2022-07-24, 10:17
Medlem
TheMouses avatar
När man hör om sånt här tänker jag alltid på den gamla tågreklamen ”Försök göra om det där i en bil om du kan”.
Citera
2022-07-24, 10:18
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Lite trist mes alla kommentarer som spyr galla på SJ. Lycka till med att få ersättning när det inte var SJ som orsakade stoppet.

Ni vet väl att det var en kran som rev ner alla ledningar och slet med sig några stolpar också.

Prognosen för att få allt fixat är satt till ONSDAG av Trafikverket.

Kan säga att det inte är direkt fösta gången en lastbil kör med uppfälld kran eller flak och orsakar tågstopp.

Någon som kan förklara för mig varför inte lastbilar har någon varningslampa och summer som är aktiverad när dom kör med uppfälld kran eller flak???

Hoppas han som körde blir åtalad för allmänfarlig ödleläggelse. Eller åtminstone förlorar körkortet.

Som sagt forstätt klaga på SJ så löser sig säker alla jordens problem.

Det handlar väl för fan om att lösa situationen för att upprätthålla en någelunda service OCH åtaganden för sina resenärer.

SJ resonerar värre om människor än t.o.m. pissiga flygbolag som löser inställda flighter och skickar ersättningsflyg etc. för bra högre kostnader än SJ som dessutom är statligt och BORDE fungera avsevärt bättre ur bara den aspekten.
Citera
2022-07-24, 10:22
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Fortfarande är det ju illa, ur alla aspekter är det väl ganska självklart att det måste ha gått att lösa med något annat transportmedel åt de strandade, säg även efter drygt 4, 5 timmar när det såg onekligen ut som att det skulle dröja än längre.

Tydligen var det svårt att få fram bussar. Ska vi gissa på att man har ett (1) enda bolag på listan man har avtal med som inte kunde lösa det, och därmed vidtog man inte mer åtgärder, för att tvingas punga ut ännu mer etc. för att "rädda" situationen.

Min poäng är att när det går två, fyra, sex timmar då bör man 2022 i ett välfärdsland (nåja) kunna ha löst det annorlunda för resenärerna.

Ja klart det är illa. Fattar knappt hur det gått till. Måste varit att prognosen för när det skulle gå att köra flyttades fram hela tiden. "Om en timme", "om en timme", "om en timme" typ.

MIN poäng var att hela denna tråd och trådstarten bygger på en lögn och i stort sett alla som skrivit hakar på helt okritiskt och skriver om att bajsa i skogen och slå ut fönster. Ni är så jävla usla!
Citera
2022-07-24, 10:32
Medlem
”Gagnef style” - ett nytt begrepp.
Citera
2022-07-24, 10:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Haha jobbar ni på SJ eller?

Att bli strandsatt 9 timmar får man fan tåla som tågresenär, skita kan man göra på spåret och mat?! Vem fan tror ni att ni är?!
Stänger de toan skiter man på golvet, rejäl jävla bakfyllekabel på golvet.

SJ och SAS tävlar i att vara sämst, tur man inte behöver åka med dem!
Citera
2022-07-24, 10:37
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja klart det är illa. Fattar knappt hur det gått till. Måste varit att prognosen för när det skulle gå att köra flyttades fram hela tiden. "Om en timme", "om en timme", "om en timme" typ.

MIN poäng var att hela denna tråd och trådstarten bygger på en lögn och i stort sett alla som skrivit hakar på helt okritiskt och skriver om att bajsa i skogen och slå ut fönster. Ni är så jävla usla!

Förvisso, men liknande fall har ju hänt tidigare, även där tåg blivit stående mitt ute i skogen, inte så svårt att tro detta om SJ när väl något sådant här blir news, så man kan ju förstå folks reaktion.

Annars är det väl det sedvanliga att ingen läser i länken eller ens föregående sidan vad gäller ämnet..
Citera
2022-07-24, 10:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Skit i att åka tåg då!

Ta en Taxi istället.
Är det för dyrt att tanka så köp en El-bil, var ju något frigolithuvve i miljöpartiet som sa också.

Man blir varm i hjärtat av sådana kommentarer!
Citera
2022-07-24, 10:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Snacka om i-landsproblem.
Tja, har man en anslutning, möte, eller annan tillställning så är det problem. Men antar du aldrig reser någonstans oh förväntar dig att vara där 10 timmar senare?
Citera
2022-07-24, 10:42
Medlem
Aversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ingen har varit inlåst på ett tåg i Gagnef. Så många idioter som missförstått detta att det är helt otroligt...

Tåget kunde inte köra längre än till Gagnef pga ett fel på banan orsakat av en lastbil som glömt kranen uppe som dragit ner kontaktledningen i Borlänge.

Tåget stod inne på stationen i Gagnef vid perrongen hela tiden. Ingen var inlåst, dörrarna var olåsta och alla var fria att lämna tåget när de ville.

Jobbar du åt Sossarna? Det är ju helt sjukt att man inte kan få fram bussar / taxibilar vad som helst när sådant här händer. Väldigt tydliga U-landsvibbar.
Citera
2022-07-24, 10:44
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tja, har man en anslutning, möte, eller annan tillställning så är det problem. Men antar du aldrig reser någonstans oh förväntar dig att vara där 10 timmar senare?
Visst reser jag. Men detta är ändå ett i-landsproblem.
Svenskar måste vara världens mest bortklemade och kränkta folk.
Citera
2022-07-24, 10:49
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Typiskt exempel där det vore bättre att allt med tåg sköttes av ett bolag som ägdes av staten. Trams att det blir bättre med konkurrens och marknadsekonomi överallt.

För om staten baea ägde och skötte allt med tågtrafiken skulle inte några lastbilar riva ner några ledningar???
Utveckling gärna hut du tänker här är inte riktigt med på din tankevurpa...
Citera
2022-07-24, 10:49
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Visst reser jag. Men detta är ändå ett i-landsproblem.
Svenskar måste vara världens mest bortklemade och kränkta folk.
Visst men en 10 timmars försening, kanske mer? kan kosta uppåt 20k Vi bor ju ändå i ett civiliserat land, nog borde bussar kunnat ordnas under denna tid? Helvete, jag kör med bil från Ystad till Riksgränsen i Abisko på 12 timmar.. nästan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in