2022-07-25, 16:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har en hypotese om at GM ønsket å frame TH, tvang derfor AEH til å signere separasjonspapirene (datert 2012), og at dette foregikk inne i finstuen.
Deretter ble AEH passifisert, og plassert på badet I 1. etasje, mens GM staget åstedet.
Seperasjonspapirene var en viktig del av stagingen. En annen viktig del av stagingen, var å sørge for at S4 ble nøye undersøkt, slik at alle plantede spor ble funnet.
Det ser ut som GM har klart å oppnå det hen ville. S4 har blitt utnevnt som det mest undersøkte åstedet I Norgeshistorien.

Hva med alle de tingene TH har skrevet i dagbøkene da? Var det GM som tvang TH til å skrive det?
Han skriver om alvorlige ekteskapsproblemer, frykt for økonomiske og sosiale følger av en skilsmisse og at noe må gjøres.
Beleilig at hun plutselig ble kidnappet da, så slapp han å tenke mer på de økonomiske og sosiale følgene.
Citera
2022-07-25, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hva med alle de tingene TH har skrevet i dagbøkene da? Var det GM som tvang TH til å skrive det?
Han skriver om alvorlige ekteskapsproblemer, frykt for økonomiske og sosiale følger av en skilsmisse og at noe må gjøres.
Beleilig at hun plutselig ble kidnappet da, så slapp han å tenke mer på de økonomiske og sosiale følgene.
Ekteskapsproblemer er verdens vanligste ting. THs dagbøker kan sånn sett vært GMs inspirasjonskilde.
Jeg beskrev et scenario, om hvordan en GM som ønsket å frame TH, kunne stage et affektdrap, ved å tvinge AEH til å signere separasjonspapirene (datert 2012).

Dersom den røde pennen (under teppet) er benyttet, kan kanskje politiet bevise, at denne har blitt brukt, og vil sånn sett indikere at underskriften er signert med tvang, nettopp for å frame TH, dvs et drap, fingert som kidnapping, og videre fingert som partnerdrap i affekt.

Den samme tendensen ser vi også at GM gjør ifm krypto-opplegget, unødvendig gradering, gjør samme ting to ganger. "Smør på flesk, kan man si.

På den måten kunne det se ut som at AEH omsider, etter 6 år, har fått nok mot til å be TH underskrive seperasjonspapirene, og at det har ledet til et drap i affekt/partnerdrap som ikke var planlagt.
Citera
2022-07-25, 16:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ekteskapsproblemer er verdens vanligste ting. THs dagbøker kan sånn sett vært GMs inspirasjonskilde.
Jeg beskrev et scenario, om hvordan en GM som ønsket å frame TH, kunne stage et affektdrap, ved å tvinge AEH til å signere separasjonspapirene (datert 2012).

Dersom den røde pennen (under teppet) er benyttet, kan kanskje politiet bevise, at denne har blitt brukt, og vil sånn sett indikere at underskriften er signert med tvang, nettopp for å frame TH, dvs et drap, fingert som kidnapping, og videre fingert som partnerdrap i affekt.

Den samme tendensen ser vi også at GM gjør ifm krypto-opplegget, unødvendig gradering, gjør samme ting to ganger. "Smør på flesk, kan man si.

På den måten kunne det se ut som at AEH omsider, etter 6 år, har fått nok mot til å be TH underskrive seperasjonspapirene, og at det har ledet til et drap i affekt/partnerdrap som ikke var planlagt.

Virker mer som filosofi dette.. Tvunget til å skrive under med den røde pennen.
Hvem er denne GM da, som skal ha sittet å lest gjennom THs dagbøker?
Tror du en som ønsket TH så mye vondt hadde tilgang til hans dagbøker?
Citera
2022-07-25, 17:09
Medlem
Citat:

GM er sannsynligvis laget et sted på himmelen. Men i dette tilfellet er nok TH gjerningsmannen selv.
Citera
2022-07-25, 17:10
Avslutad
Citat:
Mer om hypotesen:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

