde i en mordrättegång. Säkerligen finns det relevanta uppgifter i utredningen som medger slutsatser att en namngiven person var delaktig men bevisen saknas.

Tvärtemot vad vad du håller för troligt så tror jag att den drivande orsaken var vapenaffärer under Iran/Irak-kriget och att mellanhänder såg en stor affär och därmed stor vinst började glida ur deras händer och såg Olof Palme som den som stoppade affären.

Att de själva skulle vara attentatsmän är uteslutet. Sådana affärsmän är för gamla och lever det "goda livet" så de är anstiftare med stora finansiella resurser och kontakter på båda sidor i konflikten mellan Iran och Irak.

Håller med, börjar man pilla och rota i grupperingar (stora som små, inhemska som utländska) med motiv, så finns det en hel del intressant, tycker jag. Med tanke på det utbredda Palmehatet i Sverige (även det organiserade sådana) vid tidpunkten, fanns en del högintressanta grupper, EAP, Contra, BSS. Och de du nämner förstås (polis, marinen, hemvärnet, militären).

Och det är väl inte omöjlighet, snarare tvärtom, att i en sådan liten grupp du nämner, kan ha ingått personer från flera nämnda grupperingar/yrken. Motivet pengar/ekonomisk vinning är ju något av de hetaste motiven, och då blir det ju tveklöst Bofors. Det fanns ju en hög personer (och deras arvingar) vars framtida ekonomiska oberoende stod på spel, iom Bofors affärer med Iran/Irak och Indien. Det är ju heller ingen högoddsare, att personerna runt Bofors, hade kontakter på högre ort inom inom polis/militär, och hos dessa fanns ju en annan form av Palmehat (än det Bofors-gubbarna närde), nämligen från det högerextrema synsättet, Palmes person och utseende, och att han var en landsförrädare. Anstiftarna behöver som sagt inte ens ha känt till vem eller vilka som utförde attentatet.

När det kommer till en organiserad grupp, är jag inne på din linje, helt klart. Och visst, personer runt Bofors har nog lättare att hålla tyst, än enklare och bruna poliser.
Citera
2022-07-28, 13:17
Medlem
Kan Olof Palmes död handla om att han försökte hjälpa Sydafrika att det bli mer självständiga.?Ksk såg de stora företagen som kontrollerar Sydafrika ett hot av Olof palme.

Många tror ju att Afrika har blivit fria från koloniaismen men det stämmer inte. Stora företag kontrollerar nästan alla deras natur resurser och har dom under ett järngrepp.

Dag Hammarskjöld försökte ju oxå hjälpa till men dog i en plan krasch.
Att döda båda var ett sätt så de företag kunde fortsätta mjölka ut pengar. Det är inte bara svenskar som har dött utan flera personer har sätt på hemliga sätt när de har försökt hjälpa till.

Jag tror det finns ett samband mellan detta. Att mordet på Palme är större än vad vi tidigare har trott.

Jag tycker inte det så osannolikt.

På Palme mordet försökte man hitta den ”sjuka” mördaren samma sätt på mordet på JFK.

Världen är väldigt korrupt och det stora makterna skulle lätt kunna komma undan med detta.

Det är en ganska långsökt teori men skriv vad ni tror!
Citera
2022-07-28, 13:26
Medlem
Citat:
Håller med, börjar man pilla och rota i grupperingar (stora som små, inhemska som utländska) med motiv, så finns det en hel del intressant, tycker jag. Med tanke på det utbredda Palmehatet i Sverige (även det organiserade sådana) vid tidpunkten, fanns en del högintressanta grupper, EAP, Contra, BSS. Och de du nämner förstås (polis, marinen, hemvärnet, militären).

Och det är väl inte omöjlighet, snarare tvärtom, att i en sådan liten grupp du nämner, kan ha ingått personer från flera nämnda grupperingar/yrken. Motivet pengar/ekonomisk vinning är ju något av de hetaste motiven, och då blir det ju tveklöst Bofors. Det fanns ju en hög personer (och deras arvingar) vars framtida ekonomiska oberoende stod på spel, iom Bofors affärer med Iran/Irak och Indien. Det är ju heller ingen högoddsare, att personerna runt Bofors, hade kontakter på högre ort inom inom polis/militär, och hos dessa fanns ju en annan form av Palmehat (än det Bofors-gubbarna närde), nämligen från det högerextrema synsättet, Palmes person och utseende, och att han var en landsförrädare. Anstiftarna behöver som sagt inte ens ha känt till vem eller vilka som utförde attentatet.

