2022-07-27, 17:10
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Du skulle göra vadsomhelst för att ha föräldrar som gjort bra val i livet du också. Din bitterhet över att du saknar det saknar motstycke.

Kan tänka mig hur era familjemiddagar på Biltema ser ut

Och du går alltid till personangrepp vilket visar du förlorar diskussionen hela tiden och slemhog har rätt, du vill inte bara se verkligheten i innerstan. Då du är en egoistisk person så tror du alla åsikter baseras på sina egna personliga intressen och behov, misslyckanden som framgång.
Du vet ingenting om mina föräldrar och det var andra tider när jag växte upp än vad det är nu.
Bostadspriserna var 1/3-1/4 del av idag när jag flyttade hemifrån.
Senast redigerad av slemhog 2022-07-27 kl. 17:13.
Citera
2022-07-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Och du går alltid till personangrepp vilket visar du förlorar diskussionen hela tiden och slemhog har rätt, du vill inte bara se verkligheten i innerstan. Då du är en egoistisk person så tror du alla åsikter baseras på sina egna personliga intressen och behov, misslyckanden som framgång.
Du vet ingenting om mina föräldrar och det var andra tider när jag växte upp än vad det är nu.
Bostadspriserna var 1/3-1/4 del av idag när jag flyttade hemifrån.

Att du verkar extremt bitter är jag knappast ensam om att tycka.

Hade du haft föräldrar som kunnat hjälpa dig när du flyttade hemifrån hade du haft en bostad värd 4ggr mer än vad du köpte den för idag istället för en HR.
Citera
2022-07-27, 17:15
Avslutad
Citat:

Hade du haft föräldrar som kunnat hjälpa dig när du flyttade hemifrån hade du haft en bostad värd 4ggr mer än vad du köpte den för idag istället för en HR.
Men shit vilken låg nivå, väx upp pajas
Citera
2022-07-27, 17:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
I praktiken handlar det sannolikt om lite mer bemedlade Svenssons som huserar X antal hundra tusen om inte miljoner i snitt i Avanza Zero och en globalfond på ett ISK. De lär vara fler än snittet i Stockholm och i innerstaden i synnerhet, då den alltså utgörs av 3% av befolkningen. En elit
Hur många är dom och hur många av dessa vill byta boende nära toppen? Men ytterligare ett halmstrå att lägga till de man redan läst i tråden.
Citera
2022-07-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det blir en ännu värre kris om inget görs åt inflationen. Att tror att du och vi andra kommer att sitta i orubbat bo om inflationen får bita sig fast är naivt.
Finanskrisen kommer i ännu värre form om inget görs.

Jag tror inget annat än att det finns två vägval:
1. Låta kronan dö (med skenande inflation)
2. Höja räntan till det som krävs och se när bostadsmarknaden och banksystemet havererar.

Jag tror på 1:an här. Du mfl verkar tro på alt 2 här.
Citera
2022-07-27, 17:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Och när du har tänkt efter så har du kommit fram till att dom har sina tillgångar på bankkonton.
Jaha så när slutade miljardärer ha banktillgodohavanden?
Citera
2022-07-27, 17:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjaslummen
2. Höja räntan till det som krävs och se när bostadsmarknaden och banksystemet havererar.

Varför skulle kronan dö av hög inflation?
SEK är artificiellt låg pga RB precis som styrräntan hållits för låg.
Citera
2022-07-27, 17:33
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flanders

Hade du haft föräldrar som kunnat hjälpa dig när du flyttade hemifrån hade du haft en bostad värd 4ggr mer än vad du köpte den för idag istället för en HR

Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Men shit vilken låg nivå, väx upp pajas

Ja Flanders gör bort sig som vanligt. Killen har haft en vendetta i åratal, men det är lugnt, har nämligen en stor överraskning åt denna ortenstreber nu under höstkanten
Citera
2022-07-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganjaslummen

ja detta är alternativen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Medellönen är inte ens 45 795 kr/mån i innerstan. Herregud.

Rinkeby, Tensta, Husby, Akalla, Bredäng, Rågsved, Hässelby, Vällingby, Vårberg, Östberga, Solberga, Sandsborg mfl. Alla dessa ingår i Stockholms stad. Skulle nog säga att 46k är rätt hög medellön med alla utanförskapsområden som inkluderas. Du kan nog räkna med att medellönen är högre i innerstan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skulle kronan dö av hög inflation?
SEK är artificiellt låg pga RB precis som styrräntan hållits för låg.

har du tappat förståndet. inflation är att kronan blir världelös
Citera
2022-07-27, 17:48
Medlem
Citat:

Du ser inget fel med ett system där man måste ha tur att födas in i en familj med hus för att kunna flytta hemifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in