Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Vad exakt gör dig så förbannad?
Jag har utbildning på området, jag har själv undersökt skelett. Och nej, man tittar oftast enbart på knäled och visdomständer i Sverige.
Det heter bedömning för att det just är bara en bedömning, annars hade det hetat "åldersbestämning".
https://www.migrationsverket.se/Andr...bedomning.html
Du jobbar alltså med någonting som du inte har koll på? Vet inte om jag ska skratta eller gråta, det är verkligen synonymt med dagens Sverige.
- Röntgenundersökning av visdomständer
- Magnetkameraundersökning av knäled
- För 21-årsgränsen kan dessa undersökningar eventuellt kompletteras med undersökning av nyckelbenet
- När det gäller bedömning av 15-årsgränsen kan utöver röntgenundersökning av visdomständer även röntgenundersökning av hand/handled utföras.
Att göra en bedömning på att någon är över 15 år är det som egentligen är minst svårt. Sen blir det absolut svårare att sätta en 100% exakt ålder när man är mellan 18-19år.
Hoppas du halkar i duschen och dör. Att såna här brott likt detta ens har möjlighet att äga rum är pga såna smutsiga individer som dig.
Ingen direkt chock att du återkommer i trådar där man diskuterar olika afghanska folkgrupper heller. Nu så klarnar allting väldigt tydligt.