När det kommer till en organiserad grupp, är jag inne på din linje, helt klart. Och visst, personer runt Bofors har nog lättare att hålla tyst, än enklare och bruna poliser.

Den ensamme gärningsmannen är det huvudspår som utredningen följde formaliserat i Granskningskommissionens huvudscenario kompletterat med att det skulle var oplanerat. Ett fiffigt drag för att bortförklara andra scenarier och vilket inte erfordrar bevis på medhjälpare m m.

Att föra in Bofors i ett scenario öppnar för flera särintressen varav motivet pengar/ekonomisk vinning är ett.

Att Indien hade behov av ett artillerisystem i konflikten med Pakistan är uppenbart och i "the Kargil war" sattes 250 st Haubits in men ordern från Indien var på 410 st, var har de andra 260 st Haubits 77B tagit vägen?

Antingen levererades dom inte eller om dom levererades 1987 så kan dom ha vidareexporterats till Iran.

Förfrågan om det fanns redan innan Olof Palme mördades enligt Göran Bundy fd ambassadör i Iran
FM: Nämnde man då nånting om vilken svensk tillverkning dom var intresserade av, vilket bolag som kunde göra vapen som dom var intresserade av?

Bundy: Nej, inte speciellt men det var ju tal, dom nämnde Bofors-kanoner, dom hade bland annat hoppats, ställde frågan om det kunde ordnas så att vapen som hade levererats bland annat till Indien, det var väl dom här kanonerna som vi hade levererat till Indien, om att försöka få dom till Iran, man skulle vända sig till indierna för att köpa upp dom kanonerna som vi hade levererat dit.

FM: Ja men då måste vi ju, vilket år talar vi om nu då?

Bundy: Det var väl nån gång, vad kan det ha varit, 1983 eller 1984.
https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-1988-03-01-Q9592-00_Göran_Bundy_Iran_Ambassadör.pdf/12

Mot en sådan bakgrund kommer flera andra aktörer in i bilden som gänget kring Iran-Contras-affären, Saddam Hussein, KGB, CIA och naturligtvis svenska intressen av sysselsättning- och försvarspolitiska dimensioner.

För att inte tala om att mellanhänder i vapenaffärer på den tiden smugglade kokain och heroin för att finansiera sin medverkan som mellanhänder.

Så är hela cirkusen igång.
Senast redigerad av Utredaren 2022-07-28 kl. 13:35.
Citera
2022-07-28, 14:00
Bannlyst
Citat:
Den ensamme gärningsmannen är det huvudspår som utredningen följde formaliserat i Granskningskommissionens huvudscenario kompletterat med att det skulle var oplanerat. Ett fiffigt drag för att bortförklara andra scenarier och vilket inte erfordrar bevis på medhjälpare m m.

Att föra in Bofors i ett scenario öppnar för flera särintressen varav motivet pengar/ekonomisk vinning är ett.

Att Indien hade behov av ett artillerisystem i konflikten med Pakistan är uppenbart och i "the Kargil war" sattes 250 st Haubits in men ordern från Indien var på 410 st, var har de andra 260 st Haubits 77B tagit vägen?

Antingen levererades dom inte eller om dom levererades 1987 så kan dom ha vidareexporterats till Iran.

Förfrågan om det fanns redan innan Olof Palme mördades enligt Göran Bundy fd ambassadör i Iran
FM: Nämnde man då nånting om vilken svensk tillverkning dom var intresserade av, vilket bolag som kunde göra vapen som dom var intresserade av?

Bundy: Nej, inte speciellt men det var ju tal, dom nämnde Bofors-kanoner, dom hade bland annat hoppats, ställde frågan om det kunde ordnas så att vapen som hade levererats bland annat till Indien, det var väl dom här kanonerna som vi hade levererat till Indien, om att försöka få dom till Iran, man skulle vända sig till indierna för att köpa upp dom kanonerna som vi hade levererat dit.

