Citat:
Ursprungligen postat av
KillenArCP
Lol på dig du. Du ser inte problemet antar jag?
Jag ser inget jätteproblem. Problem finns väl med nästan allt, särskilt om man nu vill dra saker och ting till det yttersta.
Men överlag ser jag inget nämnvärt problem med att man måste använda BankID för att få köpa saker över nätet med faktura.
Ni som påstår motsatsen kommer bara med massa floskler. Inte ett enda rimligt argument har ni levererat.
I så fall är det ju ett problem att man måste legitimera sig när man handlar med sitt kort också, eller när man hämtar ut ett paket på ICA. Skall vi ta bort det också? Så kan vem som helst hämta ut vem som helst paket?
Vi skall kanske inte ha några kontroller överhuvudtaget, så när man tar ut pengar från en bankomat så räcker det att knappa in kontonumret och summan man vill ta ut. Vem som helst kan ta ut pengar från vem som helst. Härlig värld.
Vi skall slopa ID kontroller på allt... det är väl så ni vill ha det. Anarki är väl vad ni är ute efter.
Själv är jag för mer kontroller, mer övervakningskameror, mycket hårdare kontroller för bidrag, osv.
Har du en aning om hur mycket pengar som går till kriminella som utnyttjar det svenska slappa bidragssystemet? Alla de pengarna hade hellre kunnat gå till en bättre vård, som ju är ganska värdelös idag.