2022-07-23, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla klipp som visat när Zelensky "knarkar" mm har varit falska. Förfalskade videos osv.

Lite exempel:
(FB) Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)

Fejkvideona är skapade av ryska troll.

Alla bevis att dessa videos är falska är skapade av västTroll
Citera
2022-07-23, 22:44
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Kul att du använder ordet trasarme när du är Ryss. Vilka som än vinner och hur det en går så kan ingen säga att Ryssland på något sätt Imponerat militäriskt. Tvärtom har man gjort sig själv till åtlöje och visat en enorm inkompetens.
Jag håller med om att ryssarna initialt åkte på stryk. Man har nu omgrupperat och ändrat taktik. Som landet ligger nu vinner man stort mot ukrainarna.

Dessutom är jag inte "ryss", jävla pajas.

Citat:
Man har seriöst länsat krigsmuseum på t 32or. Man har skjutit ner iaf 2 SU 34or och eventuellt en SU 35a med sitt egna "överlägsna" luftvärn.

Att ryssarna skjutit ner en del egna plan är inte oväntat. Förmodligen har det med inkörningsproblem för luftvärnet visavi Himars att göra. Ryssarna har råd att torska ett par plan. Ingen stor grej i krig att förlora smulor till friendly fire.

Citat:
Ta det till att Ukrainska farmare har mer tanks än Rysska armen idag. Det finns inga mått att mätta hur inkompetenta Rysska armen är. Det om något är trasigt.

Jag ser att ni dårar fortfarande tror på propagandalögnerna. Sanningen är att ryssarna utplånar de ukrainska styrkorna, varje dag.
Citera
2022-07-23, 22:46
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ge mig dessa källor och jag håller sen tyst gällande det! Är rätt säker på att du inte klarar av det?

Erik Blodyx är en simpel oseriös 100% ute för att på känt grismanerism skapa förvirring.

Den här menade han :

https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/pro-russia-social-media-accounts-fake-zelensky-cocaine-video-1342178/

Det är ett rätt roligt försök att sätt igång lite resultat bakom Storgaltens uttalande den 24:e mars. Då han anklagade hela Kiev maktcentrum för att vara kokainsnortande nazister. Man ska ju vara ryss och blivit inpräntad med mer än 100 år av "pravda" för att köpa det här
Citera
2022-07-23, 22:47
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla klipp som visat när Zelensky "knarkar" mm har varit falska. Förfalskade videos osv.

Lite exempel:

Fejkvideona är skapade av ryska troll.

Det var min poäng... att utmana idioten att komma med bevis, vilket han inte kan och därmed få honom att knipa igen!
Citera
2022-07-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
En efter en avslöjas lögnerna som CIA via västmedia pumpat ut till de nyttiga idioterna.

Du ska veta en sak dock. Det har visat sig att det väldigt svårt för folk att erkänna att de blivit bedragna.
De flesta föredrar att förneka verkligheten än att erkänna att de blivit lurade.

Så det pågår ingen rysk våldtäkt av ett annat land?
Citera
2022-07-23, 22:49
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Bra! Lämna källa på det som du sa här under.

Svettigt nu?
Här:
https://news.sky.com/story/ukraine-invasion-russian-state-media-article-deleted-after-suggesting-russia-victory-achieved-125539 77

Det är inte ett dugg svettigt. Bara roligt att samtala om Rysslands kompletta haveri i Ukraina.
Två dagar efter invasionen släppte man av misstag en högtravande artikel där man förklarade varför man tagit över Ukraina. Artikeln raderades snabbt men fastnade i Internet Archive.
Citera
2022-07-23, 22:54
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Oj visste inte att man specificerat en tidsplan.
Det är bara att läsa innantill. Två dagar efter invasionen publicerade Kreml sin artikel där de beskrev varför de tagit över Ukraina: https://news.sky.com/story/ukraine-invasion-russian-state-media-article-deleted-after-suggesting-russia-victory-achieved-125539 77

Citat:
Det blir liksom ingen idé att föra något resonemang. Jag är helt öppen för att människor har andra åsikter så länge de åtminstone begriper något av vad som sker i världen.
Per definition är du inte öppen för andra åsikter när du inte tycker att det är någon idé att föra något resonemang. Jag begriper mycket väl vad som sker i världen. Det är tydligt att Ryssland oprovocerat invaderat Ukraina. Det kan alla se.

