2022-07-25, 21:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, han kan erkänna sex men neka till mordförsök.

Ett nekande till mordförsök är vatten värt i bevisvärdering om det ej kan stödjas av annan bevisning.
I det här fallet med ett så här ungt offer, föreslår du alltså möjligheten att brottet skulle kunna delas upp i ansvarsfråga, dvs våldtäkt är begått av mgm, men mordförsöket skulle vara begått av någon annan?

Det finns i min mening uppskattningsvis ingenting han kan säga eller inte säga, för att inte bindas till brottet i sin helhet.
Citera
2022-07-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Jag vill minnas att man även besparade henne denna information mer risk för hennes fysiska hälsa. Kroppen kan ta mycket stryk av att hjärnan tvingas minnas och återuppleva trauma. ”Kroppen minns” som det sägs.

Kan säkert vara därför man väljer att inte höra den stackars flickan i detta fall; hennes hjärna kan redan ha tagit stryk efter syrebrist och våld och man är därför varsam med vilka intryck och påfrestningar den nu utsätts för.

Jag hoppas innerligt att hon kan läka i både kropp och själ.

Möjligt. Det jag minns var att utredningen haltade och stort hopp låg på vad hon kunde minnas. Dom diskuterade vilken skada hon kunde ta av denna behandling. Men valde ändå att utsätta henne, just för att utredningen prioriterades. Minns iaf att det var olustigt att se förhören med henne när alla utom henne själv visste att hennes barn var döda och hon verkligen ansträngde sig för att minnas.
Citera
2022-07-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, fallet är så gott som uppklarat, men har han vasst försvar är det klokt att även ha brottsoffret vittnesmål att förhålla sig till.

Absolut. Om möjligt så är allt bra att styrka via vittnesmål. Jag tror dock att dom kommer hoppa över det i detta fall vid minsta tvekan om flickan kan ta skada.
Citera
2022-07-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Jag skulle bara tacka om några tog det i egna händer… Har inte följt det här överhuvudtaget då jag verkligen inte klarar av de här fallen. Nu gick jag in för att läsa då jag förstått att det har varit så pass illa att barnet behövt sövas ner. Fick reda på även nu att hon bara är 9 år…. Gud, jag kan inte sluta gråta. Hon är ju bara ett oskyldigt barn. Jag vill inte ens förställa mig hur pass illa själva överfallet skedde. Spelar upp scener i huvudet och jag lider med flickan.

Sådana här varelser ska inte ha rätten att leva. Men att dö är inte heller tillräckligt. Han bör lida, så in i helvetes…. Fyfan! Stackars barn…. Hur ska vi skydda våra barn och våra små flickor från sådant? Vi föder barn till en sådan här hemsk värld med så farliga omänskliga varelser.

Jag vill så gärna hjälpa flickan eller barnet på något sätt. Kan inte tänka mig föräldrarna heller…. Hoppas några tar detta i egna händer. Ingenting kommer göras rättsligt. Vi lever i Sverige!

Jag hoppas också att några tar detta o egna händer.. fullständigt vidrigt och att det finns så onda människor! Hade ett fall i min hemort för många år sedan. En flicka blev våldtagen och mördad av en vän.. han var för ung för att dömas ordentligt och gjorde om det igen.. hon överlevde dock. Vidriga människor det finns! Har själv barn i samma ålder som den stackars flickan och mår illa av att bara snudda vid tanken. Är
Livrädd för att barnen ska ge sig ut i tonåren och möta människor med vidrig människosyn! Ber för att flickan repar sig fysisk och förhoppningsvis inte har något minne av händelsen ❤️ Alla styrka till henne och henens nära och kära ❤️
Citera
2022-07-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ett nekande till mordförsök är vatten värt i bevisvärdering om det ej kan stödjas av annan bevisning.
I det här fallet med ett så här ungt offer, föreslår du alltså möjligheten att brottet skulle kunna delas upp i ansvarsfråga, dvs våldtäkt är begått av mgm, men mordförsöket skulle vara begått av någon annan?

