Citat:
Ursprungligen postat av
Grunkz
Vad är det som gör att Sverige inte räcker till i den här matchen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Hahaha Lasse Granqvist tar upp corona som en möjlig förklaring. Lägg ner för fan!
Norge förlorade mot England med 8-0 utan att ha haft Corona (vad jag vet). England har alltså 12-0 över två matcher mot Norge och Sverige. Hur är det möjligt ? England är inte ett lag som ska kunna få såna siffror mot så pass spelstarka lag som Norge och Sverige. Något som också var tydligt i matchen mellan Spanien och England där Spanien ledde till några minuter från slutet av matchen och England tvingades till en förlängning.
Något stämmer alltså inte.
England var rankat 8:a , Norge 11:a, Spanien 7:a och Sverige 2:a innan EM-turneringen och dessa lag har professionella spelare dvs deras spelkvaliteter är maximerade i deras klubblag och de ska inte kunna göra nämnvärt bättre eller sämre prestationer i landslagen än vad deras individuella förmåga möjliggör i deras respektive klubblag. Därför måste det finnas en okänd faktor som förklarar varför England kan göra 12-0 mot Norge och Sverige.
När man ser Sveriges och Norges matcher mot England slås man av att båda lagen förlorar närkamper på ett sätt som inte är typiskt för något av lagen. Det framstår som att båda lagen saknar gnistan att gå in i närkamperna för att vinna dem. Trots att det är EM. Ingen vanlig match.
Likväl gråter många spelare i lagen efter förlusten, dvs matchen betydde mycket för dem och de är förtvivlade över sina bleka insatser och den stora förlusten.
Dessa två saker går inte ihop. Man saknar inte gnistan att gå in och kämpa för att vinna närkamper i en match som man blir förtvivlad av att förlora. Viljan att vinna närkamperna måsta ha funnits men inte förmågan. Varför ?
Min slutsats är att något har förorsakat de båda lagens många spelare att inte kunna påverka närkamperna till sin fördel därför att de har varit fysiskt hämmade av något. Den kände sportjournalisten och TV-kommentatorn Lasse Granqvist föreslår "Corona" som tänkbar orsak, men Norge hade väl ingen "Corona" ? Och hela det svenska laget hade väl inte "Corona" ?? Dessutom så hade ju Englands förbudskapten enligt uppgifter i media "Corona" och det borde väl också ha varit ett handikapp för det engelska laget ?
I likhet med Granqvist anser jag att det svenska laget måste ha varit påverkad av något för att göra en så blek insats i en så viktig match. Och då det norska laget spelade på samma sätt energilösa sätt som Sverige mot England gissar jag att båda lagens spelprestationer nedsattes till följd av samma typ av påverkan på deras fysiska prestationer. Och, som sagt, det fanns väl ingen "Corona" i det norska laget ? Så vad var de båda lagens spelare påverkade av ??
Där slutar mitt resonemang därför att sedan kan jag bara spekulera. I morgon ska jag göra det i ett annat inlägg. Till dess skulle jag uppskatta om någon annan vill spekulera i denna fråga. Vad påverkade de norska och svenska lagen till att spela långt under sin förmåga i de båda matcherna mot England ?
Och var det något som påverkade lagens spelare rent fysiskt som jag uppfattar att Granqvist möjligen antyder ?