2022-07-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Går självfallet inte att länka eftersom kontot numera är privat , men fanns inget som väckte oro på mammans konto, pappans konto har jag inte sett och det är numera också privat

I see
Citera
2022-07-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
I see

Pappans insta är inte privat för mig ännu i alla fall? Sök på Luk*s Ekbl*d * = a på insta så hittar du, profilbild med lilla tjejen.
Citera
2022-07-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Pappans insta är inte privat för mig ännu i alla fall? Sök på Luk*s Ekbl*d * = a på insta så hittar du, profilbild med lilla tjejen.
Jag har hittat hans konto , där finns inget konstigt eller avvikande som skulle väcka misstankar om att flickan inte haft det bra och blivit väl omhändertagen.
Citera
2022-07-27, 11:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Tycker pappans Instagram verkar helt normal och bebisen verkar normal med tanke på att den var för tidigt född. Dock lite överdriven i hur han uttrycker kärlek för barnet. Redan långt innan det var fött. Men det kanske är normalt?

Eftersom bebisen var för tidigt född kan den kanske ha utvecklat kolik vilket kan vara tärande. Men det borde ha stabiliserat sig vid det här laget. 6 månader brukar bebisen ändå fått in en del rutiner med sömn och sånt.
Läste fel. Men behöver nog inte vara mycket som retar galningar, en pappa slog ihjäl sin månader gamla dotter för hon bajsade igen efter han bytt blöjan.
Senast redigerad av rubin22 2022-07-27 kl. 11:13.
Citera
2022-07-27, 11:07
Medlem
Kämpendahls avatar
En kort artikel finns i SN nu på morgonen och inget nytt har släppts. Locket på från åklagaren.
"– Det är fortfarande samma brottsrubricering som är aktuell. Men med hänsyn till ärendets karaktär kan jag inte kommentera enskildas hälsa, säger vice chefsåklagare Ola Björstrand.

Två personer är anhållna på sannolika skäl misstänkta för synnerligen grov misshandel.

– Jag måste ta beslut om någon av dem ska häktas senast imorgon torsdag innan 12. Jag har inget beslut i nuläget, säger Ola Björstrand."
https://sn.se/nyheter/ostra-sormland/artikel/intensiv-utredningen-kring-det-skadade-spadbarnet-flera-foremal-i-beslag/rm21p9nl

Vi kommer inte att få veta något mer förrän imorgon vid häktningsförhandlingen. Min gissning är fortsatt att inte båda föräldrarna tillsammans och i samförstånd har misshandlat barnet.
Citera
2022-07-27, 11:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Och av en kolik som inte syns utanpå blir bägge föräldrarna gripna för synnerligen grov misshandel direkt i bostaden?
Pust!!!🤔
Nej, jag tror det som menas är att kolik kan tära på föräldrarnas humör och tålamod och att det slagit slint p g a det.

En tanke kan ju också vara att det inte alls handlar om våld - utan värme/kyla. Det var ju tidigare ett par morföräldrar som vållade sitt barnbarns död genom att lägga det i en friggebod med värmekälla som gjorde boden till en bastu där barnet dog av värmen.
Jag tror inte - men tänker att det kan handla om något sådant också - värme eller kyla.
Citera
2022-07-27, 11:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag tror det som menas är att kolik kan tära på föräldrarnas humör och tålamod och att det slagit slint p g a det.

En tanke kan ju också vara att det inte alls handlar om våld - utan värme/kyla. Det var ju tidigare ett par morföräldrar som vållade sitt barnbarns död genom att lägga det i en friggebod med värmekälla som gjorde boden till en bastu där barnet dog av värmen.
Jag tror inte - men tänker att det kan handla om något sådant också - värme eller kyla.
Japp, läste fel.
Men låter mer som en skada orsakat av ett eller flera föremål, eftersom de har beslagtagit såna.
Senast redigerad av rubin22 2022-07-27 kl. 11:18.
Citera
2022-07-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
En kort artikel finns i SN nu på morgonen och inget nytt har släppts. Locket på från åklagaren.
"– Det är fortfarande samma brottsrubricering som är aktuell. Men med hänsyn till ärendets karaktär kan jag inte kommentera enskildas hälsa, säger vice chefsåklagare Ola Björstrand.

