2022-07-26, 20:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidetiker
I Vacuum kan inget bränsle brinna för det finns inget Syre. Om man släpper ett kilo Bly

tillsammans med en Bomullstuss i Vacuum så faller dom ner lika fort. Detta faktum omöjliggör

Månlandningen och Rymdresor. Det verkar finnas en hel Hejarklack av Sandlådeteoretiker som

till varje Pris ska motarbeta ren Fakta.
Raketer bär med sig syre i tankar så därför funkar dom lika bra i vakuum som i luften. Det känns som du själv är en sandlådetekniker om du tror att raketer måste ha syre utifrån för att brinna.
Vad har faktumet att bly och bomull faller lika snabbt i vakuum för påverkan på rymdresor.
Senast redigerad av Jonas1968 2022-07-26 kl. 20:18.
Citera
2022-07-26, 20:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidetiker
Jag tyckte jag Uttryckte mig klart.

Det kanske du tycker men

a) Det finns syre. Du har ju fel.

b) på vilket sätt exakt omöjliggör de fallande bitarna bomull och bly rymdresor?
Citera
2022-07-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beach2021-TOPPform
/.../
Ja, och sen bestod lem-modulens/månlandarens väggar liksom av millimeter-tjockt folie typ? hmm
Har det aldrig slagit dig att själva väggarna inte syns eftersom de var täckta med en värmeskyddande folie?
https://i.stack.imgur.com/o8hnx.jpg
Citera
2022-07-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Har det aldrig slagit dig att själva väggarna inte syns eftersom de var täckta med en värmeskyddande folie?
https://i.stack.imgur.com/o8hnx.jpg

Jo, det är mycket som inte stämmer med den officiella varianten som sagt
Sedan när var den officiellt utprånglade fejkvarianten av någonting någonsin = sanning. Ludicrous.
Citera
2022-07-26, 21:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Alltså jag tror inte heller den officiella varianten stämmer öht... den känns lite clownig? De hade tillochmed med sig en liten elbil upp dit som de var ute och börnade med tydligen. Hmm. Aningen "risky" eller Ja, och sen bestod lem-modulens/månlandarens väggar liksom av millimeter-tjockt folie typ? hmm
Det är gammal info, och de hintade åt detta i interstellar också för nåt år sedan, eller ja långt innan dess men där också mer uttryckligen, att det bara var fejk. Som de brukar göra när de är igång med sitt tramsande i den "riktiga världen" så måste de liksom filma det och trycka in det i en hollywoodrulle också. Annars blir det väl en "tråkig dag på jobbet" sas, vem vet

Jag skulle tro att ufo-open är en liknande psyop... dock har jag sett oförklarliga himlafenomen själv, och vid ett tillfälle stött på en telepat .. så nånting finns där definitivt. Men den officiella storyn kan man nog glömma mer eller mindre även om den är fascinerande.

Vad konkret är det som får månbilen månlandningen att bli omöjlig?

Hur tjock vägg har en burk Coca-Cola? Håller den?
Citera
2022-07-26, 21:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jo, det är mycket som inte stämmer med den officiella varianten som sagt
Sedan när var den officiellt utprånglade fejkvarianten av någonting någonsin = sanning. Ludicrous.

Du kör på med din känsla du. Har du inte konkreta saker du kan kritisera?
Citera
2022-07-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du kör på med din känsla du. Har du inte konkreta saker du kan kritisera?

Strålningsfälten har man hört om också, de dödliga van-allen beltsen... som nån austronat inte inte "mindes" att de ens hade åkt igenom. Alltså det finns hur mycket som helst. Man kan ju bara titta på armstrong-crew konferensen, och dom verkar helt zoned out om man ska vara ärlig... kunde inte minnas om de hade observerat några stjärnor ståendes på månens yta etc
Det här är ett av de korthus som kommer rämna så fullständigt totalt, det ska faktiskt bli ganska underhållande att beskåda då det bara handlar om propagandajippo.
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-07-26 kl. 21:21.
Citera
2022-07-26, 21:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Strålningsfälten har man hört om också, de dödliga van-allen beltsen... som nån austronat inte inte "mindes" att de ens hade åkt igenom. Alltså det finns hur mycket som helst. Man kan ju bara titta på armstrong-crew konferensen, och dom verkar helt zoned out om man ska vara ärlig... kunde inte minnas om de hade observerat några stjärnor ståendes på månens yta etc
Det här är ett av de korthus som kommer rämna så fullständigt totalt, det ska faktiskt bli ganska underhållande att beskåda då det bara handlar om propagandajippo.

