Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Du började prata om månbilen och tjockleken på månlandarens väggar. Det svarade jag på. Då hoppade du genast till nästa tuva - Van Allenbältena.
Om jag svarar på det så blir det kanske italienska modefotografer eller månstenen som var fejk.
Låt avsluta dina inledande frågor innan.
Vad är det med månbilen som gör månlandningar omöjliga?
Hur tjocka var månlandarens väggar, och hur tjocka bör de ha varit enligt dig?
Inget med månbilen i sig gör ju själva landningen direkt omöjlig så sett iof, fast det är en monumental risk... om du nu befinner dig på månen, i en direkt dödlig omgivning liksom bokstavligt talat... vad kan gå fel? Det i sig luktar pr-stunt lång väg imo. Läge att go out for a burn med vår lilla elbil typ... ja det låter ju rimligt
Hur tjocka väggar, jag vet inte men om man tänker att temperaturen kan gå närmare nollpunkten än noll när inte solen lyser, och hundra plus grader när det är fullt solgass... alltså jag vet inte, men det funkade väl med millimeterväggar då antar jag?
Vore dags att nån ringer ner till antarktis och liksom delar med sig kanske... sitter några forskare där just nu med betydligt mer än "enstaka millimetrar" mellan sig själva och omgivningen utanför.