Det finns i min mening uppskattningsvis ingenting han kan säga eller inte säga, för att inte bindas till brottet i sin helhet.

Finns nog en risk att du förhastar dig nu. Det är ju trots allt åklagaren som skall leda i bevis att mgm menade att mörda BO (ev då var likgiltig).
Finns väl många fall där en GM varit synnerligen nära att döda ett BO genom misshandel/sanslöst övervåld etc men det ändå landat i grov misshandel.

Så mgm:s inställning kan nog spela in, nekar han mordförsök kan det bli en öppen fråga, erkänner han så blir ju läget ett annat.
Citera
2022-07-25, 21:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Jag tror att han blev avbruten av ljuden från passerande på gång/cykelvägen. Han avbröt sitt sjuka djuriska beteende för att kolla läget och blev då upptäckt.

Han försöker då förekomma med att upplysa om att han hittat en tjej i skogen.

Dom som har kommit till platsen hittar tjejen och ringer 112... och förstår genast vem som är den skyldige. ”Vi förstod direkt...”

Det finns en länk någonstans där dom först på brottsplatsen berättar detta för .....SVT, om jag inte missminner mig?

Han är kvar, även i ditt scenario. Likväl störigt. En oerfaren person som sysslar med något fuffens lägger oftast benen på ryggen om det nalkas avslöjande.
Den här snubben stannar enligt uppgift kvar när både den ena & andra privatperson dyker upp på platsen.
Det är mkt störigt för mig.

Han har ett besvärande beteende gällande vana.
Citera
2022-07-25, 21:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Finns nog en risk att du förhastar dig nu. Det är ju trots allt åklagaren som skall leda i bevis att mgm menade att mörda BO (ev då var likgiltig).
Finns väl många fall där en GM varit synnerligen nära att döda ett BO genom misshandel/sanslöst övervåld etc men det ändå landat i grov misshandel.

Så mgm:s inställning kan nog spela in, nekar han mordförsök kan det bli en öppen fråga, erkänner han så blir ju läget ett annat.

Det medicinska läget för offret är det som primärt avgör för vilken grad våldet kommer bedömas rättsligt.
Åklagaren behöver inte anstränga sig (*i senare överklagan) om offret varit snudd på död så här länge, tro mig.
I utredning inför en bevistalan görs dock givetvis undersökningar kring vad mgm´s syfte/tankar varit under dådet. Vad han säger, skall dock rimma med det medicinska läget om det skall ha någon som helst substans inför rätten.

* = En överklagan av fallande bevistalan gällande just mordförsöksdelen är det enda som i vanliga fall skulle få en åklagare att arbeta vidare på bevisningen.
Citera
2022-07-25, 21:44
Medlem
-Ines-s avatar
Googlade lite på Etiopien och våldtäkter. (Ang. några av länkarna, hoppas få slippa kommentarer om metoo och feminism. Inte rätt plats eller tillfälle)

Shade är från Etiopien men bor i USA

https://www.omvarlden.se/nyheter/met...sociala-medier

Citat:
– Jag har svårt att ens beskriva hur illa situationen är, det är mycket som händer i USA men i Etiopien är det på en helt annan nivå. Det är historier som skickats till mig, som är så fruktansvärda, bland annat berättelser om sexuella övergrepp som pågått sedan de var barn –”min pappa, min bror, min kusin, min farbror gjorde det”. Det är ett globalt problem men Etiopien är nog ett av de värsta länderna för den här typen av problem, berättar Shade.
Citat:
"Min pappa begick övergrepp på mig och min syster under många år, både som barn och vuxna. När vi till slut tog mod till oss att konfrontera honom så sa han, 'det är vanligt' utan ånger eller tvekan."

https://kvinnatillkvinna.se/grovt-se...opiens-tigray/

Citat:
...upprepade våldtäkter på tigreanska kvinnor (etiopisk provins) där förövare också ska ha stoppat in spikar, grus och splitter i deras underliv.

https://www.svd.se/a/z7wJar/ingen-ly...-valdtaktslarm (Betalsida)

Citat:
kvinnor och flickor våldtogs av dussintals män, och att de som hamnade på sjukhus ofta hade så stora skador att de inte kunde gå.

