2022-07-24, 17:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej jag tror inte språngmarschen är riktad mot dom som skulle sett honom springa just som GM

Utan möjligen sett honom springa ...

Som GM vet han inte vart iakttagelser kan ha skett...Kanske tror han någon sett honom springa vid Luntmakargatan typ...

Han får en liten större chans att försvara sig mot en person som säger sig ha sett honom springa om han erkänner att han faktiskt sprang....

Låt säg att LJ inte vet något om mordet utan Engström tror att LJ är ett vittne som sett honom springa bara....

För han nämner faktiskt språngmarschen redan 23;40 för han vet kanske att han sprang förbi både LJ o YN men hoppas att dom bara sett honom springa...

SE utgår alltså från att LJ är döv?

Nämner han språngmarschen 23:40?

Nej det ger honom ingen bättre chans försvara sig. Det är befängt.

Och SE säger bara att han sprang till Luntmakargatan.
Citera
2022-07-24, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Dessa ord använder LJ om gm:s ytterplagg i sitt enda riktiga och långa dialogförhör.
mörk dunjacka.
fått för mig att det var en typ mörkblå täckjacka.
svart med blå inslag.
täckjacka
väldigt mörk och lite blått
liknande, men mer mörk
(än hans egen mörkblå täckjacka)

Dessa ord är hämtat från de första förhören med Lars J: "Mörkt jackliknande plagg, mörkt plagg typ jacka eller rock, mörk figur som försvann uppför trappan, mörkt klädesplagg".

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Lars-Jeppsson.pdf
Citera
2022-07-24, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför skulle inte YN kunna se fel på plagget? Du menar alltså att YN:s uppgifter är oantastbara? Stämmer hennes historia ser hon mannen i 2-3 sekunder, hon lär inte ha hunnit uppfatta mycket alls. Viss antydan till berusning också.

Med ditt resonemang kan man bortse från alla vittnesmål när det gäller Palmemordet. Du cherry pickar och bortser från vittnesmål som inte stämmer med din teori.
Citera
2022-07-24, 17:18
Medlem
Citat:
SE utgår alltså från att LJ är döv?

Nämner han språngmarschen 23:40?

Nej det ger honom ingen bättre chans försvara sig. Det är befängt.

Och SE säger bara att han sprang till Luntmakargatan.

Engström nämner för vakterna att han sprang efter GM..

Så han täcker både LJ o YN det kan vara just dessa personer som gör att Engström använder sig av språngmarschen

LJ behöver inte vara döv men Engström vet inte hur mkt LJ ser eller vet 23;40

Eftersom Engström redan 23:40 nämner detta så behöver denna teori inte vara så genomtänkt från hans sida ...Utan han kanske kände där o då att "fan det var några som sett mig springa"
Citera
2022-07-24, 17:19
Avslutad
Citat:
I blå jacka alltså

Bilden hon fick se från presskonferensen var inte blå täckjacka utan mörk rock som gick nedanför knäna och Korhonen anser att det var så SE var klädd tydligen. https://www.youtube.com/watch?v=yUZch1XlSxA

Som jag skrivit förut så ansåg de flesta av mordplatsvittnena i de första förhören att mördaren var klädd som SE dvs mörk rock som gick nedanför knäna- inte blå täckjacka eller liknande. 10 av 12 av mordplatsvittnena ansåg det. Mest sannolikt att mördaren var klädd i mörk rock som gick nedanför knäna alltså.

https://www.youtube.com/watch?v=QAaiK0duwFQ

https://www.youtube.com/watch?v=muWXiGUwrYI
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-24 kl. 17:39.
Citera
2022-07-24, 17:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Med ditt resonemang kan man bortse från alla vittnesmål när det gäller Palmemordet. Du cherry pickar och bortser från vittnesmål som inte stämmer med din teori.

Ok, så det som ser blå jacka ser fel. Men hon som i 2-3 sekunder utan att veta vad som hänt hon kan inte ha fel när hon säger rock? Trots sämre ljusförhållanden
Citera
2022-07-24, 17:28
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Dessa ord är hämtat från de första förhören med Lars J: "Mörkt jackliknande plagg, mörkt plagg typ jacka eller rock, mörk figur som försvann uppför trappan, mörkt klädesplagg".