Två personer är anhållna på sannolika skäl misstänkta för synnerligen grov misshandel.

– Jag måste ta beslut om någon av dem ska häktas senast imorgon torsdag innan 12. Jag har inget beslut i nuläget, säger Ola Björstrand."
https://sn.se/nyheter/ostra-sormland/artikel/intensiv-utredningen-kring-det-skadade-spadbarnet-flera-foremal-i-beslag/rm21p9nl

Vi kommer inte att få veta något mer förrän imorgon vid häktningsförhandlingen. Min gissning är fortsatt att inte båda föräldrarna tillsammans och i samförstånd har misshandlat barnet.

Med tanke på att han uttrycker sig "någon av dem" och inte båda tyder kanske på att misstanken är starkare mot en part.
Citera
2022-07-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Med tanke på att han uttrycker sig "någon av dem" och inte båda tyder kanske på att misstanken är starkare mot en part.

Så tänker jag med, och vad som skrivits i tråden tidigare i något inlägg så var ju inte ens mamman hemma på morgonen när ambulans kom? Utan hon var redan på jobbet? Då lutar det i min tanke mer åt att pappan är mer misstänkt?
Citera
2022-07-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Tycker pappans Instagram verkar helt normal och bebisen verkar normal med tanke på att den var för tidigt född. Dock lite överdriven i hur han uttrycker kärlek för barnet. Redan långt innan det var fött. Men det kanske är normalt?

Eftersom bebisen var för tidigt född kan den kanske ha utvecklat kolik vilket kan vara tärande. Men det borde ha stabiliserat sig vid det här laget. 6 månader brukar bebisen ändå fått in en del rutiner med sömn och sånt.

Jag brukar säga att låter det för bra att vara sant så... kollar man kommentarer från mamman så är de väldigt snuttegulliga mot varann och om barnet. Har nog aldrig sett en man lägga upp bilder på babyprylar och skriva massa om längtan innan.. men han är ung också.
Citera
2022-07-27, 11:24
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Det kan förklara varför mamman inte var med barnet och pappan efter förlossningen. (Om den tolkningen från instagram stämmer). En sån person kan få många komplikationer i samband med en förlossning, ibland dödliga.

Om barnet ärvt syndromet kan det finnas blåmärken, skador som kroppsdelar som hoppar ur led (som kan orsaka skador). I allvarliga fall/typer av EDS kan organ gå sönder bara av att barnet rör på sig.

Småbarn med EDS är tydligen ofta bleka (barnet var ju både för tidigt född och ganska blek).

Jag läste lite på engelska och tydligen finns en debatt om syndromet också ger ökad risk för frakturer. (Studier på vuxen visar detta). Men för barn finns inte tillräckligt med studier som bekräftar eller avfärdar detta.

Det finns också många historier om child abuse som var EDS.

Vi får väl se vad som hänt i det här fallet.

På pappans insta finns en bild från hans föräldraledighet. I kommentarerna finns en kort dialog mellan föräldrarna om att mamman fått "högre tjänst" och slapp vara en "skitig betongare". På hennes FB står det att hon är utbildad betongingenjör och jobbar som arbetsledare. Det antyder ju eventuellt att mamman omplacerats efter förlossningen, eventuellt pga fysiska problem som ni är inne på.
Citera
2022-07-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Så tänker jag med, och vad som skrivits i tråden tidigare i något inlägg så var ju inte ens mamman hemma på morgonen när ambulans kom? Utan hon var redan på jobbet? Då lutar det i min tanke mer åt att pappan är mer misstänkt?

Om det nu stämmer.. det känns som en trådsanning för det är inte bekräftat vad jag sett. Det som hänt kan ju ha hänt innan mamman åkte till jobbet isf och sen blev barnet sämre av skadorna t.ex. men det kanske börjar klarna efter förhör nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in