2022-07-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandprotes
Är flashback 4ever youtube kontot en del av poden?
Är skroll Mia ägaren av de youtube kontot ?
Vet nån...

Börja med att länka kontot...
Citera
2022-07-19, 14:16
Medlem
Åh vad glad man blir att höra dem plugga Glory Hammer! Lyssnat så fett mycket på den under kvällsskiftens långa timmar.
Citera
2022-07-19, 19:27
Medlem
Enmansdemos avatar
Sluta prata om metal tråk-Ina

Dom sämsta människorna lyssnar på metal
Citera
2022-07-19, 21:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2A4-ARK
Undra hur många relationer dessa kvinnor har fått offra för att fortsätta driva Sveriges största pod? Det kan inte var helt riskfritt som feminist-Emma, lebb-Mia eller jobbsökar-Ina att legitimera Flashbacks hat mot samhället.

Skrika 'Heil Hitler' för att visa sina lyssnare att "Vi skapade den här poden med syfte att visa flashbackare att vi inte räds etablissemanget att skrika Heil Hitler' (eftersom etablissemanget och våra familjer vet var vi står åsiktsmässigt.)

Men när tiden går och er frilansande jornalistvänskapskrets, där 80% går arbetslösa, blir avundsjuka på er framgång och vars högsta önskan är att få prata i vänsterliberala morgonpasset tillsammans med munlädrernas munläder, David Druid.

Då kommer Emma knyckare, som verkar sitta mer på krogen än äta tacos med sin familj, få övertala Josefin Johansson att hon fortfarande har kvar samma goda värderingar som på tankesmedjan-tidena. Att anledningen till varför hon inte reagerar med avsky när någon skrivit sliddjur och hur hon klarar att läsa upp allt kvinnohat som om det vore ett matrecept är för att hon får ljuga och säga att hon får stänga av micken och torka tårarna mellan varven.

Alla vet att det kommer sluta med att hon kommer hamna på tvären, inte med sin beta-man som står bakom henne i vårt och tort, utan med hela hennes väskapskrets efter Josefin och Hanna Hellquist kommer sätta ner foten eftersom de längre inte vet var hon står åsiktmässigt.
Alla interna skämt om SDare som de haft sedan tankdsmedjan kommer bemötas av Josefin med att hon drar lite på smilbanden som sympatiflin. Emma kommer då känna sig osäker och börja skicka hjärtsymboler i sms och påminna henne om gamla minnen de haft tillsammans.

ScrollMia får efter varje inspelning gå hem till sin lesbiska flickvän och gråta ut på axeln eftersom hon egentligen inte klarar av den hårda jargongen på flashback. Hon mår dåligt av att läsa allt kvinnohat. Hennes lesbiska flickvän kommer snart ge ett ultimatum. Poden eller lebbrelationen.

Mia gillar egentligen inte uppmärksamheten. Men hon tror att flashback-poden kan vara ett fint renommé när hon om två år ska söka anställning på SVTs uppdrag granskning efter alla svåra och djupa flashbackgräv i arkiven.

Ina som gått arbetslös från och till i tio års tid kom på hela idén med flashbackpoden och sitter hela dagarna på flashback då hon inte befinner sig på andra lång.

Ina har vart med på TV några gånger och fått några tusenlappar svart av producenterna på kanal 5. I övrigt har hon finansierat utelivet på andra lång genom soc. Hon bryr sig egentligen inte så mycket som den feministiska revolutionen och värderar sin flashbackpod högre än sina frilansarvänner eftersom hon är så jävla trött på det pretentiösa politiska feministpratet varenda jävla gång hon är ute och tar ett glas på sejdeln på andra lång.

Ina är den enda av de tre som inte bryr sig om vad Hanna Hellquist ska tycka om hennes val i livet. Ibland frågar hennes vänner om hon faktiskt är SDare innerst inne, men då säger hon bara något ironiskt och alla SDsympatier är som bortblåsta. Hon vet vilka åsikter man måste låtstas ha för att hänga med Emma Hycklare och Hanna H.

Vi får se hur länge detta sjunkande skepp kommer att segla. Jag kommer nog att fortsätta lyssna, kanske tom donera så länge de får mig att le till ibland. Men då får de först visa att de är en av oss. Och Ina måste erkänna att hon röstar SD.
Dom har inte fått offra en enda relation, du har en skruvad verklighetsuppfattning som tror att bara för att dom skrattat åt misogyna citat så står dom bakom det enligt deras bekantskapskrets

Förövrigt Mia är en äkta edge-Lord som kan säga "jävlar" i tid och otid
det gör ju hennes nästan till en innehavare av manliga värderingar
Citera
2022-07-20, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Alltså är hon gift med sig själv, varför sitter folk och hittar på i tråden att hon ingift sig till det fula namnet

Är Gruffman tyskt?, Cruse...det går inte att hitta på ett sådant svenskt efternamn under ens det vildaste drogruset

Är Katarina? hennes lebbkompis? (motsvarandes bögkompis) som hon är gift med?
Vet man vem som är mannen i det förhållandet?

Du kanske också vet vem som är fadern till deras barn?, har hon varit i heteroförhållanden
tidigare?
Vad har Mias unge och fru med podden att göra? Prova lite ECT vetja! Så kanske det blir kontakt inne i skallen.
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jaha, det låter lite judiskt? i grunden
Jovisst det är überjudiskt! Alla vet ju att judarna har en hemlig bas i Norrland där de judar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Hallå Podden.

