2022-07-26, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jag klipper inte och klistrar. Jag kan dock ej ta med allt du skriver, nu tog jag med din snedvridna syn ang dessa stackars otrogna män. Ok Muffelino, du får gilla läget bara 😄

Lasseliten2 har svarat dig tidigare ang dina lögner om var hon bodde.

Lögner blir det då du påstår att hon bodde hos Anders när Lasseliten2 var på besök där hon bodde då och alla de andra adresserna.
Jag har aldrig påstått att jag vet vart Lasseliten har hälsat på Lydia.
Jag har frågat vem Anders var, eftersom Lydia folkbokförde sig hos honom efter skånekaoset. Den stjärnan var "ny" för mig veterligen.
Hon har ju avverkat en hel del män på mycket kort tid, har hela tiden förlitat sig på att socialen eller Kimmo fixar nytt boende.
Hon har ju flyttat med hjälp av socialen sen hon var 14 år, då hennes föräldrar gav upp hoppet om henne.
Hur är man funtad om man ens tillåter ens barn missbruka vid 9 års ålder, i Sverige? Eller tillåter sitt barn hänga med kriminella pojkvänner vid 13 års ålder, medverka vid väpnat rån! Tänk om det hade kommit upp i Fupen och lagts fram i rätten?

Det är befriande att se hur många som kommenterat Lydias rättegång, på youtube. Jag har inte sett en enda person som tycker att Lydia har dömts för hårt, ej heller någon som skyller på brottsoffret. Det är bara här på flashback som Lydia har sina riddare. Hoppla!
2022-07-26, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/prD6g-JLTGE
För den som inte hängt med, kan man lyssna på Lydia Barths rättegång på tuben.
Det är befriande att läsa i kommentarsfältet, hur människor utanför flashback ser på Lydia Barths trovärdighet och beteende i rättssalen.

De kan väl ändå inte anklagas för att ljuga?
92 kommentarer i detta nu.

Har lyssnat i 20 minuter och mitt blodtryck .. Hur är det ens möjligt att vara så självupptagen? Finns inte tillstymmelse till ånger över att ha berövat en människa livet. Det är panikattack, hjärntrötthet, dyslexi och f-n och hans moster så fort frågorna blir obekväma. Är helt mållös.

E. Nya rön för läkarvetenskapen: Ovanstående åkommor ger minnesförlust.
Senast redigerad av skoputs 2022-07-26 kl. 17:46.
2022-07-26, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Har lyssnat i 20 minuter och mitt blodtryck .. Hur är det ens möjligt att vara så självupptagen? Finns inte tillstymmelse till ånger över att ha berövat en människa livet. Det är panikattack, hjärntrötthet, dyslexi och f-n och hans moster så fort frågorna blir obekväma. Är helt mållös.

E. Nya rön för läkarvetenskapen: Ovanstående åkommor ger minnesförlust.
Lydia är uppkäftig och otroligt provocerande att lyssna på.
Jag såg henne i tingsrätten och hovrätten. Hon uppvisade ingen ånger.
Inte ens en ursäkt till anhöriga kunde hon bemöda sig till, istället stirrade hon iskallt på målsäganden, dvs Emils barn, de "äldre", samt bitchblickade hans efterlevande släkt och vänner.

Hon käftade emot och ifrågasatte åklagare, men även domaren...det är mannen som hörs förklara hur de antecknat vad hon sagt, gällande "klippet".

Livstid hade känts bättre.
2022-07-26, 18:53
Avslutad
Citat:
Lydia är uppkäftig och otroligt provocerande att lyssna på.
Jag såg henne i tingsrätten och hovrätten. Hon uppvisade ingen ånger.
Inte ens en ursäkt till anhöriga kunde hon bemöda sig till, istället stirrade hon iskallt på målsäganden, dvs Emils barn, de "äldre", samt bitchblickade hans efterlevande släkt och vänner.

Hon käftade emot och ifrågasatte åklagare, men även domaren...det är mannen som hörs förklara hur de antecknat vad hon sagt, gällande "klippet".

Livstid hade känts bättre.

Förstår ej varför en människa som med berått mod mördar inte får livstid.

Var hennes familj/vänner närvarande under rättegången? Syskon? Föräldrar?
2022-07-26, 19:01
Avslutad
Citat:
Förstår ej varför en människa som med berått mod mördar inte får livstid.

