Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Jag gissar på en konspiration där den mer obskyra delen av den svenska statsapparaten samverkade med NATO och hyrde in vana sydafrikanska bödlar för att vara säkra på slutresultatet.
För mig personligen är Sydafrika helt iskallt. Boerer är inget folk som går utomlands för att påverka sin lokala situation. De flesta som inte blivit av med sin mark efter ANC:S inträde är fortfarande kvar där och har aldrig planerat något mord på någon europeisk ledare.
Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Med tanke på hur det andra ministermordet i modern tid gick till så känns det onödigt att krångla till det med konspirationer långt in i statsapparaten. Som dessutom inte läckt en stavelse. Slumpen tar och slumpen ger. OP hade otur hel enkelt, men risken var också större med tanke på att positionen drar till sig rättshaverister, kritik. psykfall och andra galningar.
Ditt resonemang skulle kunna anses logiskt om det inte vore för just den stora faktorn jag nämnde. Hur ett samhälle, som Sveriges, har förändrats genom årtiondena sedan 80-talet. Allt var planerat redan då och den vanlige "Svensson" fattade ingenting. Jag skyller på att jag var 8 år, skulle fylla 9 snart. Min mor, som jag nämnt tidigare, arbetade på Tre Backar på Tegnérgatan på den tiden och den kvällen (hon hade inget med Jeppsson att göra den kvällen men kände honom väl). Dagens efter, när hon fick lugna ner sig, så sa hon att polisens beteende inte var normalt när de dundrade in i lokalen (direkt nedanför Sigge C).
Det fanns ingenting slumpmässigt med mordet på OP. I och med att åren har gått och oviljan från administrationen att på allvar utreda det så kan man få för sig att Sverige ville vara som USA, ca 22 år efter.