FM: Ja men då måste vi ju, vilket år talar vi om nu då?

Bundy: Det var väl nån gång, vad kan det ha varit, 1983 eller 1984.
https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-1988-03-01-Q9592-00_Göran_Bundy_Iran_Ambassadör.pdf/12

Mot en sådan bakgrund kommer flera andra aktörer in i bilden som gänget kring Iran-Contras-affären, Saddam Hussein, KGB, CIA och naturligtvis svenska intressen av sysselsättning- och försvarspolitiska dimensioner.

För att inte tala om att mellanhänder i vapenaffärer på den tiden smugglade kokain och heroin för att finansiera sin medverkan som mellanhänder.

Så är hela cirkusen igång.

Svårt som utomstående att veta hur känsligt PU och GRK ansåg att dylika "sammansvärjningar" var att pilla i. Mycket är väl, efter förmåga (och vilja) utrett, oklart exakt hur mycket energi man lagt på just de uppslagen, någonting säger mig att uppslagen du nämner är känsligare, än sig EAP (vilka man utredde ordentligt anser jag; både organisationen, Enerström och en drös med medlemmar och sympatisörer).

Ju mer man lägger näsan i blöt kring Bofors affärer, och allt vad dessa rinner ut i för vatten, så blir man snurrig. Motivet är som sagt det starkaste, enligt mig. Sydafrika är intressant, men intressena bakom Bofors är oerhört större, och känsligare på fler plan. En så viktig industri och kassako för Sverige, men moraliskt fel. Och Palme stod ju med en fot i vardera läger - även det stack i ögonen på folk. Folk ville sannolikt åt honom, från både öst och väst ute i världen, höger och vänster i Sverige. Samtidigt var det ju ett moraliskt dilemma för honom kring dessa vapenaffärer, och som han själv förstod; enorma flyktingströmmar på sikt (inte alltför långt bort), osv,
Citera
2022-07-28, 14:30
Medlem
Citat:
Svårt som utomstående att veta hur känsligt PU och GRK ansåg att dylika "sammansvärjningar" var att pilla i. Mycket är väl, efter förmåga (och vilja) utrett, oklart exakt hur mycket energi man lagt på just de uppslagen, någonting säger mig att uppslagen du nämner är känsligare, än sig EAP (vilka man utredde ordentligt anser jag; både organisationen, Enerström och en drös med medlemmar och sympatisörer).

Ju mer man lägger näsan i blöt kring Bofors affärer, och allt vad dessa rinner ut i för vatten, så blir man snurrig. Motivet är som sagt det starkaste, enligt mig. Sydafrika är intressant, men intressena bakom Bofors är oerhört större, och känsligare på fler plan. En så viktig industri och kassako för Sverige, men moraliskt fel. Och Palme stod ju med en fot i vardera läger - även det stack i ögonen på folk. Folk ville sannolikt åt honom, från både öst och väst ute i världen, höger och vänster i Sverige. Samtidigt var det ju ett moraliskt dilemma för honom kring dessa vapenaffärer, och som han själv förstod; enorma flyktingströmmar på sikt (inte alltför långt bort), osv,

Jovisst, har du rätt i att det svårt att förena moral och internationella vapenaffärer.

I ett scenario där Olof Palme tillfrågas om det är ok att vidarexportera Habuits 77B till Iran så blir nog svaret nej av uppenbara skäl. Hans engagemang som medlare är inte förenligt med ett sådant beslut. Beslutet skulle strida mot svensk lag osv.

Det låg i Irans intresse att få Haubits 77B och Indien såg en möjlighet att få billig olja från Iran så förutsättningarna för en affär på köparsidan fanns.

På säljarsidan var det inte lika bra. Erik Penser var huvudägare i Bofors efter förvärv från Wallenberg-sfären som behövde kapital för sitt "krig" med Volvo-sfären. Som ägare behövde Erik Penser Indienaffären för Bofors överlevnad och ett nej från Olof Palme för vidareexport var ett hot. För att vidareexporten skulle fungera behövdes mellanhänder och dessa hade förbindelser in i den kriminella världen.