Var har du hört om Van Allen- bältena? Från Nasa?
Citera
2022-07-26, 21:27
Medlem
Citat:
Var har du hört om Van Allen- bältena? Från Nasa?

Ja bland annat därifrån. Du kan ju bemöta mina ståndpunkter istället för att ställa en massa ovidkommande frågor, om du har en avvikande åsikt liksom? Det går jättebra

Jag sitter inte inne med någon sanning, men storyn som den presenterats är inte en sanningsenlig verklighetsbeskrivning.
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-07-26 kl. 21:29.
Citera
2022-07-26, 21:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja bland annat därifrån. Du kan ju bemöta mina ståndpunkter istället för att ställa en massa ovidkommande frågor, om du har en avvikande åsikt liksom? Det går jättebra

Du började prata om månbilen och tjockleken på månlandarens väggar. Det svarade jag på. Då hoppade du genast till nästa tuva - Van Allenbältena.
Om jag svarar på det så blir det kanske italienska modefotografer eller månstenen som var fejk.

Låt avsluta dina inledande frågor innan.

Vad är det med månbilen som gör månlandningar omöjliga?

Hur tjocka var månlandarens väggar, och hur tjocka bör de ha varit enligt dig?
Citera
2022-07-26, 21:37
Medlem
Citat:
Du började prata om månbilen och tjockleken på månlandarens väggar. Det svarade jag på. Då hoppade du genast till nästa tuva - Van Allenbältena.
Om jag svarar på det så blir det kanske italienska modefotografer eller månstenen som var fejk.

Låt avsluta dina inledande frågor innan.

Vad är det med månbilen som gör månlandningar omöjliga?

Hur tjocka var månlandarens väggar, och hur tjocka bör de ha varit enligt dig?

Inget med månbilen i sig gör ju själva landningen direkt omöjlig så sett iof, fast det är en monumental risk... om du nu befinner dig på månen, i en direkt dödlig omgivning liksom bokstavligt talat... vad kan gå fel? Det i sig luktar pr-stunt lång väg imo. Läge att go out for a burn med vår lilla elbil typ... ja det låter ju rimligt
Hur tjocka väggar, jag vet inte men om man tänker att temperaturen kan gå närmare nollpunkten än noll när inte solen lyser, och hundra plus grader när det är fullt solgass... alltså jag vet inte, men det funkade väl med millimeterväggar då antar jag?

Vore dags att nån ringer ner till antarktis och liksom delar med sig kanske... sitter några forskare där just nu med betydligt mer än "enstaka millimetrar" mellan sig själva och omgivningen utanför.
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-07-26 kl. 21:55.
Citera
2022-07-26, 21:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Inget med månbilen i sig gör ju själva landningen direkt omöjlig så sett iof, fast det är en monumental risk... om du nu befinner dig på månen, i en direkt dödlig omgivning liksom bokstavligt talat... vad kan gå fel? Det i sig luktar pr-stunt lång väg imo. Läge att go out for a burn med vår lilla elbil typ... ja det låter ju rimligt
Hur tjocka väggar, jag vet inte men om man tänker att temperaturen kan gå närmare nollpunkten än noll när inte solen lyser, och hundra plus grader när det är fullt solgass... alltså jag vet inte, men det funkade väl med millimeterväggar då antar jag?

Kanske fanns det delvis fanns PR-anledningar till att Nasa ville få en bil till månen. Bilen har ju en central platsvinst amerikansk kultur. Men det är iaf delvis, och som du säger så omöjliggör den inte månlandningar.

Besättningen klagade på att temperaturen i landaren bara låg mellan 9 och 12 grader under expeditionen. Så det var inte perfekt nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in