Citat:
Du får väl fråga Din samhällskunskapslärare vad han anser och Du verkligen vill skämma ut Dig inför klassen.
Citat:
Jaså, var det inte så att monarkin skulle ha välgörande inverkan? Men nu när det inte riktigt passar dina syften, duger det att skylla på något annat.
Monarkin kan naturligtvis bara ha en välgörande inverkan på områden där man är inblandad. Gällande t ex budgetpolitik, infrastruktur, folkhälsa eller simkunnighet kan man nog inte för höga förhoppningar. Samhällssammanhållning Ja - vinterväglag Nej.
Citat:
Folk gillar kändisar, vilket är vad din obskyra referens till den svenska landsortstidningen visar. Den kan man förstås fråga sig vad "uppskattning" skulle vara? Tidigare har du skrivit att finnarna är avundsjuka på den svenska monarkin, men så rolig var du inte fel här gången.
Inte avundsjuka, men väl i saknad. Det finländska folket - för vilket jag hyser allmän högaktning av ett flertal skäl - förefaller stundtals sakna den historiska kontinuitet och det samhälleliga kitt som en lång historia av monarki kan medföra. Nu är det som det är, och det räcker väl kanske att Sverige kan tillhandahålla sitt broderfolk ett reservkungahus vid vissa tillfällen.
Citat:
Nej! Tvärtom! Själv skulle jag älska om du kom ut mer i offentligheten som högerspöke, och drog dina tirader om monarkins förträfflighet. Förutom lyteskomiken, har du chansen att bli den tillgång för republikanerna, som Mona Sahlin var för borgerligheten.
Den svenska monarkin förefaller leva väl och vara högt uppskattad av svenska folket, så mina tjänster för densamma behövs för tillfället inte mera offentligt än så här. Du kan emellertid se i denna tråd att vi monarkister har stått upp för den svenska monarkin i många år, när republikanerna har gått till anfall här och i samhället. Republikanerna har förlorat varje gång, men som alla vet så finns alltid en risk för att sithlorderna återvänder för att största samhället i fördärvet.