Om sedan mellanhänderna på eget initiativ eller inte beslutade sig för att röja affärsproblemet Olof Palme ur vägen eller inte är av juridiskt intresse i en rättegång men operativt så är det mellanhänder typ Adnan Khashoggi som anlitar kompetenta aktörer som sydafrikaner och/eller betrodda organisationer som South African Institute of Maritime Research under ledning av Keith Maxwell för att utföra det smutsiga hantverket, dvs mordet.

Samtidigt efter 7 år av krig så hade Irak nyligen ingått kontrakt med Sydafrika om ett antal hundra Haubits så affären var kritisk för Iran och med Palme ur vägen skulle affären kunna ros iland.

Tyvärr för mellanhänderna så slöt Iran och Irak fred 1988 och Khashoggi, Mark Rich mfl blev byte för FBI och jagades och åtalades.
Senast redigerad av Utredaren 2022-07-28 kl. 14:51.
Citera
2022-07-28, 14:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Det enda som får mig att fundera på välplanerat mord och liknande är det faktum att mördaren omedelbart efter andra skottet stoppar på sig vapnet. Det känns inte som något som hade varit normalt för en ensam galning.

Det är en mördare som redan innan vet att det kommer ha konsekvenser. Jag får inte bilden av någon som plötsligt inser konsekvenserna. Redan innan han skjuter har han vetskapen att han ska dölja vapnet direkt efteråt och ta sig undan.

Fanns det en tanke att knäppa Palme och bara fortsätta gå? Filmiskt. Det är det jag ser framför mig. Jag får inte bilden av någon som blir tokig och drar upp en revolver och skjuter Palme.

Fascinerande. När mannen lyfter revolvern så är Sverige och han själv som vanligt, när han sänker den sekunder senare är Sverige och han själv förändrat för alltid. Sverige fick men för livet: förändrad självbild, misstro. Mordet är inte den stora grejen, det är de 36 åren som förflutit efteråt.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-28 kl. 15:40.
Citera
2022-07-28, 15:08
Bannlyst
Citat:
Jovisst, har du rätt i att det svårt att förena moral och internationella vapenaffärer.

I ett scenario där Olof Palme tillfrågas om det är ok att vidarexportera Habuits 77B till Iran så blir nog svaret nej av uppenbara skäl. Hans engagemang som medlare är inte förenligt med ett sådant beslut. Beslutet skulle strida mot svensk lag osv.

Det låg i Irans intresse att få Haubits 77B och Indien såg en möjlighet att få billig olja från Iran så förutsättningarna för en affär på köparsidan fanns.

På säljarsidan var det inte lika bra. Erik Penser var huvudägare i Bofors efter förvärv från Wallenberg-sfären som behövde kapital för sitt "krig" med Volvo-sfären. Som ägare behövde Erik Penser Indienaffären för Bofors överlevnad och ett nej från Olof Palme för vidareexport var ett hot. För att vidareexporten skulle fungera behövdes mellanhänder och dessa hade förbindelser in i den kriminella världen.

Om sedan mellanhänderna på eget initiativ eller inte beslutade sig för att röja affärsproblemet Olof Palme ur vägen eller inte är av juridiskt intresse i en rättegång men operativt så är det mellanhänder typ Adnan Khashoggi som anlitar kompetenta aktörer som sydafrikaner och/eller betrodda organisationer so South African Institute of Maritime Research under ledning av Keith Maxwell för att utföra det smutsiga hantverket, dvs mordet.

Samtidigt efter 7 år av krig så hade Irak nyligen ingått kontrakt med Sydafrika om ett antal hundra Haubits så affären var kritisk för Iran och med Palme ur vägen skulle affären kunna ros iland.

Tyvärr för mellanhänderna så slöt Iran och Irak fred 1988 och Khashoggi, Mark Rich mfl blev byte för FBI och jagades och åtalades.

Du som verkar insatt, och ha talets gåva; har du några tankar och teorier om hur det kan ha gått till, med sydafrikansk inblandning i mordet? Vem eller vilka som utförde det, på vems uppdrag osv.?
Citera
2022-07-28, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det enda som får mig att fundera på välplanerat mord och liknande är det faktum att mördaren omedelbart efter andra skottet stoppar på sig vapnet. Det känns inte som något som hade varit normalt för en ensam galning.