GM kan være en person med personlighetsforstyrrelser, som først og fremst ønsker oppmerksomhet. Det kan være en person som har fordypet seg i historiens mange krim-saker, og latt seg inspirere av disse, uten at han trenger å være en "copycat" av den grunn.
GM har ekstrem voldskapasitet og gjennomføringsvilje, sadistisk og hensynsløs.
Familien kan mer eller mindre være tilfeldig valgt.
Jeg tror i såfall at GM har planlagt dette lenge, og at vedkommende har vært i S4 flere ganger før selve gjerningen. Familien har vel akkurat nok kjendis-status, for at en GM av et slik kaliber kan oppdage dem, og starte planleggingen.
Senast redigerad av Havhest 2022-07-25 kl. 17:16.
Citera
2022-07-25, 17:12
Medlem
Citat:

Det er nok mye TH som har gjort i stillhet som vi ikke vet noe om.
Citera
2022-07-25, 17:19
Medlem
Citat:
Mer om hypotesen:

GM kan være en person med personlighetsforstyrrelser, som først og fremst ønsker oppmerksomhet. Det kan være en person som har fordypet seg i historiens mange krim-saker, og latt seg inspirere av disse, uten at han trenger å være en "copycat" av den grunn.
GM har ekstrem voldskapasitet og gjennomføringsvilje, sadistisk og hensynsløs.
Familien kan mer eller mindre være tilfeldig valgt.
Jeg tror i såfall at GM har planlagt dette lenge, og at vedkommende har vært i S4 flere ganger før selve gjerningen. Familien har vel akkurat nok kjendis-status, for at en GM av et slik kaliber kan oppdage dem, og starte planleggingen.

Herregud hvor tett du er i pappen
Det er visst helt umulig for deg å se for deg det mest opplagte, at det er TH selv som står bak.
Citera
2022-07-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er visst helt umulig for deg å se for deg det mest opplagte, at det er TH selv som står bak.

Skal ikke se bort fra at hun gjør det, men lager eventyr i desperasjon
Citera
2022-07-25, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nei, det er stikk motsatt. Fordi jeg ikke er "tett i pappen", ser jeg andre muligheter. Det finnes flere hypoteser.

Du ser jo bare 1 stk mulighet, nemlig at TH er GM, men hvordan han kan være GM, det har du ikke funnet ut ennå, så egentlig ser du ikke det heller. Nada!

Tipper russeluen din var laget av marsipan.
Senast redigerad av Havhest 2022-07-25 kl. 17:33.
Citera
2022-07-25, 17:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Familien har vel akkurat nok kjendis-status, for at en GM av et slik kaliber kan oppdage dem, og starte planleggingen.

Ikke rare "kjendisstatusen" på TH før denne saken kom i media.
En tidligere ordfører i Ringebu ble intervjuet og kunne fortelle at TH
var så anonym at han kunne gå på den lokale nærbutikken uten at
noen der visste hvem han var.

TH prøvde seg med at en artikkel i DN fra sommeren 2018
hadde gitt "kidnapperne" idéen om å bortføre AE mot løsepenger.
Så viste det seg at planleggingen hadde foregått siden lenge før
artikkelen kom på trykk.

Han prøvde endog å peke ut sin egen samarbeidspartner som
sannsynlig gjerningsmann og sa til politiet at vedkommende var
"uspekulert".

TH er ikke helt "rett". Han har klart å få sin kone til å forsvinne i løse lufta.
Men han har malt seg inn i et hjørne med et vanvittig lappeteppe av løgner
og bortforklaringer som aldri kunne komme fra et sannferdig menneske.
Citera
2022-07-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH er ikke helt "rett". Han har klart å få sin kone til å forsvinne i løse lufta. Men han har malt seg inn i et hjørne med et vanvittig lappeteppe av løgner
og bortforklaringer som aldri kunne komme fra et sannferdig menneske.

Vanskelig å være uenig med deg. Likevell er trenger politi / påtale å finne bevis for alt dette. Det gjennstår å se, jeg har mine tvil. Desverre.
Citera
2022-07-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Vanskelig å være uenig med deg. Likevell er trenger politi / påtale å finne bevis for alt dette. Det gjennstår å se, jeg har mine tvil. Desverre.

Også jeg og ikke mindst da det kom frem, at efterforskninglederen har sagt op! Det tegner ikke godt… Var de på rette vej og ved at være i mål, ville han da med garanti have den ‘sejr’ med sig, inden han stoppede.
Senast redigerad av rlk73 2022-07-25 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in