2022-07-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det skulle vært svært interessant å fått sett video av når bilen ankommer om morgenen.
TH er vel lang og tynn, mens VE er lang, men noe kraftigere. Småfeit.
Det du fremstiller her, høres logisk og sannsynlig ut.
Tidspunktet for vaskingen oppe, kan rett og slett være om morgenen.
Kanskje er det slik kornblomst sier, at planen kanskje var at hun skulle dø ved nedkjøling i badekaret, men så kviknet hun til, og så ble det et voldsomt spetakkel. Åstedet, eller foranledningen, badet, måtte flyttes til badet nede. At hun egentlig skulle dø i badekaret, måtte skjules.
Mange muligheter.
TT vil peke på at siden det da blir så mange medsammensvorne, TEH, VE og MB, så kan det ikke stemme dette. Men vi må huske på at alle disse er i situasjoner der de kan påvirkes av TH.
Folk som han har kjent i flere titalls år, og som han stoler på, og har makt over.
jobbil på kamera er faktisk ths egentlige alibi. Ikke verdens sikreste spør du meg. sjåføren brukte 10 min i garasjen og logget på ipad. Th kan kun bruke gammel nokia.
Citera
2022-07-25, 00:52
Medlem
Citat:
Det skulle vært svært interessant å fått sett video av når bilen ankommer om morgenen.
TH er vel lang og tynn, mens VE er lang, men noe kraftigere. Småfeit.
Det du fremstiller her, høres logisk og sannsynlig ut.
Tidspunktet for vaskingen oppe, kan rett og slett være om morgenen.
Kanskje er det slik kornblomst sier, at planen kanskje var at hun skulle dø ved nedkjøling i badekaret, men så kviknet hun til, og så ble det et voldsomt spetakkel. Åstedet, eller foranledningen, badet, måtte flyttes til badet nede. At hun egentlig skulle dø i badekaret, måtte skjules.
Mange muligheter.
TT vil peke på at siden det da blir så mange medsammensvorne, TEH, VE og MB, så kan det ikke stemme dette. Men vi må huske på at alle disse er i situasjoner der de kan påvirkes av TH.
Folk som han har kjent i flere titalls år, og som han stoler på, og har makt over.
hvis th ble værende og ve kjørte jobbil trenger ikke mb være involvert. Tehs samtale er lik den med mb noe som skurrer. Blir da ikke så mange involverte. Ve, th og ufrivillig teh og mulig voksenopplæring fra ru.
Citera
2022-07-25, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Til venstre om trappen fra 2. etasje er finstuen.
hvor ligger allrommet.
Citera
2022-07-25, 01:02
Medlem
Videobildet er så utydelig at det ikke kan bekrefte om det er th eller ve. Har null tro på fremmede i sv. Det er ikke lett å få leiekar til drap av ektefelle og her også innerst i blindvei.
Citera
2022-07-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvor ligger allrommet.

Kan det være stuen ved kjökkenet?

Bilde
https://gfx.nrk.no/oogkwRpK8pxmIDwuHcg6eQqUNVvEeQp78D6ZthV3ckIw.jpg

https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175
Senast redigerad av Braskamin58 2022-07-25 kl. 01:21.
Citera
2022-07-25, 03:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, det har jeg ingen forutsetning til å påstå. Jeg har ikke vært på åstedet. Jeg har uttalt meg ift visse scenarioer (forutsetninger) som har blitt presentert (hypoteser).
Jeg konkluderer ikke. Jeg har ikke fasit. GM har fasit.

Citera
2022-07-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Spør du meg, så har GM alt for god innsikt i hvordan etterforskerne vil gå frem. Skulle nesten tro han selv har vært etterforsker ?

Hotellkjeden 😇
Citera
2022-07-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hotellkjeden 😇
og samling av avisutklipp over uløste saker
Citera
2022-07-25, 10:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
hvis th ble værende og ve kjørte jobbil trenger ikke mb være involvert. Tehs samtale er lik den med mb noe som skurrer. Blir da ikke så mange involverte. Ve, th og ufrivillig teh og mulig voksenopplæring fra ru.

Tror også denne RU har blitt brukt til å lære opp, eller om han har vært med på noe som han trodde var noe helt annet. Siktelsen ble endret til å være medvirkning til grov bortføring.

Har tenkt litt på det, at AE kanskje ble drept rett etter samtale med MB, men da har tiden for å frakte lik, og vaske, vært knapp.

Mange muligheter.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-07-25 kl. 11:24.
Citera
2022-07-25, 11:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Videobildet er så utydelig at det ikke kan bekrefte om det er th eller ve. Har null tro på fremmede i sv. Det er ikke lett å få leiekar til drap av ektefelle og her også innerst i blindvei.

Hm, okei, jeg trodde egentlig bildet var klart og tydelig.
Ja, nei, vanskelig å få utenforstående til å drepe en gammel dame.
Naboer følger med. Letvik var på fjellet og jaktet fugl, men han har jo en kone, så huset var ikke tomt.
Og så har vi Skansen, faren til elektriker-Skansen. Kona der bruker å sitte mye i vinduet slik jeg har skjønt det. Men hvis en som har vært der mange ganger tidligere kommer dit i S4, så blir det ikke lagt så mye merke til.
De kan ha rygget bilen inntil garasjen hvor liket lå klart, eller bilen kan ha stått på gangveien, og lastet inn flere sekker med løv/gressavfall fra S4. I en av de 6 sekkene lå liket.
Hvis bilen tilsynelatende skulle gjøre noe annet, så blir det vanskelig å legge merke til.
Hvis det ble fylt opp med f.eks. skrot fra garasjen som skulle kastes.
Rusten plenklipper, plastbord, gammel parasoll, mursteiner, tomme malingsspann etc.
Hun kan ha vært inni en plastboks som man bruker til å oppbevare hagebenkputer inni.
Citera
2022-07-25, 12:23
Medlem
Citat:
Naboer følger med. Letvik var på fjellet og jaktet fugl, men han har jo en kone, så huset var ikke tomt.
Hvor kan man lese om at det var noen i Letviks hus mens han var på fjellet?
Citera
2022-07-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Tror man kan se bort fra at hun ble forgiftet. Toalettrommet bærer preg av hun er utsatt for grov vold. Selv tenker jeg mer i retning av en kamp på liv og død. At hun satte seg til motverge. Spor bevitner også at hun mulig ble kvalt. Et giftoffer setter seg vel ikke til mye motverge og det skulle vel heller ikke være noe behov for å kvele henne om hun allerede var stein død.
Enig i dette. Har lagt giftteorien død. Virker personlig. Ingen kidnapper i alle fall. Alibiet fra sønnen er tvilsomt og det samme hvem som kjørte jobbil. Synd kryptosporet er uløst. Noen av vitnene dekker over for th. Det er rimelig sikkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in