Det är en mördare som förstår att det kommer ha konsekvenser. Jag får inte bilden av någon som plötsligt inser konsekvenserna. Redan innan han skjuter har han vetskapen att han ska dölja vapnet direkt efteråt och ta sig undan.

Fanns det en tanke att knäppa Palme och bara fortsätta gå? Filmiskt. Det är det jag ser framför mig. Jag får inte bilden av någon som blir tokig och drar upp en revolver och skjuter Palme.

[b]Fascinerande. När mannen lyfter revolvern så är Sverige och han själv som vanligt, när han sänker den sekunder senare är Sverige och han själv förändrat för alltid. Sverige fick men för livet: förändrad självbild, misstro. Mordet är inte den stora grejen, det är de 36 åren som förflutit efteråt.

Bra inlägg.

Jag är öppen för alla scenrior, lutar mest om ensam GM. Men tycker att det välplanerade/organiserade mordet är intressant, särskilt när man börjar pilla i Bofors exempelvis, eller EAP, rent av PKK. Dock känns ju själva mordet (val av vapen, val av ammunition, val av plats, val av flyktväg, två skott, ett i OPs rygg, det andra skottet är oklart om det var ämnat för LPs rygg eller för OP) inte som ett proffsjobb. Om nu inte inte syftet var att få det att se ut som ett amatör jobb, vill säga.
Citera
2022-07-28, 15:50
Medlem
Citat:
Du som verkar insatt, och ha talets gåva; har du några tankar och teorier om hur det kan ha gått till, med sydafrikansk inblandning i mordet? Vem eller vilka som utförde det, på vems uppdrag osv.?

South African Institute for Maritime Research (SAIMR) var namnet till trots en brittisk baserad organisation med + 5 000 man under vapen som hyrde ut sina tjänster till bla gruvjätten Anglo-American Plc men också deltog på Sydafrikas sida i dess krig i Namibia och Angola under 1980-talet.

Redan 1961 var SAIMR aktiv och det sägs att de var inblandade i ett attentat mot FN:s generalsekreterare Dag Hammarskjöld vid Ndola. Med ett sådant trackrecord vore de en logisk partner för Khashoggi och Co., dvs mellanhänderna, i ett attentat mot Olof Palme.

När man läser förhören PU så träffar man på flera där det verkar ha försökts rekrytera någon som så att säga skulle hålla i vapnet, dvs skjuta. Men inget sådant uppslag verkar ha gett resultat. Ju närmare slutförhandlingarna om Indienaffären kom desto mer angeläget blev frågan om skytten.

Till slut tror jag budet gick till Craig Williamson att skaffa fram skytt och då han nyligen blivit befordrad till major inom Sydafrikas Military Intelligence SA MI hade han tillgång till män som Roy Allen och Peter Casselton.

Även om Roy Allen inte kände till Sverige så kände Peter Casselton till Sverige och hanterade bla Bertil Wedin som agent för Sydafrika.

https://wpu.nu/wiki/Bertil_Wedin

Det fanns m a o kontakter rakt in i det svenska militär/polisiära etablissemanget på hög nivå.

Bertil Wedin tex hade varit underrättelseofficer i FN:-bataljonen i Kongo 1963. Det är inte otroligt att han innan dess varit sambandsofficer och hade radiokontakt med Dag Hammarskjölds flyg innan den slutade i en krasch.

Bertil Wedin hade på 70-talet rekryterat svenskar som legosoldater till krigen i Sydafrika, läs SAIMR. Så med personliga kontakter kunde en attentatsgrupp sättas samman som till fulla förstod uppdragets allvar och behovet av att hålla tyst.
Senast redigerad av Utredaren 2022-07-28 kl. 16:23.
Citera
2022-07-28, 15:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Bra inlägg.