Nu kan ju inte pojkjäveln anses vara en soldat och vi vet inte vad den 9-åriga flickan exakt fick utstå, men trevligt med importerad etiopisk sexualsadistisk mentalitet Mina tankar går till den stackars flickan som äntligen vaknat upp trots allt. Och till hennes familj. Jag hoppas så innerligt att hennes skador inte är så fruktansvärda som man inte kan låta bli att tro att de är.
Citera
2022-07-25, 21:51
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det var ett sidospår och handlade egentligen om hur oförståeligt det är med detta vurmande för grovt kriminella.
GM i detta fall kommer fortfarande från Etiopien, och jag kan bara hoppas att folk öppnar ögonen nu.
Bara tanken på att flickan kanske aldrig kommer att kunna höras, visar på ett sådant bestialiskt övervåld. Hur många fler som han finns där ute som tystas ner i rädsla för att kallas rasist?

Ja, det var det jag misstänkte. Jag har fortfarande uppgifter om att ett "pris" finns för hans liv, vet ej om det stämmer? På Darknet tydligen, där man ämnar finna en lönnmördare för rätt pris.

Alla dessa gäng i Stockholm och Göteborg borde vara intresserade, det är ju enbart en pengafråga.
Citera
2022-07-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Googlade lite på Etiopien och våldtäkter. (Ang. några av länkarna, hoppas få slippa kommentarer om metoo och feminism. Inte rätt plats eller tillfälle)

Shade är från Etiopien men bor i USA

https://www.omvarlden.se/nyheter/met...sociala-medier

https://kvinnatillkvinna.se/grovt-se...opiens-tigray/

https://www.svd.se/a/z7wJar/ingen-ly...-valdtaktslarm (Betalsida)

Nu kan ju inte pojkjäveln anses vara en soldat och vi vet inte vad den 9-åriga flickan exakt fick utstå, men trevligt med importerad etiopisk sexualsadistisk mentalitet Mina tankar går till den stackars flickan som äntligen vaknat upp trots allt. Och till hennes familj. Jag hoppas så innerligt att hennes skador inte är så fruktansvärda som man inte kan låta bli att tro att de är.

Det var ett program om Etiopien på tv för några år sen och där tog dem upp problemet med våldtäkter på "gatflickor". En "gatflicka" i Addis kostade enligt programmet något motsvarade en krona
ändå blev tjejerna våldtagna i parti och minut. Trevliga män i det landet låter det som och kul att dem kan komma hit och sprida lite kultur.
Citera
2022-07-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Han är kvar, även i ditt scenario. Likväl störigt. En oerfaren person som sysslar med något fuffens lägger oftast benen på ryggen om det nalkas avslöjande.
Den här snubben stannar enligt uppgift kvar när både den ena & andra privatperson dyker upp på platsen.
Det är mkt störigt för mig.

Han har ett besvärande beteende gällande vana.

Han verkar ha stannat av egen fri vilja Så ja, det där är en grad av vilseledning och bortförklaring som inte går i linje med hans mentala förmåga.
Citera
2022-07-25, 22:03
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ja, det var det jag misstänkte. Jag har fortfarande uppgifter om att ett "pris" finns för hans liv, vet ej om det stämmer? På Darknet tydligen, där man ämnar finna en lönnmördare för rätt pris.

Alla dessa gäng i Stockholm och Göteborg borde vara intresserade, det är ju enbart en pengafråga.
Är inte ett dugg förvånad. Odjur som går på försvarslösa barn brukar inte få det lätt.
Titta bara på hur mycket pisk Anders Eklund åkte på. Vilket är helt rätt om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in