2022-11-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Som jeg vel har skrevet før og nå da gjentar. Du har ikke dummet deg ut, hettemannen er TH.

Milli sier at det var kaldt denne dagen og at hetta kanskje var turgåer som ikke fulgte med i media:

https://tv.vg.no/video/205939/loerenskog-forsvinningen-dette-faar-krimeksperten-til-aa-undre
Citera
2022-11-04, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ligner han?
Kan jo ikke se utseende, bildene er uskarpe, men jeg synes at holdningen og måten å gå på, kan stemme overens med andre bilder (og videoen fra Løren) av ham.
Citera
2022-11-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
jøss, er det flere i forumet som er kronvitner?

Jeg tror nok de fleste her på forumet blir kalt inn som kronvitner, det vil jo løse saken umiddelbart🧐
Citera
2022-11-04, 23:29
Medlem
Niffys avatar
Her er det flere forholdsvis nye utviklinger i saken, og det folk vil snakke om er...

"Hettemannen"....

Som er ettertrykkelig sjekket ut av saken...

Joda, jeg syns han var spennende jeg også, da han var aktuell, men prøv å stikke fingeren litt i jorda, da...
Citera
2022-11-04, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Her er det flere forholdsvis nye utviklinger i saken, og det folk vil snakke om er...

"Hettemannen"....

Som er ettertrykkelig sjekket ut av saken...

Joda, jeg syns han var spennende jeg også, da han var aktuell, men prøv å stikke fingeren litt i jorda, da...
Jeg nevnte Futurum-mann nr 1. Synes det kan ligne PSS på holdning og gangelag.

Hvorfor fokuserer du ikke på utviklingen i saken heller, istedet for å komme med slike sure oppstøt?

Forøvrig synes jeg ikke det mangler interesse for utviklingen i saken; de nye siktelsene. Men det begrenser seg hvor mye man kan mene om de nye opplysningene, siden det faktisk er begrenset hva vi har fått vite.

Opplysningene fra dommen til PSS, sier ikke så mye om grunnlaget til PSSs siktelse i Hagen-saken.

Siste nytt er at Futurum-mennene fortsatt er relevant for saken.

Nå var det jo LH07 som nevnte Hettemannen, men LH07 vil ikke bli tatt bokstavelig, så det var nok Futurum-mannen han mente
Senast redigerad av Havhest 2022-11-05 kl. 00:00.
Citera
2022-11-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du blander sammen blod og dna. Det er blod som ikke kan vaskes bort, men dnaet kan likevel ødelegges med kjemikalier.

Den ukjente dna-profilen er allerede lagt inn i politiets dna-registre, uten at dnaet har gitt treff (vedkommende har ikke et kriminelt rulleblad). Man kan derfor utgå fra at den ukjente dna-profilen har minst 10 områder (som mange andre dna-profiler i registrene politiet bruker).

Idag bruker politiet i Norge 16 områder, for å klassifisere profilen som fullstendig, men med minst 10 områder, så er altså profilen likevel entydig nok, dersom man får en match.

Personen dnaet tilhører trenger likevel ikke være GM. Men personen har et problem dersom vedkommende ikke kan knyttes naturlig til åstedet.

Politiet har allerede tatt dnaprøver av mange som har vært i S4 siste halve året (pr dato 31 10 18), uten å finne en match.

Selv en delprofil kan brukes for å utelukke. Men den er ikke entydig.

Vanligvis finnes det ukjent DNA på et åsted, unntaket er uvanlig. Slike funn kan likevel ha naturlige årsaker, så det trenger ikke bety at personen er skyldig på noen måte. Men i Lørenskog saken har politiet funnet den ukjente dna-profilen på et sted som kan knyttes til den kriminelle handlingen. Så da spørs det, og derfor er et slik "familiesøk" interessant og relevant.

Denne ukjente DNA-profilen er vel det eneste som ikke er "plantet" i huset
Citera
2022-11-05, 01:25
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg tror nok de fleste her på forumet blir kalt inn som kronvitner, det vil jo løse saken umiddelbart🧐
Du er morsom,vi er "gode#isammen man
Citera
2022-11-05, 02:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Denne ukjente DNA-profilen er vel det eneste som ikke er "plantet" i huset
Spør Bolony.
Citera
2022-11-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Spør Bolony.

Om hva da?
Citera
2022-11-05, 09:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
folk bakover i systemet til PSS har tradet XMR og prøvde aktivt å veksle inn til dette i gråmarkedet i den aktuelle perioden. De som ble kontaktet takket pent nei, tross mye masing, fra nettverket bak PSS til å gjennomføre noen handler.

Høres ut som improviserte forsøk på hvitvasking. Passer rimelig dårlig med det politiet
omtaler som "grundig og langvarig planlegging". Blir spennende å høre hva PSS har å fortelle
hvis eller når han omsider kommer i avhør.

Men det begynner å tegne seg et bilde av at politiet driter seg ut, og at TH har klart å manipulere dem.

"De kommer aldri til å finne noen beviser mot meg", sa han visst.
Citera
2022-11-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvorfor går det så lang tid før tiltale når du er nøkkelvitne. Får du jevnlig innsyn i saken?
Citera
2022-11-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Høres ut som improviserte forsøk på hvitvasking. Passer rimelig dårlig med det politiet
omtaler som "grundig og langvarig planlegging". Blir spennende å høre hva PSS har å fortelle
hvis eller når han omsider kommer i avhør.

Men det begynner å tegne seg et bilde av at politiet driter seg ut, og at TH har klart å manipulere dem.

"De kommer aldri til å finne noen beviser mot meg", sa han visst.
så langt har han fått rett i det. Sikkert kun muntlig kommunikasjon med mellommann men noen må ha opprettet konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in