Jag är öppen för alla scenrior, lutar mest om ensam GM. Men tycker att det välplanerade/organiserade mordet är intressant, särskilt när man börjar pilla i Bofors exempelvis, eller EAP, rent av PKK. Dock känns ju själva mordet (val av vapen, val av ammunition, val av plats, val av flyktväg, två skott, ett i OPs rygg, det andra skottet är oklart om det var ämnat för LPs rygg eller för OP) inte som ett proffsjobb. Om nu inte inte syftet var att få det att se ut som ett amatör jobb, vill säga.

Proffs-jobb tycker jag är en benämning vi kan lägga åt sidan. Vad är ett proffs när det kommer till mord... Även en nybörjare kan göra ett "professionellt" jobb genom naturlig fallenhet, intelligens eller slump.

Jag är mer inne på att revolverns undanstoppande kan peka på planering, som motsats till stundens ingivelse.

Och det behövs ingen grupp för det.

Det är en evig fråga om platsen är bra eller dålig för ett mord. Jag ser den personligen som väldigt bra, jag tycker det är svårt hitta bättre platser för mordet. Med facit i hand var det uppenbarligen ingen dålig plats.

Men även om platsen var bra så kan det ju vara utfört av någon som inte var bra.
Citera
2022-07-28, 16:24
289.2 Lista över tjänstgörande under kvällen den 28 samt vem som var chef 2022-07-12 A-11408 https://drive.google.com/file/d/1UMOHor1Nmrlh9vgVgs3ZNx0T-XVVRtxK/view?usp=sharing 5
1568 Förhör med Carina Sahlin, KSN Kokainärendet 2022-07-12 A-11414 https://drive.google.com/file/d/1i-G8AMdRpeL-E2Z3Iv5LKcFip_cPOaL7/view?usp=sharing 5
1569 Förhör med Ulf Karlsson, inlånad till KSN Kokainärendet 2022-07-12 A-11413 https://drive.google.com/file/d/1YkoFC2Yu7jqTDSfReTLYzp0kr71LJiKT/view?usp=sharing 4
1570 Tänkbar gärningsman som jobbat på Art Atrium på Västerlånggatan 2022-07-12 Z-8048-8, se 940 https://drive.google.com/file/d/1v3MFA1wmUGTqcIphPusDDT15k6QYI22Z/view?usp=sharing 1
1571 Förhör med Stefan Noreén på Stadsrådsberedningen. 2022-07-14 T-8273, T-8273-01 https://drive.google.com/file/d/1hnDJ_vukyWgjkAZhOs5MA9rrGVZn6HbX/view?usp=sharing 4
1572 Anonymt vittne ser tre kvinnor komma gåendes norrifrån 2022-07-14 EAE-15132, EAE--15132-A, EAE-15132-01 https://drive.google.com/file/d/1UFI_KIhdkegURagtymuhVZ11UdHnrUXy/view?usp=sharing
1573 Vittne hör två skarpa knallar vid Tegnerlunden kl 1905 2022-07-14 EBA-15110 https://drive.google.com/file/d/1TWi1RG0dohDaZny1YXTJ9TYCX8dfQDLz/view?usp=sharing
1574 Sammanställning beträffande vapen för fortsatt granskning 2022-07-14 IÖ-18665, IÖ-18665-1, IÖ-18665-2, IÖ-18665-3 https://drive.google.com/file/d/1BvdL5OBJuBYJklrEc_4UuXoxa12kzl7V/view?usp=sharing
196.2 Södermötet, hela uppslaget 2022-06-30 D-14460 https://drive.google.com/file/d/1El-0QYzShuRpmIXBzTGbxJj0_M0xeeg8/view?usp=sharing
603.1 SOPS, NATO, CIA, Alan Frankovich etc 2022-06-30 HA-14551 https://drive.google.com/file/d/1HiTwFg2beAe0qgNaDJwjdoNgrBfIqDPz/view?usp=sharing
Ayid Walid 2022-06-30 HC-12599 https://drive.google.com/file/d/1yi6m1OFFokTpq8d_NmITT5Q1oDUwv5jx/view?usp=sharing
1269.11 Förhör med kvinna om fransktalande pizzaälskare 2022-06-30 HC-12599 https://drive.google.com/file/d/1JuKOOrlgOLnlH-DB2wdeJWCKHUoQ4hSf/view?usp=sharing
Senast redigerad av jajagvinner 2022-07-28 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in