2022-07-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Oj, ja, några. Jag kunde känna igen hennes pappa, styvmor och mamma. Sen var det några till som hörde ihop med "Lydia".
Jag har skrivit om mina upplevelser över rättegångarna, mest uppseendeväckande var när Lydias föräldrar plockar fram en termos och dricker the, mitt under förhören och åklagarens talan, inne vid åhörarplatserna.
Det kändes udda att göra när ens barn sitter på den åtalades plats, misstänkt bortom rimligt tvivel, för mord.
Åklagaren ansåg att det var en ren avrättning

Du får tro mig eller inte, jag anklagas för att ljuga, men jag håller på rättvisan och sanningen.
Du kan själv läsa inläggen och påhoppen i tråden

Ja men det är ju det du gör hela tiden, ljuger och hittar på en massa.
Hur var det nu, kan du vara vänlig att plocka fram det man bett dig göra?
2022-07-27, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja men det är ju det du gör hela tiden, ljuger och hittar på en massa.
Hur var det nu, kan du vara vänlig att plocka fram det man bett dig göra?
Lasseliten, du tycker alltså att en person ljuger, när personen ifrågasätter fakta inhämtat från myndigheter?
Du har inte någon direkt trovärdighet när det kommer till fakta.
Du påstår att svenska myndigheter lämnar ut falska handlingar?
Det blir patetiskt när du försöker framställa mig som lögnare, när jag kan verifiera mina fakta med exakta datum för tex skilsmässan från Müfit, datum för vårdnadstvister, datum för folkbokföringsförändringar från och till olika adresser.

Allt jag skrivit ner har jag belägg för, handlingar från myndigheter.

Jag frågar när jag är osäker, där du och krabban slängt ut dimmridåer som påstådda misshandels polisanmälningar, tvingad och drogad inför jippobröllopet, Du, Lasse påstod att hon tagit nån "pilla", vilket jag bett dig förklara.
D
Dansken har du också vetskap om och polisanmälningar på.

När brandsläckarincidenten inte går att förneka, kommer du och svansen dragande med tonårstugg i stil med: ah, men ni vet ju inte allt om brandsläckarn ju, vad som hade hänt innan ju"

Det är ju därför jag frågat, eftersom du och krabban påstått er känna till hela händelsen, det är väl knappast att ljuga, om man frågar?
Däremot har du ock krabban medvetet valt att kasta skit mot brottsoffret och försökt starta trådsanningar. Ni har medvetet försökt undanhålla fakta, men du vet, Lasse....det som göms i snö kommer upp i tö.

Du påstår dig känna till väldigt mycket, om Lydias sexförbindelser, vilka hon delat säng med, sjukvårdskontakter, ekonomi, gårdens djurhållning, barns boende, osv
Du är enligt dig själv Lydias bästa vän, ingen känner henne som du eller krabban.

Jag undrar över dina påståenden om att Kropps Lejongård var vinstdrivande genom reklamintäkter och djurfoder?! Det finns inga uppgifter om det. Var det rostfritt?

Dansken sysslade med barnförbjudna saker, det är så många, oberoende av varandra som vittnat om det, att jag tror det stämmer. Var det reklam för hans "verksamhet" Lydia tjänade pengar på? Inspelat på Kropps Lejongård..🤢
Lydia var sjukskriven så det uppstår många frågor, som föder nya frågor. Fattar du?

Jag inhämtar domar från källorna, domstolarna, så jag vet att jag inte kommer med falska anklagelser när jag påstår att Lydias ex och bror förekommer med anmärkningsvärda domar, inga duvungar. Av respekt lägger jag inte upp dem, det står var och en fritt att kontakta rätt instans för att ta del av offentliga handlingar.
Ett tips Lasse, Lexbase har inte allt...
2022-07-27, 09:22
Medlem
Citat:
Lasseliten, du tycker alltså att en person ljuger, när personen ifrågasätter fakta inhämtat från myndigheter?
Du har inte någon direkt trovärdighet när det kommer till fakta.
Du påstår att svenska myndigheter lämnar ut falska handlingar?
Det blir patetiskt när du försöker framställa mig som lögnare, när jag kan verifiera mina fakta med exakta datum för tex skilsmässan från Müfit, datum för vårdnadstvister, datum för folkbokföringsförändringar från och till olika adresser.

Allt jag skrivit ner har jag belägg för, handlingar från myndigheter.

Jag frågar när jag är osäker, där du och krabban slängt ut dimmridåer som påstådda misshandels polisanmälningar, tvingad och drogad inför jippobröllopet, Du, Lasse påstod att hon tagit nån "pilla", vilket jag bett dig förklara.
D
Dansken har du också vetskap om och polisanmälningar på.