Var hennes familj närvarande under rättegången? Syskon? Föräldrar?
Oj, ja, några. Jag kunde känna igen hennes pappa, styvmor och mamma. Sen var det några till som hörde ihop med "Lydia".
Jag har skrivit om mina upplevelser över rättegångarna, mest uppseendeväckande var när Lydias föräldrar plockar fram en termos och dricker the, mitt under förhören och åklagarens talan, inne vid åhörarplatserna.
Det kändes udda att göra när ens barn sitter på den åtalades plats, misstänkt bortom rimligt tvivel, för mord.
Åklagaren ansåg att det var en ren avrättning

Du får tro mig eller inte, jag anklagas för att ljuga, men jag håller på rättvisan och sanningen.
Du kan själv läsa inläggen och påhoppen i tråden
2022-07-26, 19:11
Avslutad
Citat:
Oj, ja, några. Jag kunde känna igen hennes pappa, styvmor och mamma. Sen var det några till som hörde ihop med "Lydia".
Jag har skrivit om mina upplevelser över rättegångarna, mest uppseendeväckande var när Lydias föräldrar plockar fram en termos och dricker the, mitt under förhören och åklagarens talan, inne vid åhörarplatserna.
Det kändes udda att göra när ens barn sitter på den åtalades plats, misstänkt bortom rimligt tvivel, för mord.
Åklagaren ansåg att det var en ren avrättning

Du får tro mig eller inte, jag anklagas för att ljuga, men jag håller på rättvisan och sanningen.
Du kan själv läsa inläggen och påhoppen i tråden

Jag tror dig. Känner till familjen.
2022-07-26, 19:18
Avslutad
Citat:
Vilken av familjerna?
De från den antroposofiska fria uppfostranfamiljen?
Intressant. Jag har efterfrågat någon som känner till och vet vad Lydia haft för sig.
Skriv pm om du vill, annars här, jag och många med mig vill gärna få reda på sanningen.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-26 kl. 19:21.
2022-07-26, 19:20
Avslutad
Citat:
Vilken av familjerna?

Barth Jörgensen
2022-07-26, 19:51
Medlem
Citat:
Barth Jörgensen

Den där Mar*us verkar ju ha ungefär samma verklighetsuppfattning som syrran.
Pappan bor nere i Gnesta väl?
2022-07-26, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
Den där Mar*us verkar ju ha ungefär samma verklighetsuppfattning som syrran.
Pappan bor nere i Gnesta väl?
Jag tror att det är vad som faller under kategorin Järna och den fria antroposofiska livsstilen med moder jord och chackran, hokus pokus och laglöshet. Yoga, biodynamisk odling, läkeväxter och naturmedicin.
Föräldrarna valde Järna, just för dess waldorfskola och närheten till den numera stängda Vidarkliniken för alternativmedicin, för moderns besvär.
Frihet utan ansvar. Allt sånt där som gemene man betraktar som flummigt och sektliknande.
Det är arv och miljö som jag starkt har ifrågasatt gällande Lydias levnadssätt.
Att en 9-åring missbrukar droger, medverkar vid väpnade rån vid 13-års ålder tillsammans med sin pojkvän, rymmer och "flyttar hemifrån" vid 14/15, det är anmärkningsvärt.

Jag har även sett broderns olika domar, han har hunnit med en hel del.

Man överger inte sina barn, kastar dem åt lejonen för att kunna ägna sig åt sin egna personliga inre resa, helt utan gränser och ansvar.

Då kan det gå åt helvete.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-26 kl. 21:59.
2022-07-26, 21:48
Avslutad
Citat:
https://youtu.be/vTyfBxaoUAo
Här är ljudklipp från Emils inspelning, en halvtimme innan Lydia klev över en gräns och mördade Emil.
2022-07-27, 00:12
Medlem
Citat:
Jag skrev att hon inte kunde ta hand om gården, djuren, mannen, barnen eller ens sig själv. Sluta klipp och klistra som du tycker passar bäst.

Hon var konstant otrogen. Det är ett faktum.
En gång otrogen, alltid otrogen.
Själv skulle jag se till att avsluta ett förhållande innan jag ger mig in i ett nytt.

Hon flyttade till Anders efter skånefiaskot, det försökte Lasse svamla bort med ett ack, ja Anders, hon bodde aldrig där...

Trodde ni inte att det skulle uppdagas att hon bodde hos Anders, efter Kimmo och Dansken, var det även Alexander? Sen var det Müfit och Kimmo, Farsta ×2, sen Emil, psyk.
Tidslinjen är mycket snårig. Därför har jag bett om hjälp att reda ut vem och var.
Emil var hon aldrig skriven hos, så långt är jag med, men det är en jävla massa folkbokföringsadresser som får skattemyndigheten att garva, heeelt bisarrt.

Men nu var det ju som så att hon bodde aldrig hos Anders, när ska du förstå det? Hon bodde hos Kimmo efter det att hon flyttade från Skåne tills dess att hon fick en lägenhet på söder.
Dansken var fortfarande inte Alexander.
Så kan du sluta ljuga nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in