2022-07-28, 00:54
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Efter en passus om handbollsem 2001 skriver wenström;
"20 år senare väljer Nent och Viaplay att tysta en av Sveriges bästa och mest rutinerade kommentatorsröster som finns. Än en gång ges samma mellanchef utrymme att fortsätta sin okunniga utrensning av de som vill en aning mer och som möjligen inte alltid håller med. Det är inte heller en vacker historia men om den kommer det säkert gå att läsa på annat håll så småningom…"

Antar han menar Perlskog? Var ju till åren komna men det är ju hans kollega Claes också.. antar att han inte tillbad den (ytliga) "värdegrunden" hos viaplay tillräckligt?

Perlskog är aktiv på Instagram där han postar bilder på frugan, hunden, sommarstugan osv. Han följer Nunstedt, något t ex Niclas Holmgren inte gör (även han aktiv på Insta).

Perlskog har stuckit ut hakan förut och skriver utlämnande om sig själv på sin blogg.
Senast redigerad av Kongruensbojd 2022-07-28 kl. 01:02.
Citera
2022-07-28, 01:27
Medlem
Intressant och välskriven text. Tog en liten stund att läsa allt med det var spännande att ta del av.
Citera
2022-07-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Perlskog är aktiv på Instagram där han postar bilder på frugan, hunden, sommarstugan osv. Han följer Nunstedt, något t ex Niclas Holmgren inte gör (även han aktiv på Insta).

Perlskog har stuckit ut hakan förut och skriver utlämnande om sig själv på sin blogg.
Nåja, jag följer en massa idiotiska bekanta på sociala medier som man inte nödvändigtvis avföljer sedan.. Holmgren har skrivit på för ytterligare 5 år för viaplay så han verkar trivas bra.. Förövrigt fick väl "hockeykillarna" en släng av sleven i texten av Wenström också. Tyckte det stämde hyfsat bra i tiden (mars i år), står även att han "fick lämna", låter som avpolleterad. https://www.aftonbladet.se/sportblad...sta-masterskap
Citera
2022-07-28, 01:39
Medlem
gunnarks avatar
Jag har frågat 4 vänner som jobbar inom TV, dock bakom kamera och en bit ner i statusjobben som är om man jobbar på TV

Och samtliga 4 säger samma sak, att det finns 2 studioankare som dom älskade att jobba med, den ena är Ola Wenström och den andra är Lasse Granqvist, för bägge 2 satte en ära i att alla skulle känna sig delaktiga i det som dom gör framför kameran
Citera
2022-07-28, 04:05
Medlem
Neatlesss avatar
Här är vad han säger om den omtalade tweeten:

Citat:
Aftonbladet kliver in och driver på under finallördagen. Enligt deras uppgifter har jag fått kicken för att jag har lajkat en tweet. För mer än en vecka sedan. Absolut, jag har lajkat tweets. I timtal. Bland tusentals satte jag ett hjärta för detta: ”Så tragiskt att Viasat gör sig av med Sveriges bästa programledare som vill utveckla kanalen.”
Det är en Liverpoolsupporter som svarar på ett inlägg från mig. Jag tackar för hälsningen med ett hjärta. Två tomma rader längre ner fortsätter han: ”Och då istället inkvotera in personer med noll karisma, personlighet eller humor. Var ju bara senast geniet i studion hävdade att Nat Phillips var inlånad från Stuttgart.”

Jag missar den här andra delen av hans tweet. Scrollar lite för fort. Läser inte allt. Enligt Aftonbladet handlar den om Jennifer Kücükaslan. Tidningen skriver att detta ska vara den avgörande punkten, att detta hjärta fått redaktionen och företaget att vända sig emot mig och gett mig sparken i förtid. En enda lajkad tweet, alltså. Efter 13 år.

I mer än en vecka ska Nentfolket ha gått och irriterat sig på mig och den lajkade tweeten. Utan att säga något. Inte en fråga, inte ett påpekande. Bara avsky och cancellera. Hur mår det företaget? Hur är den arbetsplatsen? Det här är alltså gänget som accepterar åratal av trakasserande ledarskap – men inte tål en enda fellajkad tweet?