När brandsläckarincidenten inte går att förneka, kommer du och svansen dragande med tonårstugg i stil med: ah, men ni vet ju inte allt om brandsläckarn ju, vad som hade hänt innan ju"

Det är ju därför jag frågat, eftersom du och krabban påstått er känna till hela händelsen, det är väl knappast att ljuga, om man frågar?
Däremot har du ock krabban medvetet valt att kasta skit mot brottsoffret och försökt starta trådsanningar. Ni har medvetet försökt undanhålla fakta, men du vet, Lasse....det som göms i snö kommer upp i tö.

Du påstår dig känna till väldigt mycket, om Lydias sexförbindelser, vilka hon delat säng med, sjukvårdskontakter, ekonomi, gårdens djurhållning, barns boende, osv
Du är enligt dig själv Lydias bästa vän, ingen känner henne som du eller krabban.

Jag undrar över dina påståenden om att Kropps Lejongård var vinstdrivande genom reklamintäkter och djurfoder?! Det finns inga uppgifter om det. Var det rostfritt?

Dansken sysslade med barnförbjudna saker, det är så många, oberoende av varandra som vittnat om det, att jag tror det stämmer. Var det reklam för hans "verksamhet" Lydia tjänade pengar på? Inspelat på Kropps Lejongård..🤢
Lydia var sjukskriven så det uppstår många frågor, som föder nya frågor. Fattar du?

Jag inhämtar domar från källorna, domstolarna, så jag vet att jag inte kommer med falska anklagelser när jag påstår att Lydias ex och bror förekommer med anmärkningsvärda domar, inga duvungar. Av respekt lägger jag inte upp dem, det står var och en fritt att kontakta rätt instans för att ta del av offentliga handlingar.
Ett tips Lasse, Lexbase har inte allt...

Tips till dig Mumsebulle, MR Koll är ingen myndighet. Så du har återigen så himla fel angående hennes boende, inget nytt i sig.
Dansken arbetade inte med något barnförbjudet, så det är bara ännu en lögn.
Kan du plocka fram uppgifterna där jag skulle känna till allt om hennes sexliv, att jag skulle vara hennes bästa kompis m.m? Försök nu att skärpa till dig lite och lägg upp uppgifterna du påstår. Och när du ändå är igång, ta fram uppgifterna på att jag skulle ha sysslat med utpressning!
Senast redigerad av Lasseliten2 2022-07-27 kl. 09:24.
2022-07-27, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Du, "Munsbulle", vart vill du komma med alla dina tramsiga inlägg? Om det nu är så att ditt hat mot Lydia bottnar i något personligt, t.ex att du blev dumpad av någon för hennes skull, så ja, du vann. Hon sitter inne och det verkar ju inte du göra.
Men med tanke på hur många timmar du har lagt på att kräkas ditt hat mot Lydia så undrar man ju vem det är mest synd om. Det är en mänsklig tragedi för alla inblandade, och du har ju inget att tillföra i sak - du bara vältrar dig i andras elände.
Get a life och låt Lydia och hennes familj vara i fred.

De som lever i ett fruktansvärt trauma och måste leva vidare är mordoffrets anhöriga. Mordoffret själv ska vi inte tala om. Ett liv är utsläckt. Hur kan du ens försvara en person som med berått mod avrättat en medmänniska och dessutom klanka ner på den postare som inte tycker synd om mördaren? En mördare som av allt att döma saknar samvete.

Lyssnade på L.s vittnesmål och bortförklaringar. Det stinker Amber Heard om henne. Heard ljög sig blå och spelade gråtteater och L. är kallsinnig och dryg, avbryter utfrågare, märker ord osv. Hon låter som en odräglig snorunge deluxe. Föräldrarna beter sig obegripligt när använder rättegångssalen till att dricka te under förhör. Några skruvar verkar vara lösa både här och där.

E. Ni som ojar er över mördaren, har ni ingen etisk kompass överhuvudtaget?

E. Du fiskar efter postarens identitet för att du ogillar att offret försvaras. Så gör någon som har intresse av att sopa brott under mattan. Det är inte en mänsklig tragedi för alla inblandade! L. lever och får ta konsekvenserna av sitt handlande. Kallar du det en tragedi?

E. Gemensamt för L. och Heard är hur de spelar på att de är offer för att de är unga kvinnor och psykiskt sköra. I verkligheten är det tvärtom. De är beräknande kaninkokerskor.
Senast redigerad av skoputs 2022-07-27 kl. 10:26.
2022-07-27, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
De som lever i ett fruktansvärt trauma och måste leva vidare är mordoffrets anhöriga. Mordoffret själv ska vi inte tala om. Ett liv är utsläckt. Hur kan du ens försvara en person som med berått mod avrättat en medmänniska och dessutom klanka ner på den postare som inte tycker synd om mördaren? En mördare som av allt att döma saknar samvete.

