2022-07-25, 13:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor kan man lese om at det var noen i Letviks hus mens han var på fjellet?

Hvor kan man lese om at det IKKE var noen i Letviks hus mens han var på fjellet?
Barna til Letvik, Tom#my, Kar#ina og Hi#lde, bor ikke der lengre, men det betyr vel ikke at huset sto tomt.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-07-25 kl. 13:32.
Citera
2022-07-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
og samling av avisutklipp over uløste saker

Hotellsjefen skulle det selvfølgelig stå
Citera
2022-07-25, 13:52
Medlem
Citat:
Enig i dette. Har lagt giftteorien død. Virker personlig. Ingen kidnapper i alle fall. Alibiet fra sønnen er tvilsomt og det samme hvem som kjørte jobbil. Synd kryptosporet er uløst. Noen av vitnene dekker over for th. Det er rimelig sikkert.

Jeg tror også dette er personlig. Og jeg tror ikke på kidnapping. Teddy (TEH) burde snart rekke opp hånda og fortelle hva som faktisk foregikk dagene forut for dette. Det samme kunne GHH gjøre. Men det kommer nok sistnevnte neppe til å gjøre når jeg tenker meg om.
Citera
2022-07-25, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
I finstuen vart hunden Tassen stengt inne da TH kom hjem.

Kanten på to tepper var brettet opp som vaer i finstuen og på et bord lå en duk i uorden.

Hvorfor var kanten på to tepper brettet opp kan man lure på?

Hvorfor lå duken i uorden på et bord kan man lure på?

En röd penn lå på gulvet ved et av teppene. Kan hunden ha hatt den röde pennen og lekt med den?

I finstuen ville det nok sett ut som om hunden Tassen hadde lekt der. Et lekehus for Tassen, tross alt og litt sirkus...
Jeg har en hypotese om at GM ønsket å frame TH, tvang derfor AEH til å signere separasjonspapirene (datert 2012), og at dette foregikk inne i finstuen.
Deretter ble AEH passifisert, og plassert på badet I 1. etasje, mens GM staget åstedet.
Seperasjonspapirene var en viktig del av stagingen. En annen viktig del av stagingen, var å sørge for at S4 ble nøye undersøkt, slik at alle plantede spor ble funnet.
Det ser ut som GM har klart å oppnå det hen ville. S4 har blitt utnevnt som det mest undersøkte åstedet I Norgeshistorien.
Citat:
Hvorfor var kanten på to tepper brettet opp kan man lure på?
Det er litt forvirrende dette med at "kanten på to tepper var brettet opp".
1. Min første tanke når jeg leser dette, er at teppene ligger på sin vante plass, og at bare kantene på teppene er brettet opp.
Men..
2. I en artikkel, evt tv-serien om saken (finner ikke dette nå), ble det illustrert at teppene var plassert like innenfor døren i finstuen (nærmest garasjen).
Og..
På spørsmål fra politiet har TH svart, at årsaken til at teppene lå slik, var kanskje at valpen hadde tisset på gulvet, at AEH hadde vasket, og at teppene var plassert slik for at de skulle tørke.
Konklusjon..
1. Dersom TH ikke er GM, har han heller ikke fasit. Jeg synes det første alternativet høres mest logisk ut. Altså at teppene ikke var våte, men at de var brettet opp, slik at AEH kunne vaske et lite stykke innunder teppene, og at disse teppekantene legges på plass når gulvet er tørt.
Men..
2. Dersom det er GM som har brettet opp teppene, har hen ikke nødvendigvis vasket gulvet, alternativt kan GM ha polert gulvet i finstuen med saueskinnet, for å fjerne fotavtrykk. Jeg tror mest på det siste alternativet.
Og..
Citat:
Hvorfor lå duken i uorden på et bord kan man lure på?
Fordi mens GM var opptatt med å polere bort fotavtrykk på gulvet i finstuen, dro han med seg duken, slik at den ble liggende i uorden på bordet. Alternativt skjedde det ifm brettingen av teppekantene, før poleringen av gulvet. GMs første prioritet var å fjerne fotavtrykk, at duken var i uorden hadde ingen betydning.
Og..
Citat:
En röd penn lå på gulvet ved et av teppene. Kan hunden ha hatt den röde pennen og lekt med den?
Pennen falt antageligvis på gulvet, da GM ubevisst dro i duken (trang passasje?), uten at GM la merke til det. Det har blitt skrevet at pennen lå under teppet, så hunden har antageligvis ikke lekt med pennen (men kan ikke utelukkes). Pennen var rød, så den var muligens vanskelig å oppdage (+ stresset GM) på et mønstrete teppe med mange innslag med rødt, slik teppene i S4 ser ut til å være.
Citera
2022-07-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Spør du meg, så har GM alt for god innsikt i hvordan etterforskerne vil gå frem. Skulle nesten tro han selv har vært etterforsker ?
Hotellsjefen 😇
Men er det sant det AmunRa skriver om ham ?

« Eks- politimann med eget sikkerhetsfirma for næringsliv, Pr0tector. Spesialkompetanse i blant annet å etterforske utpressing, i følge en tysk LinkedIn- side.»

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2022-07-25, 15:04
Medlem
Citat:
Enig i dette. Har lagt giftteorien død. Virker personlig. Ingen kidnapper i alle fall. Alibiet fra sønnen er tvilsomt og det samme hvem som kjørte jobbil. Synd kryptosporet er uløst. Noen av vitnene dekker over for th. Det er rimelig sikkert.
Synes egentlig kryptosporet er den mest spennende biten i saken. Da det er noe helt konkret, i motsetning til alle fantasiene som lanseres i ny og ne.
Citera
2022-07-25, 15:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Men er det sant det AmunRa skriver om ham ?

