2022-07-27, 16:07
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Läste fel. Hon har 3 barn med 2 olika män?
Ingen som vet....kan ju lika väl vara joh*n som är pappa till mellan ungen med diagnoser, pappan verkar ju inte spelklar om vi nu ska döma utifrån bilderna
Citera
2022-07-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Läste fel. Hon har 3 barn med 2 olika män?

Ja. R är pappa till dom två äldsta och L är pappa till den yngsta som nu är på sjukhus.
Citera
2022-07-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Ja, vi kan säga vad som helst vi kostnärer för här på flash finns såna som du, de riktiga experterna 👍🏼

Inte alls, jag håller bara inte med dig.
Citera
2022-07-27, 16:13
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vi vet väl inte om de andra barnen bodde där just då?

Nej men de finns ju med i bilden. Sånt här byggs upp över tid.
Citera
2022-07-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Ja, vi kan säga vad som helst vi kostnärer för här på flash finns såna som du, de riktiga experterna 👍🏼

Jag har aldrig hävdat att jag är expert, däremot du själv som mansplainat 2 ggr minst att "jag som konstnär" 😂
Citera
2022-07-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Läste fel. Men behöver nog inte vara mycket som retar galningar, en pappa slog ihjäl sin månader gamla dotter för hon bajsade igen efter han bytt blöjan.

OT men vilket fall var det?
Citera
2022-07-27, 16:15
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeemakesmepoop
Ja. R är pappa till dom två äldsta och L är pappa till den yngsta som nu är på sjukhus.
R? Joh*n heter väl den morsan är gift med...Är inte det pappan till 2 av barnen?
Citera
2022-07-27, 16:15
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Ambulans innan 7 tiden och polis larmades efter 7 och dök upp vid 8 på plats enligt tidigare artiklar.

Var inte mamman hemma måste hon ju typ precis hunnit dra till arbetet.
Om ryktet stämmer att hon inte var hemma. Hennes arbete känns inte som ett nattjobb.
Citera
2022-07-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
OM mamman nu skulle ha EDS så borde ju det synas i journalen hennes och en utredning kring barnets eventuella ärftlighet borde ha dragits igång redan vid födseln?

Och isf hade de ju inte behövts gripas alls om en liten olycka skett fast resulterade i stora skador p g a EDS.

Nej jag tror inte på det spåret. Kan lika gärna vara nån hon känner som har EDS t.ex.

Man utreder inte EDS på små barn om det inte är den vaskulära formen mamman har. Då tar man gentest. Annars brukar man fastställa diagnoserna kliniskt efter en lång lista. Den hypermobila kan bara fastställas så då man inte hittat gendefekten för den typen. Å alla små barn är överrörliga därför brukar ingen utredning ske på små barn fast man har hög misstanke om det.

Min kusin och hela den familjen har EDS. De ser ”normala” ut men vissa typer av EDS eller tex Marfans syndrom kan ge ett säreget utseende. Lång, smal, långa armar, stora ögon m.m.
Citera
2022-07-27, 16:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trimmad-Katafalk
Jag är av åsikten att det krävs mer än blåmärken för att anhållna två personer "på sannolika skäl" misstänkta för "Synnerligen grov misshandel"

Kan du förklara hur "icke grov" misshandel av barn ser ut inför ambulanssköterska?
Fast jag har inte skrivit att detta var det enda, då barnet troligen var livlöst.
Jag skrev synliga bevis för synnerligen grov misshandel. Man griper ju inte föräldrar bara för att barnet är medvetslös, eller hur
Du missförstod mig totalt.
Citera
2022-07-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Var inte mamman hemma måste hon ju typ precis hunnit dra till arbetet.
Om ryktet stämmer att hon inte var hemma. Hennes arbete känns inte som ett nattjobb.

Nej, nattjobb som arbetsledare tror inte jag heller på om inte hennes grupp jobbar på natten. Men att hon började kl 07 och kanske åkte hemifrån 06-06:30 är nog inte alls konstigt.

Det som hände kan ju ha hänt exakt efter att hon åkt om det nu är hon som är släppt, å det verkar det ju som.
Citera
2022-07-27, 16:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trimmad-Katafalk
OK för dig att gissa men ej för andra i tråden?

Du förstår (inte) det blir spekulationer när det inte finns mycket fakta att gå på. Det tillstyrker du själv genom att du tillåter dig själv att flumma iväg.

Någonstans mitt i allas funderingar ligger antagligen den tragiska sanningen.
Nja, jag har inte skrivit att det inte är okej att spekulera, men jag har konstaterat att vi nog inte får veta så mycket mer innan häktningsförhandlingen . Men nu har det ju kommit besked om att en av dem är släppt. Jag håller med dig. Lite eller ingen fakta, locket på, ja då blir det spekulationer. Samtidigt måste polis och åklagare av olika anledningar hålla på informationen, men folk vill ju veta. Det är ett gissel såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in