Citat:
Däremot har jag svårt för människor som tror att detta är en kamp för demokratin och Ukrainas framtid.
Och vilken framtid menar du att Ukraina skulle ha om de skulle vika sig för den ryska diktaturen som invaderat dem?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är Termit pellets från grad raketer.
Så det är inte exakt samma sak som fosfor kanske värre?
En här som är inne på samma spår. Kan vara baserat på magnesium.

https://twitter.com/UAWarNews/status/1550945959038812160
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag håller med om att ryssarna initialt åkte på stryk. Man har nu omgrupperat och ändrat taktik. Som landet ligger nu vinner man stort mot ukrainarna.

Dessutom är jag inte "ryss", jävla pajas.

Att ryssarna skjutit ner en del egna plan är inte oväntat. Förmodligen har det med inkörningsproblem för luftvärnet visavi Himars att göra. Ryssarna har råd att torska ett par plan. Ingen stor grej i krig att förlora smulor till friendly fire.

Jag ser att ni dårar fortfarande tror på propagandalögnerna. Sanningen är att ryssarna utplånar de ukrainska styrkorna, varje dag.
Håller man på Ryssland är man Ryss. Är man så iq befriad att man tror på Rysk statsmedia är man Ryss. Du är iaf inte en av oss Svenskar. Vi står för rättvisa och godhet. Inte våldtäkt och massmord.
Citera
2022-07-23, 22:58
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Jag tror att ryssarnas mål är att döda så många ukrainska soldater att det blir omöjligt för regimen i Kiev att sitta kvar samtidigt som ryssarna lägger beslag på den östra delen och hela svarta havs-kusten.. Just nu vilar ryssen sina styrkor för att snart fortsätta sin offensiv. Jag har tidigare spått att den ukrainska armén troligtvis kommer drabbas av kollaps senast okt-nov. Lagt kort ligger.

Det var en fair analys för en gångs skull.

Lagt kort ligger. I potten ligger en suverän nation som inte har en tanke på att ge upp. Samtidigt som det krävs lite mer av Ryssarna än vad de hittills presterat för att få till sina mål som du menar.

Det är ju inte precis som att Ryssarna har obegränsat tillgång till kontraknikis eller kan lura in otränat kanonmat från provinserna i längden heller. Särskilt när snacket går att Ukraina får moderna långdistansvapen levererade under tiden
Senast redigerad av Opaque 2022-07-23 kl. 23:01.
Citera
2022-07-23, 22:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag har tidigare skrivit om hur intressant - och skrämmande - det är att följa den här tråden och i realtid studera hur lätt människor duperas och hjärntvättas av den västerländska medieapparaten och propagandan.
Menar du att Ryssland inte invaderat Ukraina? Är det fejk att ryskt artilleri bombat sönder i stort sett hela staden Mariupol? Är det fejk att den ryska robotkryssaren Moskva sjönk i Ukrainskt territorialvatten, där ryssen inte hade någonting att göra?
Citera
2022-07-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Här:
https://news.sky.com/story/ukraine-invasion-russian-state-media-article-deleted-after-suggesting-russia-victory-achieved-125539 77

Det är inte ett dugg svettigt. Bara roligt att samtala om Rysslands kompletta haveri i Ukraina.
Två dagar efter invasionen släppte man av misstag en högtravande artikel där man förklarade varför man tagit över Ukraina. Artikeln raderades snabbt men fastnade i Internet Archive.
Inget i din källa, som sprider disinformation om en den här artikeln du pratar om, säger ens att målet var 72 timmar. Den pratar inte om några mål alls.

Här är den "högtravande artikeln" som du såklart inte ens läst.
https://web.archive.org/web/20220226051154/https://ria.ru/20220226/rossiya-1775162336.html

Du ljög med andra ord om "målet på 72 timmar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in