2022-07-26, 12:25
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
ett ofött barn är ett foster. Ett foster i vecka 17 är bara en cellklump?

Varför är du för att döda ofödda barn men är emot att döda födda barn i de situationer där föräldrarna inte kan ge någon av dem ett värdigt liv?
Men du, Dajmkulan. Nu har jag berättat två gånger för dig varför jag inte tycker man ska döda någon. Kan du inte återgälda det med att berätta varför DU inte tycker man får döda någon?
Citera
2022-07-26, 12:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Ibland funderar jag över om pro-life/forced-birthfalangen någonsin reflekterar över vilka följderna blir i ett samhälle som förbjuder abort. Jag funderar också över om de nu menar att om zygoter, embryon och foster nu är samma som bebisar om de i konsekvensens namn också menar att embryon och foster bör tilldelas personnummer, folkbokföras, namnges samt att eventuella missfall ska utredas huruvida det egentligen rör sig om mord.
En tredje sak är att det de egentligen menar är att embryon har ett större värde än kvinnan som bär det och ska beskyddas till varje pris.
Citera
2022-07-26, 13:13
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ibland funderar jag över om pro-life/forced-birthfalangen någonsin reflekterar över vilka följderna blir i ett samhälle som förbjuder abort. Jag funderar också över om de nu menar att om zygoter, embryon och foster nu är samma som bebisar om de i konsekvensens namn också menar att embryon och foster bör tilldelas personnummer, folkbokföras, namnges samt att eventuella missfall ska utredas huruvida det egentligen rör sig om mord.
En tredje sak är att det de egentligen menar är att embryon har ett större värde än kvinnan som bär det och ska beskyddas till varje pris.
Ja det borde de ju rimligen tycka. Naturligtvis ska ägget direkt vid befruktningen ges namn och personnummer samt folkbokföras och tilldelas medborgarskap för att slippa vara statslösa. Föräldrarna registreras som 1 eller flerbarnsföräldrar och mor- och farföräldrar kan räkna in det befruktade ägget som ytterligare en i barnbarnsskaran. Ägget ska också ha rätt till underhållsbidrag från fadern om inte föräldrarna bor ihop.

Om pappa miljardären avlider ska det befruktade ägget ärva förmögenheten och vid missfall ska kvinnan i sin tur ärva förmögenheten från ägget, till miljardärens släktingars förtret.

Och vid missfall ska den lilla cellklumpen iklädas ett par yttepyttebyxor och en tröja fast det inte finns några ben eller armar att trä kläderna på och begravningsbyrån ska komma och hämta den lilla cellklumpen och lägga den på bårhuset. Den lilla cellklumpen ska obduceras och dödsorsak fastställas. Anhöriga ska välja kista stor som en tändsticksask och dödsannons ska sättas in. Sen ska bouppteckning göras och begravningen genomföras.
Citera
2022-07-26, 13:22
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
ett ofött barn är ett foster. Ett foster i vecka 17 är bara en cellklump?

Varför är du för att döda ofödda barn men är emot att döda födda barn i de situationer där föräldrarna inte kan ge någon av dem ett värdigt liv?
Skrev jag verkligen så?
sjutton veckor?
Citera
2022-07-26, 13:24
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag ser fram emot alla mordutredningar som kommer med abort = mord
Citera
2022-07-26, 13:25
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja det borde de ju rimligen tycka. Naturligtvis ska ägget direkt vid befruktningen ges namn och personnummer samt folkbokföras och tilldelas medborgarskap för att slippa vara statslösa. Föräldrarna registreras som 1 eller flerbarnsföräldrar och mor- och farföräldrar kan räkna in det befruktade ägget som ytterligare en i barnbarnsskaran. Ägget ska också ha rätt till underhållsbidrag från fadern om inte föräldrarna bor ihop.

Om pappa miljardären avlider ska det befruktade ägget ärva förmögenheten och vid missfall ska kvinnan i sin tur ärva förmögenheten från ägget, till miljardärens släktingars förtret.

Och vid missfall ska den lilla cellklumpen iklädas ett par yttepyttebyxor och en tröja fast det inte finns några ben eller armar att trä kläderna på och begravningsbyrån ska komma och hämta den lilla cellklumpen och lägga den på bårhuset. Den lilla cellklumpen ska obduceras och dödsorsak fastställas. Anhöriga ska välja kista stor som en tändsticksask och dödsannons ska sättas in. Sen ska bouppteckning göras och begravningen genomföras.
Jag minns våra missfal, ett var fasktiskt så stort som en spelkula
Citera
2022-07-26, 13:28
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag pratar inte om vad du tycker om att mörda bebisar, jag pratar om vad du tycker om att låsa in dem i frysen.

Ja som jag sa, ni ska sluta det med också och vet du personligen Ipsi om frysta bebisar så RING POLISEN, detta är ingen filosofisk diskussion utan rädda bebisarna ffs!!!
Citera
2022-07-26, 13:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Finns en del stater i USA som har just den varianten att det är skyddat från livets uppkomst så dödar du en gravid kvinna så åker du dit på dubbelmord. Absurt blir det ju först när extrema vänsterextremist stater likt Kalifornien som unisont hyllar bebismord också har denna lag.
Citera
2022-07-26, 13:43
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja som jag sa, ni ska sluta det med också och vet du personligen Ipsi om frysta bebisar så RING POLISEN, detta är ingen filosofisk diskussion utan rädda bebisarna ffs!!!
Ja här finns många infrysta.

https://nordicivf.se/aggfrysning/

Kanske du bör organisera en räddningsaktion? Kanske åtminstone ställa dig utanför med ett plakat med texten Befria bebisarna?

Upp till tio år får de befruktade äggen, förlåt bebisarna, hållas infrysta enligt lag.

https://www.socialstyrelsen.se/ansok...efruktade-agg/
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-26 kl. 13:50.
Citera
2022-07-26, 13:49
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag minns våra missfal, ett var fasktiskt så stort som en spelkula
Så tråkigt för er. Men kanske ändå skönt att slippa allt med begravningsbestyr, bouppteckning och annat som man måste göra när en anhörig avlider.
Citera
2022-07-26, 13:51
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja här finns många infrysta.

https://nordicivf.se/aggfrysning/

Kanske du bör organisera en räddningsaktion? Kanske åtminstone ställa dig utanför med ett plakat med texten Befria bebisarna?

Upp till tio år får de befruktade äggen, förlå bebisarna, hållas infrysta enligt lag.

https://www.socialstyrelsen.se/ansok...efruktade-agg/

Så nu är dom inte födda igen? Vet inte varför du vill gå igenom saker igen och igen ditt weirdo. Jag vidhåller nämligen fortfarande att det fortfarande är värre när ni dödar direkt. Fryser man in äggen så är det ju för att man åtminstone vill ha barn och inte vill döda sina barn. Ärligt talat är det svårt att ens förstå vad du inte greppar. Båda är era sinnessjuka system som inte har någonting med män att göra.
Citera
2022-07-26, 13:52
Medlem
Citat:

Ungefär samma följder som blir när man förbjuder saker som sexköp och droger. Fenomenet kommer existera ändå men i otryggare miljöer för alla inblandade, men kanske avskräcker det vissa och får ner antalet något.

Det anses ju gott nog för sexköp och droger så varför inte för abort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in