2022-07-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kanske fanns det delvis fanns PR-anledningar till att Nasa ville få en bil till månen. Bilen har ju en central platsvinst amerikansk kultur. Men det är iaf delvis, och som du säger så omöjliggör den inte månlandningar.

Besättningen klagade på att temperaturen i landaren bara låg mellan 9 och 12 grader under expeditionen. Så det var inte perfekt nej.

Okej... ja alltså, för mig verkar det som extremer som är rätt svåra att överbrygga bara med några millimeter metall och ett par element, typ
Citera
2022-07-26, 22:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beach2021-TOPPform
Okej... ja alltså, för mig verkar det som extremer som är rätt svåra att överbrygga bara med några millimeter metall och ett par element, typ

Värmeöverföring funkar annorlunda i vakuum. Det finns ingen kall - eller varm - luft utanför väggen.

Varför lägger du in emojis hela tiden? Är du jätteung?
Citera
2022-07-26, 22:08
Medlem
Citat:
Värmeöverföring funkar annorlunda i vakuum. Det finns ingen kall - eller varm - luft utanför väggen.

Nej visst... fortfarande. Det blir ändå skitvarmt om solen lyser... och jag menar, vad hade de för batterier. Men det var väl typ mina argument, samt att astronauterna ser ut som zombies på presskonferensen och knappt minns vad som hände.
Citera
2022-07-27, 01:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej visst... fortfarande. Det blir ändå skitvarmt om solen lyser... och jag menar, vad hade de för batterier. Men det var väl typ mina argument, samt att astronauterna ser ut som zombies på presskonferensen och knappt minns vad som hände.

Blir det? Hur varmt blir det i kapseln när solen lyser?
Citera
2022-07-27, 01:04
Medlem
Citat:
Blir det? Hur varmt blir det i kapseln när solen lyser?

Ja det kanske du vet om du inte tycker att det blir det, men solsken på en yta om den inte är liksom 100% reflektiv omvandlas väl till en hel del värme? Och om det blir plus hundra grader på matt sand, ja jag vet inte 200+ grader med sandens temperatur och de matta partierna accumulated? Ren gissning.

Nej men om vi säger att matt sand ger en temp på 125 grader celsius.. och att lunarmodulen har vissa delar som är väldigt reflektiva, kanske 100+ grader eller nåt?

Det blir jävligt varmt iaf... du behöver en rätt bra ac.
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-07-27 kl. 01:18.
Citera
2022-07-27, 01:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja det kanske du vet om du inte tycker att det blir det, men solsken på en yta om den inte är liksom 100% reflektiv omvandlas väl till en hel del värme? Och om det blir plus hundra grader på matt sand, ja jag vet inte 200+ grader med sandens temperatur och de matta partierna accumulated? Ren gissning.

Nej men om vi säger att matt sand ger en temp på 125 grader celsius.. och att lunarmodulen har vissa delar som är väldigt reflektiva, kanske 100+ grader eller nåt?

Jo och det hade dom nog också. Vad är problemet?
Citera
2022-07-27, 18:08
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

De hade väldigt bra ac. Vakuum. Landaren stod på ben drygt en meter över månytan. Det, och det faktum att landningarna ägde rum när det inte är som varmast på landningsplatsen, räckte gott för att undvika överhettning av landaren.
Citera
2022-07-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eidetiker
Om man tittar på Månen i Dagsljus så ser vem som helst att den är Genomskinlig vilket

endast kan betyda att Månen är ett Hologram.

Jaha du så månen är genomskinlig. Hur kan den då blockera solen?

Du vet, solförmörkelse?
Citera
2022-07-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leRoiSoleil
Jaha du så månen är genomskinlig. Hur kan den då blockera solen?

Du vet, solförmörkelse?

Han kanske tänker sig att månen är av fotokromatiskt glas
Citera
2022-07-28, 00:55
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidetiker
Bra Fråga. Eftersom Månen är ett Genomskinligt Hologram vilket ALLA med Synen i behåll kan se,

så kan det Omöjligen vara Månen som blockerar Solen vilka båda cirkulerar runt Jorden och inte

Tvärtom. Det jag kan säga är att om Forskningen skulle Våga säga som det är med Jorden Universum

Galaxer Planeter Stjärnor så skulle de flesta Fullständigt tappa Hakan och se ut som Fågelholkar i

Ansiktet. Kan det vara så att Solen själv är Boven i Dramat.....Hmmmm....Så kan det Naturligtvis

Inte Förhålla sig......Hmmmm...

Solen är Betydligt Mindre än man Påstår.
Det blåa på himlen uppstår i atmosfären och eftersom atmosfären befinner sig mellan oss och månen så är det garanterat den som gör att det ser ut som blåa fält på månen.
Skulle den vara genomskinlig så skulle den ju vara det även nattetid men på natten ser man ju tydligt att den inte är genomskinlig.
Citera
2022-07-28, 18:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Nej, månen är

inte

genomskinlig. Man kan

se

stjärnor och pla

neter försvinna bakom den. Och

ingen har någonsin observerat

stjärnor i må

nen när den varit

ny. Hur kommer det sig?
Foliehattarna har inte förstått att det är atmosfären som färgas blå och att den finns mellan oss och månen och att det som ser blått ut på månen dagtid är atmosfären.
Citera
2022-08-04, 14:23
Medlem
Finns det någon dokumentation om att man flyttade på landaren? Väldigt märkligt att den kan befinna sig på 3 olika platser i öknen

https://shakingmyheadproductions.com/wp-content/uploads/2019/12/Moon-Landing-6.gif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in