Citat:
Ursprungligen postat av
EnIde
Kul att du använder ordet trasarme när du är Ryss. Vilka som än vinner och hur det en går så kan ingen säga att Ryssland på något sätt Imponerat militäriskt. Tvärtom har man gjort sig själv till åtlöje och visat en enorm inkompetens.
Jag håller med om att ryssarna initialt åkte på stryk. Man har nu omgrupperat och ändrat taktik. Som landet ligger nu vinner man stort mot ukrainarna.
Dessutom är jag inte "ryss", jävla pajas.
Citat:
Man har seriöst länsat krigsmuseum på t 32or. Man har skjutit ner iaf 2 SU 34or och eventuellt en SU 35a med sitt egna "överlägsna" luftvärn.
Att ryssarna skjutit ner en del egna plan är inte oväntat. Förmodligen har det med inkörningsproblem för luftvärnet visavi Himars att göra. Ryssarna har råd att torska ett par plan. Ingen stor grej i krig att förlora smulor till
friendly fire.
Citat:
Ta det till att Ukrainska farmare har mer tanks än Rysska armen idag. Det finns inga mått att mätta hur inkompetenta Rysska armen är. Det om något är trasigt.
Jag ser att ni dårar fortfarande tror på propagandalögnerna. Sanningen är att ryssarna utplånar de ukrainska styrkorna, varje dag.