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Lars-Jeppsson.pdf

I första förhöret säger LJ "35-40år...mörkt jackliknande plagg" "kan ha varit en mörk dunjacka".
och ingenting annat.

Vad får du allt ifrån? Jaha TP, då förstår jag.

typ jacka eller rock säger LJ i andra förhöret. (då har han blivit osäker eftersom "rock" finns i media)

Sen kommer det tredje långa dialog förhöret, då står LJ på sig och nämner inte med ett ord att det ev. skulle kunnat vara en rock. Utan han säger;
mörk dunjacka.
svart med blå inslag.
täckjacka
liknande, men mer mörk (än hans egen mörkblå täckjacka)
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-24 kl. 17:31.
Citera
2022-07-24, 17:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Engström nämner för vakterna att han sprang efter GM..

Så han täcker både LJ o YN det kan vara just dessa personer som gör att Engström använder sig av språngmarschen

LJ behöver inte vara döv men Engström vet inte hur mkt LJ ser eller vet 23;40

Eftersom Engström redan 23:40 nämner detta så behöver denna teori inte vara så genomtänkt från hans sida ...Utan han kanske kände där o då att "fan det var några som sett mig springa"

Om SE ser LJ när han springer i gränden vet han väl att LJ hört skotten. Och att han kommer koppla ihop det till mordet, om inte direkt så ganska snart.

Jag minns inte något om att ska ha sagt till väktarna att han sprang efter. Citera.
Citera
2022-07-24, 17:31
Avslutad
Citat:
I första förhöret säger han "35-40år...mörkt jackliknande plagg" "kan ha varit en mörk dunjacka".
och ingenting annat.

Vad får du allt ifrån? Jaha TP, då förstår jag.

typ jacka eller rock säger LJ i andra förhöret. (då har han blivit osäker eftersom "rock" finns i media)

Se kommer det tredje långa dialog förhöret, då står LJ på sig och nämner inte med ett ord att det ev. skulle kunnat vara en rock. Utan han säger;
mörk dunjacka.
svart med blå inslag.
täckjacka

Han ändrar sig och sade i förhör att han var tveksam om det var en jacka eller rock- fakta. Fakta är också att de flesta av mordplatsvittnena ansåg att mördaren var klädd som SE dvs mörk rock dvs svart som gick nedanför knäna.
Citera
2022-07-24, 17:32
Avslutad
Citat:
Ok, så det som ser blå jacka ser fel. Men hon som i 2-3 sekunder utan att veta vad som hänt hon kan inte ha fel när hon säger rock? Trots sämre ljusförhållanden

Den mörka rocken som gick nedanför knäna fladdrade så det lär inte ha varit en kort blå täckjacka oavsett hur mycket du än önsketänker att det var så.
Citera
2022-07-24, 17:35
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Han ändrar sig och sade i förhör att han var tveksam om det var en jacka eller rock- fakta. Fakta är också att de flesta av mordplatsvittnena ansåg att mördaren var klädd som SE dvs mörk rock dvs svart som gick nedanför knäna.

Varför nämner LJ inte med ett ord att det skulle kunna vara rock när han förhörs i flera timmar under dialogförhöret? Utan han säger,
mörk dunjacka.
svart med blå inslag.
täckjacka
Citera
2022-07-24, 17:36
Avslutad
Citat:
Varför nämner LJ inte med ett ord att det skulle kunna vara rock när han förhörs i flera timmar under dialogförhöret? Utan han säger,
mörk dunjacka.
svart med blå inslag.
täckjacka

Han ändrar sig och sade i förhör att han var tveksam redan från början om det var en jacka eller rock- fakta. Fakta är också att de flesta av mordplatsvittnena ansåg att mördaren var klädd som SE dvs mörk rock dvs svart som gick nedanför knäna.

"Mörkt jackliknande plagg, mörkt plagg typ jacka eller rock, mörk figur som försvann uppför trappan, mörkt klädesplagg"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in