Citat:
Ursprungligen postat av
KillenArCP
Om du vill veta sanningen så skiter jag fullständigt om du vet om att jag surfar på analporr eller ej. Däremot tror jag knappast att du vill att alla Sverige ska veta allt om dig?
Handlar både på nätet och fysiskt. Däremot anser jag att det är upp till individen att bestämma vad för information om en själv som sprids. Desto färre aktörer, desto bättre!
Hela Sverige veta all info om mig?
Men då måste du ju i så fall kunna motivera vad som är så speciellt med mig som ALLA i HELA Sverige vill känna till?
Är det bara JAG som är så speciell att hela Sverige vill veta ALLT om mig? Eller är det alla andra som handlar online också, för så uppfattar jag dig och din oro över krav på BankID, dvs. att hela Sveriges befolkning nu kommer drabbas.
Detta innebär i förlängningen att du också menar att ALLA i Sverige vill veta ALLT om ALLA de som handlar online, dvs. förmodligen merparten av alla som bor i Sverige.
Tror du inte det blir väldigt mycket information för alla att hålla koll på? Dvs. all möjlig information om miljontals människor i hela Sverige.
Dvs. Du skall hålla koll på flera miljoner andra invånare i Sverige, din granne skall ha koll på lika många, din moster, din mosters grannar, dina vänner, dina vänners vänner, din lokala ICA handlare och dennes släktingar, osv.
Det blir liksom väldigt mycket information att hålla reda på för alla om alla skall snoka och hålla koll på alla. Tror du inte det?