2022-07-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Ingenting är logiskt om man krånglar till det. (Ockhams rakkniv)

Ingenstans krånglade jag till det...

Det är faktiskt tvärtom när du ska förklara att det är naturligt som det plötsligt ska krånglas o ge konstiga förklaringar...

Ta t.ex klockan...

Trots upplyst trottoar menar ni att han var tvungen att gå till väggen för hans urtavla var mörk...

Han reagerar inte för han tror det är en avgasknall...

Han lyfter inte blicken trots hysteriska skrik för att så hörs det en vanlig fredag i sthlm...

OT

Tänk om CA hade sagt detta med klockan o språngmarschen ni hade inte för ett ögonblick trott på hans lögner...

Sålde CA sitt vapen anonymt i en park ?

Haha
Citera
2022-07-25, 20:22
Medlem
Citat:
Jag menar att Problem krånglar till det. Det har väl blivit kommenterat tidigare, av andra, av mig tror jag, men jag kan snabbt göra det igen.

Det logiska är att hans första förhör är det mest rätta, brukar vara så, fast de kan bli utförligare med tiden. Då kommer han just ut på Sveavägen och hör 1 smäll. Alltså är han 45sek ifrån och hör antagligen ingenting av LP pga trafikljud, avstånd och ofokuserad. För övrigt inte många som varit närmare LP som hört henne skrika. Att man tar hjälp av upplysta skyltfönster för att se på klockan är helt normalt. Att göra det till något skumt...hallå.

Flera som säger att LP är kontaktbar, med bitvis chockad. SE säger samma sak. Finns vitten, förutom SE, som hör LP prata om och peka att gm försvinner in i gränden.

Det räcker att han startar 3+sek efter poliserna för att missa dom. Inget konstigt med det. Att ingen sett honom kan förklaras med att det var annat som tog fokus, upplivningsförsök, ambulanser, chocken att det var Palme osv.

Polisen tog inte vittnesmål av alla. Fler gick därifrån utan att de lämnat. Många såg händelsen, SE såg inte skjutningen så varför skulle han vittna?

Att SE ville synas, ja. Vad är problemet?

Din sista mening....

Att SE ville synas...Vad är problemet...?

Jo problemet är att han hade sååå många möjligheter att synas till både polis o media på mordnatten...

Ville han synas....Nej....För han var inte där !!
Citera
2022-07-25, 20:23
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Din sista mening....

Att SE ville synas...Vad är problemet...?

Jo problemet är att han hade sååå många möjligheter att synas till både polis o media på mordnatten...

Ville han synas....Nej....För han var inte där !!

Utgår man ifrån vad han säger och beskriver så var han där.
Citera
2022-07-25, 20:33
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
OT igen..

Men du utgår väl inte att CA sålt sitt vapen anonymt i en park för att han säger det !

Jag tror CA ljuger här...

Skillnaden är att det Engström säger stämmer mot vad, vi vet, och vad andra berättar i förhör.
Citera
2022-07-25, 20:41
Medlem
Citat:
Skillnaden är att det Engström säger stämmer mot vad, vi vet, och vad andra berättar i förhör.

Men det finns vittne som ser Sveavägen rätt långt ner o ser ingen klocktittande man....

Ingen ser Engström hjälpa Olof..

Ingen ser hans språngmarschen heller

Sen så säger Engström saker som han läst om osv...

OT..

Men inget säger emot CA story om sålt vapen heller..

O parken han sålde sitt vapen finns ju..
Citera
2022-07-25, 21:02
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Men det finns vittne som ser Sveavägen rätt långt ner o ser ingen klocktittande man....Ingen ser Engström hjälpa Olof..
Ingen ser hans språngmarschen heller
Sen så säger Engström saker som han läst om osv...
OT..
Men inget säger emot CA story om sålt vapen heller..
O parken han sålde sitt vapen finns ju..

Skillnaden är fortfarande att det Engström säger stämmer mot vad, vi vet, och vad andra berättar i förhör.
Citera
2022-07-25, 21:09
Moderator
OYs avatar
Citat:

Att SE ville synas, ja. Vad är problemet?

Det torde vara att han inte syntes?

Det finns inga säkra vittnesmål som säger att SE fanns där och när han påstår sig ha befunnit sig.
Citera
2022-07-25, 21:14
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det torde vara att han inte syntes?

Det finns inga säkra vittnesmål som säger att SE fanns där och när han påstår sig ha befunnit sig.

Finns massor av vittnen som inte är bekräftade av andra, så det säger inte så mycket. Brukar du notera personer som exempelvis kommer till en trafikolycka? FRÄMST DÅ DE SOM INTE SETT SJÄLVA OLYCKAN.
Citera
2022-07-25, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Finns massor av vittnen som inte är bekräftade av andra, så det säger inte så mycket. Brukar du notera personer som exempelvis kommer till en trafikolycka? FRÄMST DÅ DE SOM INTE SETT SJÄLVA OLYCKAN.

Man kan inte inteckna vittnesmål som en absolut sanning, därför håller jag dörren öppen för alternativa förklaringar.

Vad jag brukar notera är inte relevant.

Om SE ville synas kunde han försäkra sig om att synas, men ingen såg honom i de skeenden han själv uppger att han var på mordplatsen, åtminstone vittnar ingen om att SE påståenden är riktiga.
Citera
2022-07-25, 21:32
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan inte inteckna vittnesmål som en absolut sanning, därför håller jag dörren öppen för alternativa förklaringar.

Vad jag brukar notera är inte relevant.

Om SE ville synas kunde han försäkra sig om att synas, men ingen såg honom i de skeenden han själv uppger att han var på mordplatsen, åtminstone vittnar ingen om att SE påståenden är riktiga.

Håller med. Vittnesmål behöver helst stöd från andra/annat.

Det är väl efteråt han har velat att synas, främst i media.
Citera
2022-07-25, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Håller med. Vittnesmål behöver helst stöd från andra/annat.

Det är väl efteråt han har velat att synas, främst i media.

Det finns väl inte något stöd att tala om som backar upp SE utsagor?

Åtminstone kan SE ha anpassat sin story till kända omständigheter, möjligheten finns, så vad är då hans ord värda, särskilt när han kan misstänkas för delaktighet i mordet?
Citera
2022-07-25, 21:52
Medlem
Citat:
Skillnaden är fortfarande att det Engström säger stämmer mot vad, vi vet, och vad andra berättar i förhör.

Jag hänger inte med alls...

Allt han säger att han gör är ju tvärtom inget som blir bekräftat...

1 Han står o ser på klockan 20m från brottsplatsen-'---Inte bekräftat

2 Pratar med Lisbeth----Inte bekräftat

3 Hjälper till med Olof---inte bekräftat

4 Springer efter polisen--- inte bekräftat

5 Blir nekad vittnesmål av polis----inte bekräftat

Du måste mena det han säger att andra gör som blir bekräftat..

1 Han säger att en ung flicka hjälper Olof ---bekräftat

2 Lisbeth säger blå täckjacka---'bekräftat

3 Lisbeth springer ut i gatan----bekräftat

4 Polis brysk mot Lisbeth----bekräftat

5 Några får reda på sent att det är Olof---bekräftat

Jag tycker det är en mkt stor skillnad att bekräfta Engström på plats med att berätta vad andra gjort än att själv bli bekräftad

Kan jag inte övertyga dig ens om detta så får det vara ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in