« Eks- politimann med eget sikkerhetsfirma for næringsliv, Pr0tector. Spesialkompetanse i blant annet å etterforske utpressing, i følge en tysk LinkedIn- side.»

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Ja, han er tidligere politimann i Hamburg. Har også jobbet for Lufthansa.
Har visstnok flysertifikat.

Firmaet het forøvrig ProtectCon. Foretaket ble nedlagt for mange år siden.
Ifølge informasjonen jeg finner, var firmaet spesialisert for sikkerhetsrådgivning
om ansettelsesforhold og drift i hotell- og reiselivsbransjen.

Det mest spesielle var besøksadressene som ble oppgitt.
Første adresse var 2669 Bjorli, Lesja. Neste var RV7, 3536 Noresund.
Ingen husnummer eller gateadresser.

Virker som denne hotellsjefen ikke ønsker besøk.
Citera
2022-07-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror også dette er personlig. Og jeg tror ikke på kidnapping. Teddy (TEH) burde snart rekke opp hånda og fortelle hva som faktisk foregikk dagene forut for dette. Det samme kunne GHH gjøre. Men det kommer nok sistnevnte neppe til å gjøre når jeg tenker meg om.

Lyst til å utdype noe?
Citera
2022-07-25, 15:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror den badekarhistorien kan ha noe med saken å gjøre ja.
Hvor ofte renner vannet i et badekar over? Og hvor ofte knuser man en lampe?
Badekar har vel ventil så det ikke skal renne over. En vannlekkasje kan fort koste 100.000, og det er jo derfor dette hullet er der.
Nå får vi jo ikke vite i media hvordan lampen ser ut, om det er lett at kuppelen faller ned, om det passer med moppeskaftet, men det høres veldig mistenkelig ut.
Kanskje er det slik at han ville ta livet av henne med kaldvann ja. Kanskje var hun dopet ned først.
Det ble basketak. Hun falt ned trappen i forsøket på å unnslippe, men ble innhentet og tatt livet av på det badet. Kvalt, og uten mye krefter til å motsette seg dette.

Det att badekar renner over, kuppel faller ned, blodvask.. her er det såklart noe. Att badekaret «liksom rant over» kan være en måte å forklare att det er blitt brukt store mengder vann der, ikke nødvendigvis att det har skjedd noe i selve badekaret. Med all sannsynlighet er badet vasket for å fjerne spor.
Citera
2022-07-25, 15:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor kan man lese om at det var noen i Letviks hus mens han var på fjellet?

Det er faktisk mulig at jeg husker feil her. At kanskje Letvik ikke har noen kone lengre, men bodde alene på det tidspunktet i 2018. Jeg tenkte at ei dame på (da) 64 år, neppe er med på fjelltur med hagle og hund, og blir hjemme. Hans kone het Gro Eke#lund, født januar 1954. Hun står oppført med adresse Bølerskre#nten 4 Oslo, så det kan se ut som at det kanskje kan ha vært en skilsmisse.
Om skilsmissen kan ha vært før eller etter 2018, vet jeg ikke.
Uansett om huset var tomt eller ikke, så er det en risky affære den operasjonen som har vært der i blindveien. Det er jo ikke bare Letvik som kunne få dette med seg.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-07-25 kl. 15:38.
Citera
2022-07-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har en hypotese om at GM ønsket å frame TH, tvang derfor AEH til å signere separasjonspapirene (datert 2012), og at dette foregikk inne i finstuen.
Deretter ble AEH passifisert, og plassert på badet I 1. etasje, mens GM staget åstedet.
Seperasjonspapirene var en viktig del av stagingen. En annen viktig del av stagingen, var å sørge for at S4 ble nøye undersøkt, slik at alle plantede spor ble funnet.
Det ser ut som GM har klart å oppnå det hen ville.

Min teori er at TH ville blitt skadet økonomisk hvis det var om AEH virkelig ville forlate TH. Men det kunne også være slik at TH ønsket AEH fjernet etter ekteskapskonflikten i 1993 og deretter passet nok Halloween 2018 best fordi AEH hadde hatt pensjon i rundt halvannet år. Vet vi med sikkerhet at det er AEH som har fylt ut separasjonpapirene og deretter skrevet under?
Citera
2022-07-25, 15:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det att badekar renner over, kuppel faller ned, blodvask.. her er det såklart noe. Att badekaret «liksom rant over» kan være en måte å forklare att det er blitt brukt store mengder vann der, ikke nødvendigvis att det har skjedd noe i selve badekaret. Med all sannsynlighet er badet vasket for å fjerne spor.

Noen her nevnte en gang at kanskje badekaret var fullt av vann, og så ble AE lagt oppi, og at vannet da ville renne over. Kanskje ble hun senket i iskaldt vann.
Men vet man egentlig om vannet har rent over i det hele tatt?
Dette kan jo være noe de sier bare for å liksom ha et påskudd for å moppe hele gulvet?
Vaske spor.
Men samtidig, hvis hun hadde blitt påført skader med masse påfølgende blod, så ville det jo festet seg i gulvet på vei mot trappen, hvis det var slik at hun løp mot trappen. Her skal det ha vært vegg til vegg teppe, noe som gjør det umulig å få bort blodet.
Men noe har helt klart skjedd på det badet i andre etasje, og at det var viktig å få bort sporene etter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in