Lyssnade på L.s vittnesmål och bortförklaringar. Det stinker Amber Heard om henne. Heard ljög sig blå och spelade gråtteater och L. är kallsinnig och dryg, avbryter utfrågare, märker ord osv. Hon låter som en odräglig snorunge deluxe. Föräldrarna beter sig obegripligt när använder rättegångssalen till att dricka te under förhör. Några skruvar verkar vara lösa både här och där.

E. Ni som ojar er över mördaren, har ni ingen etisk kompass överhuvudtaget?

E. Du fiskar efter postarens identitet för att du ogillar att offret försvaras. Så gör någon som har intresse av att sopa brott under mattan. Det är inte en mänsklig tragedi för alla inblandade! L. lever och får ta konsekvenserna av sitt handlande. Kallar du det en tragedi?

E. Gemensamt för L. och Heard är hur de spelar på att de är offer för att de är unga kvinnor och psykiskt sköra. I verkligheten är det tvärtom. De är beräknande kaninkokerskor.
Tack, jag har själv dragit referensen mellan Heard och Barth.
De lider av samma personlighetsstörning, vilket gjort att alla människor runt omkring drabbas.
Allt de gör är mycket beräknat och utstuderat, för att få ut så mycket som möjligt av andra.
Ingenting har skett av en slump i Lydias liv.
2022-07-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Men nu var det ju som så att hon bodde aldrig hos Anders, när ska du förstå det? Hon bodde hos Kimmo efter det att hon flyttade från Skåne tills dess att hon fick en lägenhet på söder.
Dansken var fortfarande inte Alexander.
Så kan du sluta ljuga nu?

Den där Alexander var väl någon polis hon låg med under
Någon kortare period?
2022-07-27, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
Någon kortare period?
Det är vad jag misstänkt men inte fått bekräftat.
Var det möjligen den "polisen" som ordnat med licenser? Det skulle förklara hur Lydia Barth, med svängdörrar inom psykiatrin, kunde beviljas tre vapenlicenser, när hon inte hade för avsikt att jaga.
2022-07-27, 11:03
Medlem
Citat:
Det är vad jag misstänkt men inte fått bekräftat.
Var det möjligen den "polisen" som ordnat med licenser? Det skulle förklara hur Lydia Barth, med svängdörrar inom psykiatrin, kunde beviljas tre vapenlicenser, när hon inte hade för avsikt att jaga.

Nej det har jag svårt att tänka mej då den där Alexander var såvitt jag vet en vanlig "RadioBilsPolis"
2022-07-27, 11:09
Avslutad
Citat:
Nej det har jag svårt att tänka mej då den där Alexander var såvitt jag vet en vanlig "RadioBilsPolis"
Ok, jag förstår.
Den omtalade dansken, känner du till någonting om honom? Han var enligt uppgift "dum" mot Lydia och polisanmäld för någonting mot Lydia, vad vill Lydias försvarare inte berätta, så vet du någonting får du gärna berätta, jag försöker kartlägga Lydias bravader för att se mönster och utlösande faktorer för hennes livsval
2022-07-27, 12:52
Medlem
Citat:
Det Emil gjorde som Lydia inte kunde ta, var att han förklarade för henne att det var slut, över, finito. Det var hennes sista natt i hans hus, han lämnade henne.

Det är brukligt att undersöka den misstänktes bakgrund, dvs vad som lett fram till att brottet begåtts.
I Lydia Barths liv har det varit skevt redan från början, vilket jag försöker få en bild av, då är det brukligt att undersöka tidigare förhållanden, händelser, osv, för att förstå vad som kan vara orsak till att Lydia i detta fall, avrättar en människa.
Vapen, är någonting som fascinerat henne, då hon som 13-åring höll i ett under en rånturne. Det är någonting som är anmärkningsvärt.

Vad anser du vara fel i att reda ut Lydia Barths ytterst märkliga liv? "Rättstekniskt"?

Så Emil var alltså den första mannen att lämna Lydia och därför dog Emil??.
2022-07-27, 13:16
Medlem
Citat:
Någon kortare period?

Nej, det stämmer heller inte.
Alexander är en helt annan person.
2022-07-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Så Emil var alltså den första mannen att lämna Lydia och därför dog Emil??.

Ja sjukt tänkande kan man ju lugnt säga, och givetvis inte sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in