2022-07-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Va?! Hur kunde hon få ett sånt uppdrag?

Hur kunde hon inte få ett sånt uppdrag? Uppfyller alla kraven. Med råge.
2022-07-26, 23:33
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Cristiano Ronaldo måste väl suga endel kuk också.
knappast
2022-07-26, 23:34
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Hon har barn ihop med en man, så väldigt underlig lebb.
Det var högst troligt hennes kille du såg!

Sembrant är ihop med en italienska, Lisa Boattin.

Aftonbladet gick igenom alla som hade kända förhållanden i truppen.
Sex hetero och åtta homo.
2022-07-26, 23:34
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Har följt hela eftersnacket nu på cmore. I n g e n adresserar elefanten i rummet; Hedvig Lindahl.

Däremot nämndes Covid och eventuellt att man kanske borde spelat fler träningsmatcher före EM.

Så går jag in på Hedvigs Instagram och set 70 fina styrkekramar-kommentarer och att Hedvig gjorde en sååå bra match. EN enda negativ kommentar, och det kom från en kille. Han nämnde nät om att de inte förtjänar samma lön som männen. Han fick 20 hatkommentarer (mestadels av white-knight män).

Inte för att jag förespråkar hat i någon mån, men inte f-n hade en manlig målvakt kommit undan utan hatkommentarer efter sådana missar som Hedvig gjorde ikväll. Jämlikhet...
2022-07-26, 23:35
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Appropå ingenting, vad har Olof Lundh för bältesspänne? Såg ut som något en epa-raggare skulle ha på sig. Funkade inte bra med kostymen.
Han kommer komma ut som folkraceintresserad. Vilken färg i HBTQI-flaggan har de?
2022-07-26, 23:36
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Och då påpekade hon ändå att hon var lika trött på heterotjejerna som knullade sina manliga tränare och klubbansvariga. Ändå valde De Goda Krafterna™ såklart att spela ut homofob-kortet. Det var tryggast och enklast så.

Damfotbollen skulle må bättre om även några sportjournalister skulle våga börja med att ifrågasätta spelarprestationer och lagkulturen. Ja, alla lagsporter som har en damliga skulle behöva kritiseras utifrån för det förekommer saker som tas för självklara. Hur vanligt är det att herrspelare är ihop med sina kvinnliga tränare till exempel? Den här incestuöst familjära förhållningen som damidrotten verkar kräva skulle aldrig få förekomma på någon annan arbetsplats eller förening. Oh no step-goalie, what are you doing?

Jag är för jävlig.

Ja, man kan ju undra om t.ex Drogba dunkade på läkaren hårt efter varje match när han spelade i Chealsea.

Läkaren i fråga
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eva_Carneiro
2022-07-26, 23:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Jag är totalt ointresserad av damfotboll, men ganska intresserad av politiken kring den.
Det sägs att idrott och politik ska hållas isär, men hey.. Vem var det som började knäböja, Soros lilla slampor?
Jo men det är väl främst fansen som vill hålla det separerat. Att regeringar eller andra krafter utnyttjar idrotten för egen vinning är sedan gammalt och knäandet är väl bara ett exempel på att det fortgår alltjämt.
2022-07-26, 23:37
Medlem
Citat:
Å andra sidan kunde man väl sagt samma sak om typ Beckham back in the day men han fixade ju en ok brud ändå.

Man kan tro det men på något oförklarligt sätt tycker jag inte Becks passar in i gay-mallen.

Han är mer en typisk brittisk arbetargrabb (råskinn) som gillar att styla, typ som bling bling för afroamerikaner
2022-07-26, 23:38
Medlem
med facit i hand va det ett stort misstag att spela Glas idag efter varit sjuk etc kanske i finalen men inte denna.
2022-07-26, 23:38
Medlem
Citat:
Appropå ingenting, vad har Olof Lundh för bältesspänne? Såg ut som något en epa-raggare skulle ha på sig. Funkade inte bra med kostymen.

Tack för påpekandet!

Då är jag inte helt psykotisk

Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Har Olof Lundh ett bältesspänne i form av en döskalle med korslagda benknotor?!

Snälla, säg att jag behöver glasögon..
2022-07-26, 23:40
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Har följt hela eftersnacket nu på cmore. I n g e n adresserar elefanten i rummet; Hedvig Lindahl.

Däremot nämndes Covid och eventuellt att man kanske borde spelat fler träningsmatcher före EM.

Så går jag in på Hedvigs Instagram och set 70 fina styrkekramar-kommentarer och att Hedvig gjorde en sååå bra match. EN enda negativ kommentar, och det kom från en kille. Han nämnde nät om att de inte förtjänar samma lön som männen. Han fick 20 hatkommentarer (mestadels av white-knight män).

Inte för att jag förespråkar hat i någon mån, men inte f-n hade en manlig målvakt kommit undan utan hatkommentarer efter sådana missar som Hedvig gjorde ikväll. Jämlikhet...

Hahaha, bra! Såg inte matchen i sin helhet - men såg skottet/lobben Hedvig släppte in. Bedrövligt. Att hon tjänar pengar på sin sport är en gåta.
2022-07-26, 23:40
Medlem
De svenska spelarna hade helt enkelt för dålig form. Inte bara idag. Tyckte det syntes genom hela turneringen. Man missar så otroligt mycket och det har man inte råd med.

Sen upptäckte jag en sak jag haft i tankarna redan innan denna turnering och det är att svenska ledningen alltid vill sätta sin prägel på matcherna. Det är så klart normalt, men ibland kan man övertänka också och det tycker jag att de gör.

De ska gömma startuppställningar, vara superhemliga, ändra formationer, spela spelare ur position, sätta in Sofia Jacobsson plötsligt när hon inte gjort en bra match (inte bara landskap) sen 1936. Övertänk inte alltid saker och ting, sätt in de hetaste spelarna och kör. Nej då, han ändrar på en massa spelare hela tiden där han inte behövde. Som om han inte redan behövde ändra en massa på grund av skador och COVID.

Han snackar sitt skit om att slutelvan är lika viktig som startelvan. Nej, för det är fan inte lätt att hoppa in och göra något när man jagar mål. Hade man haft rätt spelare på plan när matchen startade har man kanske fått de där målen. Nu tvingas han till en massa byten snabbt för att korrigera det han gjorde fel inledningsvis.

Jacobsson var inte sämre än någon annan idag och jag är glad att se hon fick in bollen från ytterkanten för första gången på säkert 20 matcher, men hon var inte bra. Hon kan inte ta sig förbi. Och när hon får chanser så missar hon. Precis som hela laget. Vidare jag kan tycka att Seger är bra på att spela bollen i sidled och bakåt nu för tiden. Hon ska inte in när vi jagar mål. Ytterligare så övertänker man och tänker " - Rutin är bra att ha!".

Men vi föll för England är bättre och då framförallt i effektivitet. Många av de svenska spelarna har haft det tungt ute i Europa denna säsong och de som inte haft det tappade självförtroendet direkt i denna turnering. Rolfö sköt inte utifrån. Blackstenius hade kass första-touch. Magda Eriksson spelade helt utan självförtroende och såg ut som hon tegelstenar till skor och Aslani, som var vår bästa spelare, har ingen fart överhuvudtaget då hon verkar ha tappat den med åren, men hon var ändå den som skapade saker och ting. Målvakten Lindahl var usel.

Jag hoppas han slänger iväg några av stofilerna i laget och vågar satsa på de yngre. På riktigt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in