Det går åtta dagar utan att jag har en aning om effekten av den lajkade tweeten. Eftersom ingen chef eller kollega hör av sig blir jag varse om mitt misstag via artikeln i Aftonbladet. Där står det att tidningen har sökt mig för en kommentar, vilket inte stämmer. Med Aftonbladets tweetartikel startar det verkliga drevet. Jag tar bort hjärtat omedelbart och skickar senare ett sms till Jennifer, även om hon ju faktiskt inte ens nämns i den aktuella tweeten. Jag förklarar hur det har gått till och ber om ursäkt för eventuellt obehag.
Citera
2022-07-28, 06:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Om merparten av det Wenström beskriver här så är det ju ett solklart fall för Uppdrag Granskning att titta närmare på? Nog för att det är mycket skit i TV-branschen, men detta verkar ju vara något i hästväg. Glad att jag inte har ett Viaplay-abonnemang längre.
Ytterst intressant. Har läst i två timmar nu, ska fortsätta senare. Vad gör Ola idag? Båda hans döttrar jobbade ju också för MTG/Viaplay. Verkar vara en rejäl härva där i medialandskapet.
Citera
2022-07-28, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ytterst intressant. Har läst i två timmar nu, ska fortsätta senare. Vad gör Ola idag? Båda hans döttrar jobbade ju också för MTG/Viaplay. Verkar vara en rejäl härva där i medialandskapet.
Ola är hemmahörande i Skåne och han driver eget produktionsbolag med frun.
Citera
2022-07-28, 07:21
Medlem
eternussermos avatar
Vilka äckliga personer blöjan, martin och jonas verkar!
Citera
2022-07-28, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja, Ola sätter ganska mycket offerkofta på sig själv. Fortfarande en massa saker han inte kommit över, trots att han såg det komma.

Jag gissar att han stannade så länge och ville fortsätta över 2021 på MTG/Viasat för att han inte var säker på att spela förstafiolen någon annanstans, för att han kunde extraknäcka, och för lönen.

- Han kräver att Perka ska följa med honom från TV4 2008, MTG säger nej men ger med sig. Ola ville ha en jasägare med sig, en som han kunde etablera en maktbas genom. Men Ola hade för dålig personkännedom.

- Ola låter anställa båda sina barn på Nent Sport. Vad säger det om omdömet? Antagligen en stor delorsak till att hans behov att visa kurage ökar exponentiellt när han är på väg därifrån.

Om Jensen och Perka Nunstedt var så dåliga ledare och ingen bättring var i sikte kunde Ola slutat för länge sedan och gjort något annat. Eller stanna och kämpa utan att bli kränkt. Det har de flesta andra frilansare och anställda där inte möjlighet att göra. Det är lite ironiskt att den det är minst synd om bölar högst.

Till protokollet så tillägger jag att jag tror Olas beskrivning av Mikkelsen, Jensen, Nunstedt och Expressenslusken är rättvisande.

Nja, nog så anställdes Olas döttrar innan det riktigt dåliga började. Det vill säga när Expressensvinet kom in i bilden. Innan dess verkade det vara lite mer hanterbart, i alla fall på döttrarnas avdelning. Och Ola kämpade för bättre arbetsklimat. Han tog upp dessa missförhållandena med ledningen flera gånger men det bara ignorerades. Vad ska man mer göra? Vad kan man mer göra? Om det var något han verkade göra så var det ju att kämpa för de som hade det tuffast, frilansarna.
Citera
2022-07-28, 08:42
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife

Han är på ATG väl? Dom försökte ju sabba hans möjligheter till att fortsätta i andra mediehus. Riktiga svin Berglund/Nunstedt.
Citera
2022-07-28, 09:04
Medlem
Forumistens avatar
Nån som kan sammanfatta vad det står i hans bok eller vad som har hänt?
Citera
2022-07-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Nån som kan sammanfatta vad det står i hans bok eller vad som har hänt?

Då får man lägga lika lång tid som det tar att läsa vad Ola skrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in