Nämner ni mig i eran podd så är ni bäst.

// wuseman
De är inte bäst förrän de nämner dig alltså?

Senaste avsnittet (#113) var sjukt uselt och boring. Mia lät återigen som en scriptad automat, Ina svamlade mest och Emma klarade sig precis över vattenytan. Jag förstår inte varför de måste vara så ojämna, förra avsnittet var skitkul. Är det varannan sliddjurens?
Citera
2022-07-21, 07:34
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket

Senaste avsnittet (#113) var sjukt uselt och boring. Mia lät återigen som en scriptad automat, Ina svamlade mest och Emma klarade sig precis över vattenytan. Jag förstår inte varför de måste vara så ojämna, förra avsnittet var skitkul. Är det varannan sliddjurens?

Håller med helt och hållet. Skippade Mias del efter 10 min när det aldrig lyfte. Dom andra var rejält slätatruckna som du skriver. Tråkigare konspiration och att prata om hur många genrer metal har är fan svenne standup deluxe. Mårten eller Sean hade kunnat ta den delen.

Blir väl så på semestern. Rest in sleaze!
Citera
2022-07-21, 07:49
Medlem
ChiCoLas avatar
Lyssnar fortfarande på varje avsnitt, men det är klart , i början var det nyhetens behag som gjorde att det var ännu bättre. Men fortfarande väldigt bra podd .

Kanske är alla roliga trådar tagna ?
Runkmarathon, kär i AMF handläggare, utböling ligger med byns tjejer. Ja de trådarna flyger ju nästan av sig själv .

Tycker att tjejerna varit roliga även senaste tiden, men ämnena är nästan lika
Mycket från familjeliv nu.
Citera
2022-07-21, 11:42
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
utböling ligger med byns tjejer.

Vilket avsnitt är det?
Citera
2022-07-21, 19:45
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vilket avsnitt är det?

Jag försökte lyssna igenom avsnitten men hittade inte. Det är iaf minst ett år sen. Det var om en kille som var Avis på att en kille från en annan stad som låg med ica handlarns dotter och inte ens använde keps . Han låg med flera tjejer i byn och ts fattade inte varför tjejer gillar killar de inte träffat innan

Det har den här tråden
(FB) En kille har flyttat till våran by och knullar våra tjejer! Vad ska vi göra?
Senast redigerad av ChiCoLa 2022-07-21 kl. 19:47.
Citera
2022-07-22, 15:56
Medlem
Kiggzors avatar
Idag fördrev jag tiden på jobbet och väntan på kvällens stora metalfest här i gamla goa Göteborg med en dos splitterny flashback forever. "Så lämpligt" tänkte jag när jag såg i avsnittsbeskrivningen att tjejerna tänkte avhandla just detta ämne.

Så jag vankade runt på jobbet och skrockade inledningsvis igenkännande i att det verkligen är fullkomligt obegripligt med alls subgenrer inom hårdrocken. Men jag är trots allt metalhead i själen och var snart topp tunnor rasande över den flagranta okunskap som visades upp. Det begriper väl precis VEM FAN SOM HELST vad ambient black metal är för nånting. Hallå eller! Aggaloch, någon? Och låt oss inte ens börja om In Flames. Det är ju för bövelen bandet som, tillsammans med at the gates och dark tranquility, DEFINIERADE Göteborgs-soundet. Det går förstås att diskutera om Gothenburg metal verkligen är en egen genre eller bara ett distinkt sound under kategorin melodisk dödsmetal. Men annars är det för bövelen klart som jävla korvspad! Skäms!

Sådär höll jag på, tills jag plötsligt hörde MITT nick omnämnas och omedelbart drabbades av en smärre panikattack. Vad skulle följa nu? Jag har trots allt varit reggad här bra länge och skrivit MYCKET dum skit genom åren. Dessutom vet min flickvän vad jag har för nick och det har länge varit en stor skräck för henne att något av mina gamla inlägg skulle grävas fram och presenteras för henne och hela svenska folket. Tacksamt nog kunde jag pusta ut när jag insåg att mitt bidrag till en av Sveriges största poddar fick vara att sprida lite odiskutabel sanning och därmed bringa klarhet i metalfrågan. Kiggzor - folkbildaren!

Nu är det inte mer än fyra timmar kvar tills Maiden intar scenen på Ullevi. Har hört att de kör run to the hills igen den här turnén. Det är förstås en riktigt genomtråkig och intetsägande låt, förmodligen en av maidens absolut sämsta. Men det är åtminstone new wave of British heavy metal och inte någon töntig jävla bögpowermetal.

Skål & up the irons! Vi ses ikväll, metalheads!
Citera
2022-07-27, 08:25
Medlem
Foxan1977s avatar
Lyssnade just på senaste avsnittet. Det starkaste på länge tycker jag. Inas prata var bäst denna veckan, fnissade till lite då och då.
Det var länge sedan de följde en tråd på det viset känns det som. Mycket hoppande med ett inlägg här och ett inlägg där istället.
Citera
2022-07-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Jag försökte lyssna igenom avsnitten men hittade inte. Det är iaf minst ett år sen. Det var om en kille som var Avis på att en kille från en annan stad som låg med ica handlarns dotter och inte ens använde keps . Han låg med flera tjejer i byn och ts fattade inte varför tjejer gillar killar de inte träffat innan

Det har den här tråden
(FB) En kille har flyttat till våran by och knullar våra tjejer! Vad ska vi göra?

Behöver veta vilket avsnitt detta är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in